2013-12-11, 18:07
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Högst osäkert. Prioriterar Roskilde framför Bråvalla nästa sommar. Där får man åtta dagar istället för fyra, för ungefär samma pengar. Vi får se helt enkelt.

Är även jag sugen på Roskilde måste jag säga, inte minst pga jag nu har blivit skåning och bara har bron över till Danmark. Alla polarna är dock inställda på Bråvalla så antar att det blir det - det lär blir riktigt fint oavsett!

Vetefan hur det blir med Emmaboda dock, får hoppas på det bästa! Måste ju hinna med en ordentlig FB-träff minst 1 gång i sommar ju
Citera
2013-12-11, 18:22
Medlem
Linkaans avatar
Hade varit riktigt guld med RHCP. Iron Maiden + RHCP, mer behövs inte för att övertyga mig. Iron Maiden har man dock redan sett två gånger så det är bara en stor bonus.

Tror också att vi får se Dropkick Murphys imorgon!
Citera
2013-12-11, 18:34
Medlem
Dark_Ganons avatar
Gissar att Linkin Park skulle kunna vara "rock"headliner. De är redan bokade till flera andra festivaler i Europa till sommarn. Dessutom har de inte spelat särskilt mycket i Sverige så de kan nog locka publik också.
Citera
2013-12-11, 18:35
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Är även jag sugen på Roskilde måste jag säga, inte minst pga jag nu har blivit skåning och bara har bron över till Danmark. Alla polarna är dock inställda på Bråvalla så antar att det blir det - det lär blir riktigt fint oavsett!

Vetefan hur det blir med Emmaboda dock, får hoppas på det bästa! Måste ju hinna med en ordentlig FB-träff minst 1 gång i sommar ju
Tycker att det är helt värdelöst att Bråvalla öppnar först dagen innan. Det är det som får mig att ogilla hela konceptet lite. Fyra dagar är ju ingenting på en festival, det är alldeles för lite och en, ynka en uppvärmningsdag?

Emmaboda är ett måste varje sommar, och jag hoppas innerligt att vi ses där nästa år igen!
Citera
2013-12-11, 18:40
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Tycker att det är helt värdelöst att Bråvalla öppnar först dagen innan. Det är det som får mig att ogilla hela konceptet lite. Fyra dagar är ju ingenting på en festival, det är alldeles för lite och en, ynka en uppvärmningsdag?

Emmaboda är ett måste varje sommar, och jag hoppas innerligt att vi ses där nästa år igen!

Håller helt och hållet med, man hinner ju knappt bonda med sina grannar på den lilla tiden. Nej först ska det vara 3-4 dagars intensivt supande för att sen ha en officiellt förfest och SEN börjar banden. Gör om gör rätt Bråvalla!
Citera
2013-12-11, 18:44
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlumvilleSunrise
Hittade heller aldrig dit/orkade inte leta. Vart låg de egentligen?
Långt inne på festivalområdet.
Citera
2013-12-11, 18:49
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:

Ja, jo, det är sant. Dock körde jag på ännu hårdare än vanligt på Bråvalla i år, så skulle fan inte pallat en till dag haha Men förstår vad du menar.

Citat:

Håller med dig, men det är inte helt upp till mig nu som det verkar, men jag ska göra mitt bästa! Det blev ju aldrig någonting av vårat Youth Lagoon-chill förra året ju!
Citera
2013-12-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
intressant att du säger det, tycker nämligen att när det kommer till EDM så var avicii den enda akt där ljudet hade anmärkningar. Tyckte ljudet på white stage var riktigt bra, även fast det såklart alltid kan bli bättre. Dock håller jag med om att whitestage borde bli större, även fast jag gillar intimiteten med den där typen av tältscen.

Intimiteten är skön på White men den var lite liten och ljudet var inte alls bra. Egentligen inte tillräckligt bra på stora heller tyvärr. Får hoppas på bättring i år!
Citera
2013-12-11, 18:53
Medlem
Kiltmannens avatar
Kan f.ö tipsa om http://www.nt.se/bravalla/ om man vill hålla sig uppdaterad på annat sätt än via sociala medier. Det är Norrköping Tidningars dedikerade Bråvalla-sida med intervjuer, information, bilder etc. Faktiskt väldigt bra!
Citera
2013-12-11, 19:03
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Ja, jo, det är sant. Dock körde jag på ännu hårdare än vanligt på Bråvalla i år, så skulle fan inte pallat en till dag haha Men förstår vad du menar.

Håller med dig, men det är inte helt upp till mig nu som det verkar, men jag ska göra mitt bästa! Det blev ju aldrig någonting av vårat Youth Lagoon-chill förra året ju!
Jo, det blev lite samma sak för mig. Har aldrig varit så onykter på en festival som jag var på Bråvalla. Vet inte riktigt hur jag lyckades. Men det gick och konsekvenserna av detta var ett x antal missade spelningar

Okej, jag förstår! Jag hoppas verkligen att du kan ta dig dit. Nej, det blev ju tyvärr inte av. Såg verkligen fram emot det!
Citera
2013-12-11, 19:20
Medlem
kroxies avatar
Hade inga större förväntningar för dagens bandsläpp, så vågar inte säga att jag blev besviken. Ingen av dessa är något för mig. Hade gråtit glädjetårar om Tallest Man On Earth hade släppts, men icke.
Ser fram emot riktigt bra släpp imorgon istället!

Påtal om fyllan. Även om det var min första festival så har jag nog aldrig vart så onykter som jag var under dessa 4 dagar. Fick reda på i lördags att jag tydligen hade försökt ligga med en av syrrans bättre polare, blev ett väldigt liv här hemma.
Citera
2013-12-11, 19:29
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Finns ju oändligt många svenska soloakter. Men sen ska de ju vara lite större och dra folk också och det är väl där skon klämmer, tyvärr.
Skulle mer än gärna se tex Henrik Berggren, Ludwig Bell, Sibille Attar, Ebbot Lundberg, Emil Jensen, Navid Modiri (solo, såklart eftersom det är det de handlar om), Markus Krunegård, Håkan Hellström (givetvis), Oskar Linnros, Linnea Henriksson, Lars Winnerbäck, Daniel Gilbert, Nordpolen, Jens Lekman, Dregen, The Tallest Man On Earth, Kleerup, iamamiwhoami, Bräkne-Hoby, Moneybrother, Erik Hassle, José González, Timo Räisänen, Lune, Andreas Grega, Governor Andy, Per Egland, Säkert!, Elliphant, Miss Li, Lykke Li, Marit Bergman, Adiam Dymott, Fever Ray eller Frida Admundsen..
Tycker många av de här är bra mycket mer intressanta än det som släpptes idag

Tänkte först inte ta med artister som sjunger på engelska. Men eftersom att Laleh kör både svenska och engelska, så gjorde jag det ändå.

Jo, jag tänkte mest på stora artister. Självklart finns det många soloakter men av de stora akterna är det inte många. På wikipedia hade de en lista på svenska soloakter och de stora artisterna som Bråvalla skulle kunna boka var det då bara ca 10 artister eller mindre.

Ja, av de du nämnde skulle jag gärna vilja ha Winnerbäck. Han är en favorit. Resten tycker jag inte om/ har inte hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in