Så typiskt att sådana här games fortfarande händer ofta, även i platinum. Spelade som Lee Sin i top som vanligt, då han är min main, och slutade med 16/7/12 (15/4/11 innan vi förlorade alla teamfights). Stängde ner Jax i top och gav kills till både mid och bot när jag roamade men förlorade ändå eftersom Evelynn och Lissandra i vårat lag flameade som idioter på varande och sög båda lika hårt. Standard LoL.
Inte nog med det så kunde jag inte utnyttja min feed till max då jag var tvungen att bygga mer tankitems än vanligt eftersom resten av lagmedlemmarna valde squishy champs.
Citat:
Ursprungligen postat av
€ric
Vem skulle ni köpa om ni hade och välja på Vi, Aatrox, Sejuni och Zed? Sjukt osäker vem jag vill köpa av dem.
Sejuni tycker jag verkar vara sjukt skön jungle, so much slow.
VI är jag osäker på hur hon är efter alla patches?
Aatrox ser intressant ut, men samtidigt inte lika strong som man antar att han är med tanke på passive?
Zed är ju intressant pga så jävla dmg, men squishy om han blir fångad är den uppfattning jag fått efter de matcher jag mött/spelat med han.
Seju är rätt lätt att spela, väldigt stark även om man inte bemästrat henne helt och hållet.
Vi har jag inte spelat själv, men hon har en väldigt bra engage och har starka ganks. Starkt val i jungeln.
Aatrox ser jag aldrig i ranked (platinum) längre, tror inte att han för tillfället är jätterelevant. Har inte spelat honom själv.
Zed är sjukt rolig att spela. Väldigt stark burst, men rätt svår att lära sig bemästra. Om du köper honom så spela normals/customs ett tag tills du får grepp på hans skillset. Zed kör du bara om ditt lag har rätt tankiga gubbar i antingen top/mid och i jungeln eftersom han är såpass squishy. Någon som helt och hållet bemästrat Zed är riktigt, riktigt stark och kan carrya upp sig i ranked väldigt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheFaggot
Funderar på att köpa en ny junglare och funderar mellan Hecarim och Lee sin. Vem ska jag köpa, eller finns det någon som ni rekommenderar utöver de två?
Heca är väldigt irriterande att möta i jungeln som mid, hans mid-ganks är sjuka. En bra hecarim i jungeln kan carrya sitt lag hårt. Lee Sin tycker jag själv passar bättre i lane (spelar honom själv där iaf) då hans early-game är jävligt stark och kan användas för att stänga ner starka late-game champs i top och i mid.
Någon som bemästrat Lee Sin tror jag är bättre än någon som bemästrat Hecarim.