2013-12-11, 01:05
Bannlyst
Fanns det några andra uttalanden som var anmärkningsvärda/hemska/oacceptabla/fasansfulla mer än kärringen som önskade att de ensamkommande och hungerstrejkande skäggbarnen svälter sig själva till döds?
Citera
2013-12-11, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Fanns det några andra uttalanden som var anmärkningsvärda/hemska/oacceptabla/fasansfulla mer än kärringen som önskade att de ensamkommande och hungerstrejkande skäggbarnen svälter sig själva till döds?
Har du lite tid över finns allt på http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/expressen-avpixlar-anonyma-skribenter/

Särskilt de personerna med tillhörande video är ganska stor humor.
Citera
2013-12-11, 01:16
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Yttrandefriheten handlar om att du ska kunna ha en åsikt och inte bli nertryckt/straffad av rättsväsendet för det, med vissa inskränkningar av typen hets mot folkgrupp. Det ingår inte i yttrandefriheten att man ska få skriva rasistiska, hatfulla och hånfulla texter anonymt utan att ta ansvar för det, det är istället ett samhällsproblem. Yttrandefriheten handlar om att man SKA kunna ta ansvar för sina åsikter utan att bli rättsligt straffad, inget annat.

Om Expressen hängt ut även privatpersoner så anser jag fortfarande inte att de inskränkt yttrandefriheten, även om det hade varit tveksamt moraliskt att som en så stor och mäktig organisation ge sig på enstaka individer.

Märk dock väl att de inte har hängt ut privatpersoner. De har hängt ut politiker. Politiker som vill ha folks förtroende i en representativ demokrati. Politikern säger att hen tycker si och om man som väljare håller med ska man rösta på just den politikern. Nu har det visat sig att politikern säger att en tycker si, men i själva verket tycker så. Är inte det ett större hot mot vår demokrati? Att politiker har, bevisade, dolda agendor? Det tycker då jag.

Att man har koll på politiker och deras agerande har jag inga problem med, då dom ska fungera som representanter för partierna vi valt fram.
Om man nu utgår ifrån att leta upp och dokumentera privatpersoner, vilket dom här människorna kan och uppenbarligen till en viss gräns gör, så är det en kränkning mot hela vårt demokratiska system.
Citera
2013-12-11, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Att man har koll på politiker och deras agerande har jag inga problem med, då dom ska fungera som representanter för partierna vi valt fram.
Om man nu utgår ifrån att leta upp och dokumentera privatpersoner, vilket dom här människorna kan och uppenbarligen till en viss gräns gör, så är det en kränkning mot hela vårt demokratiska system.
Jag kan hålla med om att det är en moralisk gråzon, men vad är egentligen skillnaden i detta mot att gå igenom t.ex. massa debattartiklar som skrivs? Både avpixlat och debattartiklar är offentliga arenor. Och de har, enligt Expressen själva, inte begått några brott i framtagandet av uppgifterna. Så länge de inte begått något brott ser jag inte detta som värre än att någon annan kartlägger journalister som är "pk-fittor" eller liknande.
Citera
2013-12-11, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Jo vilken idiot denna kärring var, men det finns folk till allt!

Kommer dock fortfarande att fortsätta att rösta på SD även om det finns idioter inom partiet, men som vi ser avslöjas dom allt eftersom och försvinner från sina poster, vilket är bra!

Är faktiskt helt oförstående dels till hur någon kan rösta på ett sådant arbetarfientligt parti men också ett sånt inkompetent parti, ska dessa lallare få styra över budgetar i riskdagen och i kommunerna? De flesta verkar ju på något sätt mentalt handikappade, ungefär som ett random flashbacktroll.

Det typiska är ju hela den här "man blir ju kallad för rasist för allting blablablabla" och sedan när det anonyma trollet konfronteras så måste hon tillslut ändå kanske erkänna för sig själv och alla andra att hon faktiskt kanske är rasist...
Citera
2013-12-11, 01:43
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Ja, det har jag. Ett klassamhälle på steroider där det saknas ett vettigt radikalt vänsteralternativ, det är anledningen. Istället lyckas borgare som SD att splittra arbetarklassen ytterligare.
Du menar alltså att SD:s väljare innerst inne är vänsterradikaler...?

Kan det inte vara så enkelt att svenska folket börjar få nog av att politikerna slösar våra skattemedel på att massimportera kriminella och bidragsslukande invandrare?
Citat:
Linus Bylund hade det riktigt tufft på Aktuellt ikväll, roligaste var nog den där kärringen med dåliga tänder som tillslut erkände att han nog ändå var en rasist...
Tyckte hon va ganska skön faktiskt... En ärlig rasist/människa.
Citera
2013-12-11, 03:17
Avslutad
Klantigt, men att önska livet ur flyktingar skriver man väl ändå inte trots att man är anonym? Sjukt naivt
Citera
2013-12-11, 05:59
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Kan du med gott samvete rösta på SD? Eller är det ett desperat rop på hjälp i hopp om att andra partier bestående av vettigare människor också tar upp frågan?

SD röstar med moderaterna i 9 fall av 10. Det finns inget som väger invandrarna mot pensionärerna, det är ett av SDs smarta påhitt för att få svenskar att tycka synd om svenskar. De röstar för att sälja ut våra gemensamma svenska tillgångar. De röstar för att utländska bolagsdirektörer håvar in våra skattepengar. Och de vill ha Carema i Sverige.

