2013-11-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
http://www.youtube.com/watch?v=ODuKnC5yGDM
Min favoritscen alla kategorier i Sopranos är Silvios utbrott under pokerkvällen i säsong 2. Den annars ganska lugne och beräknande Silvio tappar temperamentet helt.
Exakt, den scenen glömmer man inte i första taget. Det bästa är ju att Christopher berättar för "Cheese Fuck" och "Gis" att man inte skall störa Silvio när han spelar, vilket Tony vet, men ändå skickar han fram Bevilacqua för att utföra det viktiga jobbet att sopa. Vad jag tänker på då är det Tony säger till Valentina: "What I think is funny is what a 8 year old boy thinks is funny". Klassiskt.
Citera
2013-12-01, 01:20
Medlem
Skumgummis avatar
En hel del bra låtar från den här serien http://www.youtube.com/watch?v=bFN9mCLOAMY

http://www.youtube.com/watch?v=bE40KM4SGAY
Citera
2013-12-01, 04:01
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Kanske bara överträffad av Bryan Cranston i Breaking Bad?

//Crimson
Inte en chans. Sopranos är hästlängder bättre än Breaking Bad. Skådespelarprestationerna är riktigt tunga i båda serierna, men Sopranos tar ändå priset. BB i all ära, det är synd att jämföra dem, men Sopranos har överlägsen plot osv. Kan bara instämma med föregående skribenter. Det här är troligtvis den bästa serie som gjorts!
Citera
2013-12-10, 16:34
Medlem
Perfectscores avatar
Har börjat titta på denna serie. Tycker att den är ganska bra!

Once when I thought I was out... they pull me back in!!
Citera
2013-12-10, 17:09
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore

När du har sett hela, kommer du ranka den som bäst. Det är fan fakta.
Citera
2013-12-10, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore

Jag skriver som de andra i den här tråden skrev till mig när jag började kolla på serien; du har många grymma timmar framför dig, ta vara på dem!
Citera
2013-12-10, 21:51
Medlem
Lukasohais avatar
Håller med dessa 2 ovanför mig, när jag först började kolla på Sopranos gav jag den 9 på IMDB, sen efter att jag sett förbi den andra säsongen såg jag mitt stora misstag och gav den direkt en 10 istället. Helt klart den bästa serie jag sett.
Citera
2013-12-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Exakt, den scenen glömmer man inte i första taget. Det bästa är ju att Christopher berättar för "Cheese Fuck" och "Gis" att man inte skall störa Silvio när han spelar, vilket Tony vet, men ändå skickar han fram Bevilacqua för att utföra det viktiga jobbet att sopa. Vad jag tänker på då är det Tony säger till Valentina: "What I think is funny is what a 8 year old boy thinks is funny". Klassiskt.

Uppenbart att Tony vet vad som kommer hända. Hans leende i början och man märker att han håller sig själv för skratt.
Citera
2013-12-11, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Uppenbart att Tony vet vad som kommer hända. Hans leende i början och man märker att han håller sig själv för skratt.
Eller hur. Det är lite småroligt när han strax efter leendet och en bit in i Silvios vrål tror att det är på väg att spåra ut och då försöker hejda Silvio, utan framgång så klart.
Citera
2013-12-11, 12:02
Medlem
knullklassons avatar
En sak som jag länge funderat på... Halvvägs in i säsong ett, när Chris Moltisanti skjuter bageri-killen i foten bakom disken, så gör samtidigt Vito Spatafore, the fat fuck, sin entré i serien. Han kommer in genom dörren till bageriet som vilken kund som helst när Chris står där och tjafsar. Vito verkar inte känna till Chris, och Chris verkar inte känna till Vito, som inte visar upp några wiseguy-takter alls. Vitos roll i just den scenen känns väldigt "statistroll-aktigt". Var han inte tilltänkt något annat än just statistrollen i den här scenen? Bageri-killen tilltalar f.ö. Vito som Gino i scenen.

Scenen: http://www.youtube.com/watch?v=_v0DP1nEgGs

Fantastisk scen för övrigt. Äntligen fick "Spider" ta revansch
Citera
2013-12-11, 12:37
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
En sak som jag länge funderat på... Halvvägs in i säsong ett, när Chris Moltisanti skjuter bageri-killen i foten bakom disken, så gör samtidigt Vito Spatafore, the fat fuck, sin entré i serien. Han kommer in genom dörren till bageriet som vilken kund som helst när Chris står där och tjafsar. Vito verkar inte känna till Chris, och Chris verkar inte känna till Vito, som inte visar upp några wiseguy-takter alls. Vitos roll i just den scenen känns väldigt "statistroll-aktigt". Var han inte tilltänkt något annat än just statistrollen i den här scenen? Bageri-killen tilltalar f.ö. Vito som Gino i scenen.

Han spelar en annan karaktär där.
Citera
2013-12-11, 12:47
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Hehe han borde ha fått skjuta Joe Pesci i så fall för att få riktig revansch. Synd för övrigt att Joe Pesci aldrig fick en roll i serien. Det måste ju ha varit uppe för diskussion nån gång.

Som sagt spelat han inte Vito där utan Gino. Han var helt enkelt inte påtänkt för den större rollen som vito vid det tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in