2014-01-30, 18:19
Medlem
SlumvilleSunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Inte mycket mening för dom att splitta upp då, eller hur?

Nej, EDM-släppet var okej. Forhoppningsvis lär vi få se lite andra mindre (kanske större) akter med. Scorpio har många trådar dom kan dra i.

Är väl ändå en himla skillnad på att turnera likt Avicii eller att göra en festivalspelning en gång i sitt hemland?
Citera
2014-01-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Jag är övertygad om att Bråvalla har dragit i artisterna du nämner. Tiësto och Guetta är ju helt uteslutet eftersom de kör Summerburst och Bråvalla vill ha exklusiva headliners. Daft Punk har inte utannonserat några turnéplaner någonstans och SHM spelar som sagt inte längre.

Jag har väldigt svårt att se hur Bråvalla ska kunna vaska fram en större dance-akt.

Skulle vilja säga att Ingrosso och Axwell är större nummer än Guetta och Tiesto för oss svenskar. Har sett både Tiesto och Bajsbaquetta. De är inte speciellt bra faktiskt utan lever mer på sitt namn. Guettas musik skulle nog gå hem på Bråvalla men inte Tiestos som headline. Han kör ensidig djup house/techno. Daft Punk har väll inte lirat på hur många år som helst?! Förstår inte varför folk tror ärligt på att dom skulle komma haha.
Citera
2014-01-30, 18:31
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Såg det nu. Konstigt att nt inte skriver det på hemsidan.
Tycker nog fortfarande att de inte är stora nog för att headlina om man jämför med festivalens lineup förra året.
Duff Mckagan var basist i ett av tidernas största rockband, guns and roses. Förra året på Bråvalla skulle han spela med Walking papers. De var förpassade till ett av tälten.
James Root och Corey Taylor, båda medlemmar i Slipknot, uppträdde med Stone sour. De är medelstora, knappast någon megabokning. Då är ändå både Guns and roses och Slipknot bra mycket mer framgångsrika än Swedish house mafia. Det jag menar är att det är stor skillnad på ett komplett band, eller grupp med datormusiker, och enskilda medlemmars karriärer efter att bandet/gruppen lagt av.
Men det är kul för de som gillar house och tycker de är stora nog att headlina.
Men vilka är mest aktuella? SHM sålde väl slut varenda spelning de körde under hela sin sista turné, och det var så sent som för ett år sen. I en tid då EDM är populärare än någonsin och SHM är/var ett av de största namnet är det en självklarhet att Axwell+Ingrosso blir ett av de största namnen oavsett var de spelar.
Citera
2014-01-30, 18:34
Medlem
Dindlys avatar
Citat:
Såg det nu. Konstigt att nt inte skriver det på hemsidan.
Tycker nog fortfarande att de inte är stora nog för att headlina om man jämför med festivalens lineup förra året.
Duff Mckagan var basist i ett av tidernas största rockband, guns and roses. Förra året på Bråvalla skulle han spela med Walking papers. De var förpassade till ett av tälten.
James Root och Corey Taylor, båda medlemmar i Slipknot, uppträdde med Stone sour. De är medelstora, knappast någon megabokning. Då är ändå både Guns and roses och Slipknot bra mycket mer framgångsrika än Swedish house mafia. Det jag menar är att det är stor skillnad på ett komplett band, eller grupp med datormusiker, och enskilda medlemmars karriärer efter att bandet/gruppen lagt av.
Men det är kul för de som gillar house och tycker de är stora nog att headlina.

Den jämförelsen blir skev att göra eftersom Axwell/Ingrosso kommer att kunna riva av gamla SHM-hits eftersom de båda har varit med i "bandet" och skillnaden blir inte så stor när det står två istället för tre snubbar och vevar på scenen. Jag antar att Stone Sour inte kör Slipknotlåtar
Citera
2014-01-30, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Den jämförelsen blir skev att göra eftersom Axwell/Ingrosso kommer att kunna riva av gamla SHM-hits eftersom de båda har varit med i "bandet" och skillnaden blir inte så stor när det står två istället för tre snubbar och vevar på scenen. Jag antar att Stone Sour inte kör Slipknotlåtar

Precis det jag tänker om alla dessa DJs jag med
Citera
2014-01-30, 18:41
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Precis det jag tänker om alla dessa DJs jag med
Då kan det ju inte vara ett dugg svårt att inse att det är ett headlinernamn!
Citera
2014-01-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Då kan det ju inte vara ett dugg svårt att inse att det är ett headlinernamn!

Nja, headlinernamn ska ju sticka ut. Hade de uppträtt under namnet Swedish house mafia hade det varit en annan sak.
Om det stått Thomas Bangalter och Guy-Manuel de Homem-Christo högst upp hade nog inte attraktionskraften varit särskilt stor.
Citera
2014-01-30, 19:11
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Nja, headlinernamn ska ju sticka ut. Hade de uppträtt under namnet Swedish house mafia hade det varit en annan sak.
Om det stått Thomas Bangalter och Guy-Manuel de Homem-Christo högst upp hade nog inte attraktionskraften varit särskilt stor.
Axwell ^ Ingrosso är ett väldigt utstickande headline-namn när vi pratar svenska festivaler skulle jag nog säga och anledningen till att de inte uppträder under namnet Swedish House Mafia är enkel - de existerar inte längre. Det här är ju ett nytt projekt de kör.
Det finns väl endast en festival utöver Bråvalla som en skulle ha chans att boka dessa herrar skulle jag tro och det är Summerburst.
Klassbokning av Bråvalla, helt klart.
Citera
2014-01-30, 19:12
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Och just det tycker jag att den gör med tanke på att det är två riktigt stora DJ:s som kör B2B. Hade det bara varit Sebastian Ingrosso eller Axwell, nej då hade det inte varit tillräckligt.
Du tror inte det? Förstår inte varför man ska ens nämna dem när det inte finns någon som helst chans att de skulle bokas.
Citera
2014-01-30, 20:09
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Skulle vilja säga att Ingrosso och Axwell är större nummer än Guetta och Tiesto för oss svenskar. Har sett både Tiesto och Bajsbaquetta. De är inte speciellt bra faktiskt utan lever mer på sitt namn. Guettas musik skulle nog gå hem på Bråvalla men inte Tiestos som headline. Han kör ensidig djup house/techno. Daft Punk har väll inte lirat på hur många år som helst?! Förstår inte varför folk tror ärligt på att dom skulle komma haha.

Haha va !??? Tiesto kör "ensidig djup house/techno"??!

Citera
2014-01-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Haha va !??? Tiesto kör "ensidig djup house/techno"??!

Va spelar han då? Enligt mig är det vad han spelar.
Citera
2014-01-30, 23:05
Medlem
LillNicke55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8

http://www.youtube.com/watch?v=0T3CDNF3pDw (Daft Punk - Grammy Awards 2014)

Nu är dom ju igång igen! Efter sex år i studion. Hoppas stenhårt på en turné. Men att de bokas till leran i Norrköping känns som sagt väldigt långsökt. Ser hellre att de intar Friends Arena i augusti.

Angående dagens släpp så måste jag säga att det kommer bli grymt najs att se Axwell^Ingrosso. Alesso är dock högre rankad än båda dessa herrar hos DJMagazine. Så får väl kolla på honom också då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in