2013-12-11, 22:52
Medlem
Hoppas på Eagles of Death Metal o Foo Fighters imorgon
Citera
2013-12-11, 22:55
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
Hoppas på Eagles of Death Metal o Foo Fighters imorgon

Vi får se. Kommer bli spännande! Men faan vad jag längtar tills släppet på fredag. Helvete vad episkt det kommer bli! Kan man hoppas på Daft Punk tro? Om de kommer dör jag. Men antagligen blir det Skrillex, Deadmau5 och kanske Hardwell?
Citera
2013-12-11, 23:03
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Jag förstår vad du menar och ja, gagerna har blivit rejält dyrare på senare år. Men de trissas ju även upp när festivaler kämpar för samma artister, då blir det ofta att man betalar onödigt dyra pengar för artisterna. Har för mig att jag läst någonstans att Håkan kostar ca en miljon för en festivalspelning. Men det är ju något som kan bli mycket högre som sagt, när festivaler vill ha exklusivitet. Men det är ju oerhört mycket pengar, absolut.

P&L fick väl slänga ut ca fem miljoner på honom i somras för att han skulle vara exklusiv den helgen, dvs inte spela på Bråvalla. Så även Bråvalla var ju med i racet bra länge innan de gav med sig och "släppte" honom till P&L för en oerhört dyr peng.

Ja, enligt mig är det inte värt 1 miljon ens, men om dom lyckas boka honom utan en stegrande hets-budgivning med andra festivaler så hade det väl varit trevligt

Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Vi får se. Kommer bli spännande! Men faan vad jag längtar tills släppet på fredag. Helvete vad episkt det kommer bli! Kan man hoppas på Daft Punk tro? Om de kommer dör jag. Men antagligen blir det Skrillex, Deadmau5 och kanske Hardwell?

Jadu, jag är även jag riktigt taggad på fredagens släpp (och morgondagens). Det känns som att dom i allra högsta grad är avgörande för hela Bråvalla U2/RHCP/MGMT/RATM/Kasabian imorgon och sen Deadmau5/Zedd/Justice/Daft Punk på fredag och livet är underbart!

Skulle även vara lika kul som otippat om Blue Öyster Cult kom
Citera
2013-12-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Fredagens dröm släpp för mig vore Kraftwerk. Annars undviker jag all EDM så mycket som möjligt
Citera
2013-12-11, 23:09
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Jadu, jag är även jag riktigt taggad på fredagens släpp (och morgondagens). Det känns som att dom i allra högsta grad är avgörande för hela Bråvalla U2/RHCP/MGMT/RATM/Kasabian imorgon och sen Deadmau5/Zedd/Justice/Daft Punk på fredag och livet är underbart!

RATM. Ja fy fan, det är väl drömsläppet imorgon. Jävlar vad tufft det skulle vara. Vi får helt enkelt se vad det blir . Hoppas att de släpper banden kl 10:00 och inte 12:00 som idag . Man orkar ju inte vänta!!
Citera
2013-12-11, 23:11
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
Fredagens dröm släpp för mig vore Kraftwerk. Annars undviker jag all EDM så mycket som möjligt

Eftersom dom har en annan Sverigespelning i sommar tvivlar jag på att dom även bokas till Bråvalla, tyvärr.
Citera
2013-12-11, 23:11
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Ja, enligt mig är det inte värt 1 miljon ens, men om dom lyckas boka honom utan en stegrande hets-budgivning med andra festivaler så hade det väl varit trevligt
Då jag är ett oerhört stort fan av Håkan måste jag säga att jag tycker att det är värt haha! Men, det är absurda mängder pengar vill jag ändå påpeka.
Citat:

Kasabian är ju i England och ska köra en spelning på hemmaplan helgen innan, så det kanske är möjligt att de kommer. Det vore en helt, helt fantastisk bokning. Skulle få glädjetårar precis som när de släpptes till Hultsfred

