2013-12-11, 16:39
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vem skulle ni köpa om ni hade och välja på Vi, Aatrox, Sejuni och Zed? Sjukt osäker vem jag vill köpa av dem.

Vi är den jag kör mest i jungeln, Zed är väl fortfarande ganska relevant dock hans nerfs han dragit på sig.
Citera
2013-12-11, 17:07
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Vem skulle ni köpa om ni hade och välja på Vi, Aatrox, Sejuni och Zed? Sjukt osäker vem jag vill köpa av dem.

Sejuni tycker jag verkar vara sjukt skön jungle, so much slow.

VI är jag osäker på hur hon är efter alla patches?

Aatrox ser intressant ut, men samtidigt inte lika strong som man antar att han är med tanke på passive?

Zed är ju intressant pga så jävla dmg, men squishy om han blir fångad är den uppfattning jag fått efter de matcher jag mött/spelat med han.

Jag spelar aatrox ibland som junglare och gillar honom och svår att döda lategame då du har atk speed + hans passiva life steal :=)

Zed är bra tycker jag, dock är han svår. kan spela top och mid dock kanske inte bästa first pick då någon har kayle som countar honom :/
Citera
2013-12-11, 17:08
Medlem
TheFaggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Hecarim is a hec of a champ brukar jag säga. Han har bra mobilitet, snabb, hyfsat tanky.

Lee är också mobil, inte för att han är snabb men han kan hoppa runt i djungeln som en apa, rätt tanky med och blir sjuk på o fightas o slåss.

Tror Lee är svårare än Heca. Svårt o avgöra vem som är "bäst"

Blir nog Hecarim, ser grymt rolig ut efter att jag kollat på några videon. Ligger på ca ~3.3k IP så det tar nog en stund innan det blir ett inköp. Tack hur som helst!
Citera
2013-12-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveensken
Tankar runt nunu top? Gillar det starkt själv mot vissa champs och jag tycker det är viable, men någon "bättre" spelare kanske tycker annorlunda?
Stark i lane men blir till slut bara en peela:re, i princip. Lika bra att köra honom som support då.
Citera
2013-12-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nerfs & nerfs, han blev ju buffad..

Just nu så kan ju nästan varje support som har lite damage 1v1a en AD carry utan större problem. Speciellt om man spelar någon "Ovanligare" support med damage, typ Cassio eller Mordekaiser..

Morde som support alltså? Hans styrka ligger väl mer i att farmar som en gud och är sköldad samtidigt så att han har brutal sustain under tiden? hur fungerar han som support? Går han bara runt och e'ar minions så att dom inte dör?
Citera
2013-12-11, 18:49
Medlem
Sliparns avatar
Så typiskt att sådana här games fortfarande händer ofta, även i platinum. Spelade som Lee Sin i top som vanligt, då han är min main, och slutade med 16/7/12 (15/4/11 innan vi förlorade alla teamfights). Stängde ner Jax i top och gav kills till både mid och bot när jag roamade men förlorade ändå eftersom Evelynn och Lissandra i vårat lag flameade som idioter på varande och sög båda lika hårt. Standard LoL.

Inte nog med det så kunde jag inte utnyttja min feed till max då jag var tvungen att bygga mer tankitems än vanligt eftersom resten av lagmedlemmarna valde squishy champs.

Citat:

Aatrox ser intressant ut, men samtidigt inte lika strong som man antar att han är med tanke på passive?

Zed är ju intressant pga så jävla dmg, men squishy om han blir fångad är den uppfattning jag fått efter de matcher jag mött/spelat med han.
Seju är rätt lätt att spela, väldigt stark även om man inte bemästrat henne helt och hållet.

Vi har jag inte spelat själv, men hon har en väldigt bra engage och har starka ganks. Starkt val i jungeln.

Aatrox ser jag aldrig i ranked (platinum) längre, tror inte att han för tillfället är jätterelevant. Har inte spelat honom själv.

Zed är sjukt rolig att spela. Väldigt stark burst, men rätt svår att lära sig bemästra. Om du köper honom så spela normals/customs ett tag tills du får grepp på hans skillset. Zed kör du bara om ditt lag har rätt tankiga gubbar i antingen top/mid och i jungeln eftersom han är såpass squishy. Någon som helt och hållet bemästrat Zed är riktigt, riktigt stark och kan carrya upp sig i ranked väldigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av TheFaggot
Funderar på att köpa en ny junglare och funderar mellan Hecarim och Lee sin. Vem ska jag köpa, eller finns det någon som ni rekommenderar utöver de två?
Heca är väldigt irriterande att möta i jungeln som mid, hans mid-ganks är sjuka. En bra hecarim i jungeln kan carrya sitt lag hårt. Lee Sin tycker jag själv passar bättre i lane (spelar honom själv där iaf) då hans early-game är jävligt stark och kan användas för att stänga ner starka late-game champs i top och i mid.

Någon som bemästrat Lee Sin tror jag är bättre än någon som bemästrat Hecarim.
Senast redigerad av Sliparn 2013-12-11 kl. 19:01.
Citera
2013-12-11, 18:56
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Morde som support alltså? Hans styrka ligger väl mer i att farmar som en gud och är sköldad samtidigt så att han har brutal sustain under tiden? hur fungerar han som support? Går han bara runt och e'ar minions så att dom inte dör?
Beror väll lite på vilka man möter, men rent generellt så går det att spela vilken AP carry just nu som support utan större problem då man får tillräckligt med pengar utan att farma. Du e'ar din ad carry/minions alternativ pushar emot en lane med dåligt waveclear och ultar bara deras ad carry. Nej, det är ingen "ultimat" support men går att spela honom som support utan större problem.
Citera
2013-12-11, 19:07
Medlem
HejAntons avatar
Citat:

Vi är cpbra nu. Tog ett tag för mig att lära mig henne, och övar fortfarande på att balansera skada med tankyness. Men om du letar efter en junglare så rekommenderar jag lätt henne av de där fyra.
Citat:
Ursprungligen postat av TheFaggot
Blir nog Hecarim, ser grymt rolig ut efter att jag kollat på några videon. Ligger på ca ~3.3k IP så det tar nog en stund innan det blir ett inköp. Tack hur som helst!
Nej lägg ner för fan du ska ha Lee. Lätt bästa champen i hela spelet enligt mig (och många till). Rolig junglare, bra mycket starkare än Hecarim idag och med en skill cap som gör att även efter 500 games är du inte riktigt helt kung på Lee. Tror det var Diamond som sa att man inte är en junglare innan man lärt sig spela Lee Sin. Han om någon borde veta.
Citera
2013-12-11, 20:16
Medlem
Någon som har koll på vem som är den högst rankade svensken på EUW?
Citera
2013-12-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp

Hmm måste väl vara Mimer? Han har 3 eller 4 konton i challenger vad jag vet, högsta runt 4-5 plats vad jag minns.
Citera
2013-12-11, 21:03
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp

Såg nån från Facebook gruppen "lol group sweden" som var i challenger, det borde väll va den så högt man kan komma i stort sätt, kan inte hans namn dock.
Citera
2013-12-11, 21:24
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Hmm måste väl vara Mimer? Han har 3 eller 4 konton i challenger vad jag vet, högsta runt 4-5 plats vad jag minns.
Yes, just nu är det Mimer. För någon vecka sen va Amin #1. (Han är svensk med)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in