Sämre mat på äldreboendena eller en till Lexus till den övre medelklassfamiljen, som aldrig kommer se en Somalier i sitt liv?
Sverigedemokraterna är inget mer en förklädda, lågutbildade moderater.

1) Ja, det kan stämma till en viss del. Vi som är trötta på invandring har inte så många val, men skulle ha bättre samvete om jag röstade på SD än något annat parti. Är inte 100nöjd med SD men är inte ens 50 med andra partierna

2) SD röstar på M 6 av 10, står på någon MSM tidning. Dessutom är M ganska vänster, SD vill bevara folkhemmet genom minska invandring kostnaden medans moderaterna vill göra exakta motsatsen.

3) svarar på 2, men Jimmie skulle jag inte kalla för idiot, inte Reindfelt heller, Jonas Sjösted är också riktigt bra, men det är bara Jimmie å Reindfelt som lyckas med sin politik, ena kommer segra och tror moderaterna kommer total faila kommande år pga all privatisering
Citera
2013-12-11, 06:17
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Är faktiskt helt oförstående dels till hur någon kan rösta på ett sådant arbetarfientligt parti men också ett sånt inkompetent parti, ska dessa lallare få styra över budgetar i riskdagen och i kommunerna? De flesta verkar ju på något sätt mentalt handikappade, ungefär som ett random flashbacktroll.

Det typiska är ju hela den här "man blir ju kallad för rasist för allting blablablabla" och sedan när det anonyma trollet konfronteras så måste hon tillslut ändå kanske erkänna för sig själv och alla andra att hon faktiskt kanske är rasist...

Du är en sån där person som växte upp i en ganska rik/hardetbramedvilla familj men senare år varit för arbetarmakt och använder 2nd hand kläder, för alla som hänger på södermalm är lika coola(dvs töntiga) som du.

Jag har stor respekt för folk som är vänster och har bra argument, men de sista åren tillsammans med hipster treden så har vänstern dragit alldeles för många muppar som pratar politik högljut men kan inte ett skit i självaverket.

Låt oss säga att alla SDare är rasister, vad är fel med det? de tycker inte om vissa människor pga annan kultur eller utseende, rasism finns i människans natur, jag HATAR södermalm typer, för de är inte som mig, vi håller inte med varandra, right?
Du hatar höger människor för de klär sig i kashmir tröjor å vill sänka skatter, get my point.

I dagens sverige är det värre att vara rasist(tänka på ett helt normalt sätt) värre än att vara kriminell.

godnatt ska lägga mig, men fundera över mitt sista stycke och sluta vara en sån fanatiker, du citerar Orwell föhelvete liksom
Citera
2013-12-11, 06:47
Medlem
Linus Bylund, Jimmie Åkessons pressekreterare och stabschef för SD:s pressavdelning, säger i "Aktuellt" på tisdagskvällen att det finns en bild av att SD består av "idioter, bonnläppar och rasister" vilket innebär att sådana personer söker sig till partiet.
– Är man idiot, bonnläpp och rasist så kanske man tror att man hör hemma i vårt parti, säger han i "Aktuellt".

http://www.expressen.se/nyheter/bylund-sd-ar-man-idiot-bonnlapp-och-rasist-sa/

Jag satte kaffet i halsgropen, men sd använder sig nu alltså av nedsättande ord som riktar sig mot personer som bor på landet? Hur tänker de?
Citera
2013-12-11, 08:28
Medlem
mittfosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Och hur ser det ut bland invandrare och vänsterextremister?

Det finns inget som tyder på att invandrare blir mer beroende av socialbidrag än infödda svenskar.

Källa:

Örebro universitet

http://www.mynewsdesk.com/se/orebro_universitet/pressreleases/inte-stoerre-bidragsberoende-bland-invandrare-897351
Citera
2013-12-11, 08:51
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Det finns inget som tyder på att invandrare blir mer beroende av socialbidrag än infödda svenskar.

Källa:

Örebro universitet

http://www.mynewsdesk.com/se/orebro_universitet/pressreleases/inte-stoerre-bidragsberoende-bland-invandrare-897351

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fortydligande-om-artikel-om-bidragsberoende/

Citat:
Förtydligande om artikel om bidragsberoende

...Studiens resultat visar att den förhöjda risken att vara mottagare av socialbidrag är tre gånger så stor för invandrare jämfört med svenskfödda om individen fått socialbidrag året före. Dessa resultat redovisades inte i den ursprungliga texten från TT och borde därför ha förtydligats i Dagens Nyheter.

Vidare visar studien att det som hände för fyra år sedan, eller ännu längre tillbaka i tiden, inte påverkar om en individ får socialbidrag i dag....

Studien visar huruvida bidragsberoende är permanent över tiden(4 år i denna studie), och det är den delen som används av förslagna rubriksättare. Man kunde även vänt på det och sagt att det är tre gånger så hög risk att invandrare behöver socialbidrag flera år i följd, och det vore inte heller fel.

Men faktum är att invandrare i högre utsträckning behöver ekonomiskt stöd, det är inget konstigt då de har sämre etablering i samhället, på arbetsmarknaden och i snitt har en sämre utbildningsbakgrund.
Att förvränga siffror för att få saker att verka bättre än de är motverkar syftet, då man rent objektivt kan tolka det som att det saknas bra argument för att bibehålla rådande ordning. Bättre att förklara varför samhället gynnas istället, för som MSM och politiker håller på nu så bygger de inget vidare förtroende alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in