RATM har jag för mig att Roskilde bekräftat att de inte ska ut och turnéra något nästa sommar. Kanske inte var just Roskilde, men jag är säker på att jag läst det någonstans i alla fall.
RATM är ju alltid ett av Roskildes mest önskade band, det är därför jag har för mig att det är just Roskilde som sagt det.
Citera
2013-12-11, 23:28
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
P&L fick väl slänga ut ca fem miljoner på honom i somras för att han skulle vara exklusiv den helgen, dvs inte spela på Bråvalla. Så även Bråvalla var ju med i racet bra länge innan de gav med sig och "släppte" honom till P&L för en oerhört dyr peng.
Är det verkligen bekräftat att det var så mycket pengar? Vill minnas att någon arrangör eller dylikt gick ut och sa att det inte alls rörde sig om den summan. Men minnet kanske sviker.

Laddar för morgondagens släpp, veckans intressantaste för mig! Någon av Arcade Fire, Linkin Park och Pixies släpps nog. Kanske även Belle & Sebastian, The Wombats och The 1975. Blir ett kul släpp, det är garanterat!
Citera
2013-12-11, 23:41
Medlem
nestesaippuas avatar
Bokningarna som kommer härnäst måste vara riktigt stora dragplåster om de ska komma lika många besökare som förra året. Hoppas på: RHCP, Foo Fighters, Linkin Park, Daft Punk, Justice, Knife Party och Sub Focus.
Citera
2013-12-11, 23:41
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Är det verkligen bekräftat att det var så mycket pengar? Vill minnas att någon arrangör eller dylikt gick ut och sa att det inte alls rörde sig om den summan. Men minnet kanske sviker.

Laddar för morgondagens släpp, veckans intressantaste för mig! Någon av Arcade Fire, Linkin Park och Pixies släpps nog. Kanske även Belle & Sebastian, The Wombats och The 1975. Blir ett kul släpp, det är garanterat!
Helt säker på att jag bara för ca en vecka sedan läste en prislista på svenska artister någonstans där de här summorna togs upp och som, vad jag förstod det som, också var bekräftade. Att det var en kamp mellan P&L och Bråvalla om honom den helgen (därav de dyra priset) och att Bråvalla tillslut hoppade av budgivningen (eller något sådant).
Citera
2013-12-11, 23:45
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Helt säker på att jag bara för ca en vecka sedan läste en prislista på svenska artister någonstans där de här summorna togs upp och som, vad jag förstod det som, också var bekräftade. Att det var en kamp mellan P&L och Bråvalla om honom den helgen (därav de dyra priset) och att Bråvalla tillslut hoppade av budgivningen (eller något sådant).
Jaha, där ser man! Ja alltså, den prislappen är kanske lite väl hög ens för Håkan, samtidigt drar han så otroligt mycket folk i rätt sammanhang. Men alright, trodde att det bara var "ryktet" som spreds.
Citera
2013-12-12, 00:11
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Jaha, där ser man! Ja alltså, den prislappen är kanske lite väl hög ens för Håkan, samtidigt drar han så otroligt mycket folk i rätt sammanhang. Men alright, trodde att det bara var "ryktet" som spreds.
Bara för att det har skrivits behöver det ju ändå inte vara sant. Jag har absolut ingen aning

----
Såg nu att festivalen Rock-A-Field i Luxemburg som går av stapeln samma helg som Bråvalla har släppt bland annat The Hives, Foals och 30 Seconds To Mars och kanske, kanske skulle kunna vara aktuella för morgondagens släpp.
En festival som även Skrillex ska spela på, som är en kandidat till fredagens släpp.
Wiz Khalifa dyker även upp där, och kanske kan vara ett namn för framtida släpp.

Även The Prodigy kan vara ett namn som kan komma att dyka upp i framtiden då de är klara som headline för Sonisphere i England tillsammans med Iron Maiden och Metallica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in