2013-12-11, 21:59
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Har styrketränat i många år och nu tänkte jag testa EAA för första gången. Har köpt pulvervarianten från FX.

I dagsläget tar jag inget kosttillskott ö.h.t frånsett en gainer blandad med vatten direkt efter avslutat pass. Jag kör med Sport Gainer som innehåller både kolisar och protein.

Exakt hur rekommenderar ni att jag ska gå tillväga med mitt nyinköpta EAA för att få ut maximal effekt av träningen med mina förutsättningar? Ibland kör jag kardio på mina vilodagar, gäller samma setup då?
Läs första inlägget i tråden.
Citera
2013-12-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Läs första inlägget i tråden.
Har gjort det men det känns väldigt gammalt och (kanske)förlegat? Vill hellre höra lite om vad folk i allmänhet just nu rekommenderar. Du bemödade dig med att svara så du kanske vill utveckla ditt svar lite mer och hjälpa till?
Citera
2013-12-11, 23:54
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Har gjort det men det känns väldigt gammalt och (kanske)förlegat? Vill hellre höra lite om vad folk i allmänhet just nu rekommenderar. Du bemödade dig med att svara så du kanske vill utveckla ditt svar lite mer och hjälpa till?

Första inlägget gäller än. Du cardiopass kan du skippa EAA.
Citera
2013-12-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Första inlägget gäller än. Du cardiopass kan du skippa EAA.
Ok. Tack för svar.
Citera
2013-12-12, 15:19
Medlem
50ShadesOfGainss avatar
Citat:
Alla märken som jag har provat smakar skit, bortsett från BSN som i princip smakar läsk.

Vilken smak ska man satsa på?

Hur är konsistensen, som vatten?

Blir magen cp av det?
Citera
2013-12-12, 15:50
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50ShadesOfGains

Blir magen cp av det?
Alla smakerna är goda, personligen gillar jag Blue Raspberry och Watermelon mest. Konsistensen blir ungefär som om du dricker vanlig läsk/dricka. Inga klumpar eller "tunn" känsla. Det känns smått kolsyrat när man dricker det och enligt mig väldigt god EAA. Se bara till att du inte späder på med tonvis med vatten. Min mage mår alldeles utmärkt av det, kan inte förespråka för andra dock då min mage tål det mesta.
Citera
2013-12-12, 17:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50ShadesOfGains

Blir magen cp av det?

Tycker EAA FX (red berries) från gymvaruhuset är både god och skonsam för magen.
Citera
2013-12-14, 00:04
Medlem
-silent-s avatar
Finns säkert någonstans i tråden, men det blir lite knepigt att söka.

Skippar jag min vanliga proteinshake efter träningen om jag istället gör med EAA efter träningen, eller kombinerar jag dom? EAA endast före träning och en vanlig proteinshake efter? Tvärtom?
Senast redigerad av -silent- 2013-12-14 kl. 00:11.
Citera
2013-12-14, 00:17
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Finns säkert någonstans i tråden, men det blir lite knepigt att söka.

Skippar jag min vanliga proteinshake efter träningen om jag istället gör med EAA efter träningen, eller kombinerar jag dom? EAA endast före träning och en vanlig proteinshake efter? Tvärtom?

Det beror på syftet med proteindrinken, är den endast för att stimulera MPS så ta EAA istället. Alltid efter träningen, innan om du är fastande.
Citera
2013-12-27, 14:06
Medlem
Secondss avatar
Citat:
Alla smakerna är goda, personligen gillar jag Blue Raspberry och Watermelon mest. Konsistensen blir ungefär som om du dricker vanlig läsk/dricka. Inga klumpar eller "tunn" känsla. Det känns smått kolsyrat när man dricker det och enligt mig väldigt god EAA. Se bara till att du inte späder på med tonvis med vatten. Min mage mår alldeles utmärkt av det, kan inte förespråka för andra dock då min mage tål det mesta.

Hört att blue raspberry ska va riktigt god! (nice färg med). Kört watermelon dom senaste, hmm, tre åren iaf. Men nu tänkte ja i alla fall testa en annan då ja börjar tröttna lite. vart köper du den?

Citat:
Ursprungligen postat av Complexor
Är sängliggande i 2 månader. Läste att intag av EAA gör att muskelnedbrytningen blir minimal. Fungerar det lika bra med BCAA?

Tacksam för svar.

Källa: king crub angående eaa.

Skulle nog våga påstå det och jag kan väldigt mycket mindre än crub
Senast redigerad av Seconds 2013-12-27 kl. 14:08.
Citera
2013-12-27, 16:59
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seconds
Hört att blue raspberry ska va riktigt god! (nice färg med). Kört watermelon dom senaste, hmm, tre åren iaf. Men nu tänkte ja i alla fall testa en annan då ja börjar tröttna lite. vart köper du den?
Jag köper via bodybuilding.com, blir dessutom extremt billigt när de har 10-20% rabatter som flyger runt på internet .
Citera
2013-12-27, 21:55
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Complexor
Är sängliggande i 2 månader. Läste att intag av EAA gör att muskelnedbrytningen blir minimal. Fungerar det lika bra med BCAA?

Tacksam för svar.

Källa: king crub angående eaa.

Du har feltolkat Grub. EAA påverkar inte muskelnedbrytningen. Däremot kan det minska muskelförlusten hos sängliggande genom att stimulera muskeluppbyggnaden. BCAA funkar i det syftet lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in