2013-12-11, 19:34
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naosh
Riktigt bra med Iron maiden!

Hoppas på linkin park eller foo fighters nu på fredag.

Jag befinner mig fortfarande i Spanien fram till april.
Tvantenn,machineheadxxx, ska ni på bråvalla?

Ja, riktigt fint! Börjat lyssna på det mycket nu efter släppet. Speciellt Wasted Years. Sjukt bra låt!

Det är imorgon som släppet om Linkin Park/Foo Fighters skulle tänkas vara .

Mja, får se hur det blir med ekonomin men jag skulle gärna vilja dra dit, oja! Snart ligger en Emmabiljett bredvid mig...
Citera
2013-12-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlumvilleSunrise
Hittade heller aldrig dit/orkade inte leta. Vart låg de egentligen?
Man rundade vita scenen för att komma till hangarerna.
Citera
2013-12-11, 19:37
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_Ganon
Gissar att Linkin Park skulle kunna vara "rock"headliner. De är redan bokade till flera andra festivaler i Europa till sommarn. Dessutom har de inte spelat särskilt mycket i Sverige så de kan nog locka publik också.

Helt sjukt att på Downlaod ska de spela hela Hybrid Theory. Fy faaan vilken bra platta! Skulle bli enormt glad om det blir Linkin Park och de spelar hela det albumet imorgon!
Citera
2013-12-11, 19:59
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Jo, jag tänkte mest på stora artister. Självklart finns det många soloakter men av de stora akterna är det inte många. På wikipedia hade de en lista på svenska soloakter och de stora artisterna som Bråvalla skulle kunna boka var det då bara ca 10 artister eller mindre.

Ja, av de du nämnde skulle jag gärna vilja ha Winnerbäck. Han är en favorit. Resten tycker jag inte om/ har inte hört.
Förstår vad du menar, och tyvärr är det ju så. Att det inte finns allt för många stora soloakter i Sverige. Utrymme finns ju enligt mig, så det är konstigt att fler inte finns fler.

Ja, vi två har väl inte identisk musiksmak direkt. Så jag är inte förvånad över att det var en hel del som du inte gillade, haha!
Citera
2013-12-11, 20:40
Medlem
kroxies avatar
Min tur att gissa inför morgondagens släpp:

Arcade fire kan kännas som ett rimligt släpp. Bokade till Hurricane i Tyskland och har en lucka den 28e och 30e Juni. Ingen jättefavorit men har förstått att de uppskattas av många andra.
Red Hot Chili Peppers Skulle vara en fantastiskt bra bokning. Tror och hoppas att de kommer att bokas.
The 1975 Känns som ett band som skulle uppskattas av många om de bokades.
The Wombats Ska spela på Hurricane den 21-22a Juni.
Robbie Williams Vet inte ens om han kan räknas till denna kategori. I alla fall så ska denna underbara man vara bokad till FKP's andra festivaler.
Citera
2013-12-11, 22:12
Medlem
tvantenns avatar
Måste ju fråga hur dagens bandsläpp togs emot på Facebook?
Kommer även fråga det imorgon och på fredag, bara att vänja er haha!
Citera
2013-12-11, 22:21
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Tjejer verkar gilla, killar verkar inte tycka det är lika bra. Ser ut som att många förväntat sig artister som Håkan, Uggla eller Kent. Eller tjatar i.a.f. om dem. Överlag skulle jag säga att folk inte är så nöjda med detta släpp.
Citera
2013-12-11, 22:22
Medlem
T.T.S.Ss avatar
Citat:

3127 likes
288 kommentarer, många missnöjda

Och på maiden: (dock idag onsadag)
6170 likes
804 kommentarer

Vågar man hoppas på foo fighters imorgon?? Käns inte troligt, men hoppas kan man
Citera
2013-12-11, 22:31
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Tjejer verkar gilla, killar verkar inte tycka det är lika bra. Ser ut som att många förväntat sig artister som Håkan, Uggla eller Kent. Eller tjatar i.a.f. om dem. Överlag skulle jag säga att folk inte är så nöjda med detta släpp.
Okej! Ja, det är väl ingen överraskning att tjejerna är svaga för Melissa Horn, Maggio och Daniel Adams-Ray direkt. Men jag är glad för alla som är nöjda, även om jag inte är jättenöjd själv
Jag höll tummarna stenhårt på att Håkan skulle släppas. Men han kanske inte kör något alls nästa sommar i och med en ganska stor turné i somras och även en just nu pågående höst/vinter-turné.

Citat:
Ursprungligen postat av T.T.S.S
3127 likes
288 kommentarer, många missnöjda

Och på maiden: (dock idag onsadag)
6170 likes
804 kommentarer

Vågar man hoppas på foo fighters imorgon?? Käns inte troligt, men hoppas kan man
3127 är ändå rätt många likes för ett sådant släpp. Förvisso är det väl nära 70.000 som gillar Bråvalla på facebook, och ur det perspektivet är det väl inte så himla mycket. Men ändå hälften så många som Maiden och Co. fick.

Nja, hoppas kan man ju alltid göra. Det vore en riktig drömbokning och skulle garanterat få mig att åka till Bråvalla. Men jag vet inte hur stor chansen är att de faktiskt händer. Inte överdrivet stor, skulle jag nog tro.
Citera
2013-12-11, 22:38
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Okej! Ja, det är väl ingen överraskning att tjejerna är svaga för Melissa Horn, Maggio och Daniel Adams-Ray direkt. Men jag är glad för alla som är nöjda, även om jag inte är jättenöjd själv
Jag höll tummarna stenhårt på att Håkan skulle släppas. Men han kanske inte kör något alls nästa sommar i och med en ganska stor turné i somras och även en just nu pågående höst/vinter-turné.

Vet att många skulle uppskattat Håkan, men jag personligen tycker verkligen inte han är värd den höga summa som han brukar kräva. Dom pengarna kan gott läggas på flera, mer prisvärda artister. Men det kanske bara är jag (har inget emot honom, tycker bara att det inte är en särskilt prisvärd akt)
Citera
2013-12-11, 22:48
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Även om Download är runt den 8-10 Juni eller vad det är så hoppas jag verkligen på Linkin Park imorgon. Sedan också The Offspring. Fan vad grymt det skulle vara! Skulle tippa på att antingen Dropkick Murphys eller Flogging Molly blir ett av artistsläppen imorgon också. Helst Flogging Molly då det senast var 2010 på West Coast Riot då jag såg dem och då var de riktigt jävla bra! Synd bara att det var en sådan stor scen de spelade på då dock.
Citera
2013-12-11, 22:49
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Vet att många skulle uppskattat Håkan, men jag personligen tycker verkligen inte han är värd den höga summa som han brukar kräva. Dom pengarna kan gott läggas på flera, mer prisvärda artister. Men det kanske bara är jag (har inget emot honom, tycker bara att det inte är en särskilt prisvärd akt)
Jag förstår vad du menar och ja, gagerna har blivit rejält dyrare på senare år. Men de trissas ju även upp när festivaler kämpar för samma artister, då blir det ofta att man betalar onödigt dyra pengar för artisterna. Har för mig att jag läst någonstans att Håkan kostar ca en miljon för en festivalspelning. Men det är ju något som kan bli mycket högre som sagt, när festivaler vill ha exklusivitet. Men det är ju oerhört mycket pengar, absolut.

P&L fick väl slänga ut ca fem miljoner på honom i somras för att han skulle vara exklusiv den helgen, dvs inte spela på Bråvalla. Så även Bråvalla var ju med i racet bra länge innan de gav med sig och "släppte" honom till P&L för en oerhört dyr peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in