2013-12-10, 21:58
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terreli
Så jävla förbannad, fan inte stolt att vara svensk. Och nu är frågan, vad fan är svensk? Finns ingenting som är svensk, inte ett skit. I era huvud, där har vi gott om det. En grön gräsmatta fick jag höra, det var precis så fint vi hade det för 40 år sedan? Grön gräsmatta, skämtar man?

Vill ni ha det ett Sverige som det såg ut innan invandringen så får vi backa tillbaka till tiden före inlandsisen.

Här tar jag mig friheten att citera Golonka
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Vad är Svensk kulur?
Det är så jävla roligt när skitnödiga mångkulturtalibaner och okunniga BLATTAR tror man sätter upp en svår fråga genom att kläcka ur sig "vad är svensk kultur" och sedan inbilla sig att om man inte kan formulera ett svar på 500 tecken, så finns det helt enkelt ingen svensk kultur. Däremot finns det romsk, kurdisk, samisk, somalisk, arabisk och innuiternas kultur, men SVENSK kultur finns fan icke!

Okunniga jävla drägg! Ryggradslösa pack!

Svensk kultur är Strindberg, Heidenstam, Fröding, Böök. Det är Carl Larsson och Dardel. Det är Stenhammar och Wilhelm Petterson-Berger. Det är skogen om våren, regnet mot markisen om midsommar. Det är lukten av saltvatten på solbränd hud ute i havsbandet på västkusten. Det är ett pass på älgjakten, limpsmörgås med stekt ägg och kaffe i termosen. Det är Bellman och Taube och alla kring bordet sjunger med. Det är sill och potatis, kräftor och falukorv. Det är ett hederligt handslag, ett hållet ord. Det är att ta saker i tur och ordning, att göra rätt för sig. Det är att knulla en gudomligt vacker kvinna på en filt i ljungen och med fåglarnas sång som ackompanjemang. Det är att hjälpa sina grannar och hålla ihop i arbetslaget. Att komma i tid, att göra sitt. Det är att höja ett spetsigt glas, se sin kamrat djupt i ögonen, säga "skål", knycka bak huvudet med en snärt och skicka ner en iskall tapp av OP eller Skåne i halsen. Det är vinterbad och bastu. Det är den där hinnan av svagt grönt på träden just i lövsprickningen. Det är en sväng med ekan på sjön, sätta nät eller pilka torsk. Frösöblomster, Änglamark, Kostervals och Östermalm. Det är Högvakten och Slottet och "Stolta Stad!". Det är en sväng på snöskotern utanför Pajala och en plankstek på Mommas i Kiruna.

Det är Pär Lagerqvist, Sven Stolpe, Elsa Beskow, Herbert Tingsten, Rune Moberg, Carl-Johan Vallgren och Selma Lagerlöf. Det är bandy på uterink och fotbollsmatch på Stadion. Det är Wasaskeppet, Riddarholmen och Gamla Stan där stormaktstidens grundstenar fortfarande syns. Det är en järnåldersgrav i Skåne och dalkarlarnas kyrkorodd. Det är Botaniska Trädgården och Feskekörka och käka gott i Göteborg. Valborgsmässoafton med bål och sång... Jag har säkert glömt tusentals fragment i den väv jag känner som svensk kultur och jag lever och andas den varje dag.

Ni som tvivlar på dess existens kan fara åt helvete! Flytta härifrån med en gång! Detta är SVERIGE och det är stort!!!
Citera
2013-12-10, 22:06
Medlem
ZZZZZZZ frågan är varför nolltoleransen inte gäller visa? Men media kommer fungera som slagträ mot partiet med alla medel.
Citera
2013-12-10, 22:08
Medlem
Linus Bylund hade det riktigt tufft på Aktuellt ikväll, roligaste var nog den där kärringen med dåliga tänder som tillslut erkände att han nog ändå var en rasist...
Citera
2013-12-10, 22:12
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Om Expressen hade hittat en sjuklöverneger som mordhotade flickor på nätet så skulle det förmodligen... Inte hända nånting.

http://www.friatider.se/sveriges-varsta-nathatare-sosse

http://petterssonorg.files.wordpress.com/2013/02/marcus-arnesson.jpg

Av med svetsarbrillorna, grabben.

Jag kan hålla med om att det är avskyvärt det den där personen sade. Men det var ett enstaka fall i Sveriges största parti där halva arbetarsverige är medlem i.

Jämför detta med det perifiera partiet Sverigedemokraterna:
Rahm, Stensby, Alfsson, Levi Klausen etc och alla som fört sig illa på nätet. Grabben, det är skillnad och det ser du väl själv?
Citera
2013-12-10, 22:14
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Som "rasar", ja. Men annars har du fel. Det är en försvinnande liten del av svenska folket som är rasister i den meningen du använder här, lätt mindre än en procent. SD kunde växa först när de gjort sig av med den biologiska rasismen. Skulle de återgå till den skulle de raskt förvandlas till ett tusenpersonersparti.

Det tvivlar jag på. Det är förbluffande många människor som uttrycker rent rasistiska åsikter för att sedan säga att de ska rösta SD 2014. Det beror förmodligen på att gammelmedia utmålat SD som ett rasistiskt parti, vilket det inte är. Kom ihåg att "järnrörsskandalen" hade positiv opinionseffekt för SD.
Citera
2013-12-10, 22:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Linus Bylund hade det riktigt tufft på Aktuellt ikväll, roligaste var nog den där kärringen med dåliga tänder som tillslut erkände att han nog ändå var en rasist...

Han sa något i stil med: "Är man idiot, bonnläpp och rasist kanske man tror att man hör hemma i vårt parti". Vad är Bylund för människa egentligen?
Citera
2013-12-10, 22:24
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Att du generaliserar och kommer med påhopp visar perfekt vilken nivå du och dina gelikar ligger på.
Fast inte särskilt förvånansvärt då Pk människor har ett enormt behov att sätta oliktänkande i nervärderande fack istället för att komma med sakliga argument och fakta.

Om du sett vad jag skrivit tidigare i tråden så kritiserar jag själva processen och tycker inte det är okej att sitta och leka pk polis och åsiktsregistrera folk.
Jasså? Var såg du dom stora nyheterna om sossegrabben som skulle skära tuttarna och vulvan av några kvinnor och äta dom, det var en näthatare som försvann väldigt snabbt från massmedia.

Nyhetsvärdet är större för massmedia när det gäller SD. Oavsett om man stödjer dom eller avskyr dom så kan man inte neka till detta.

Jag håller med om att det är fel att åsiktsregistrera folk. Men det är ingen som gör det heller. Vad du, eller jag röstar på - det vet inget om. Däremot så är det en annan sak att rannsaka anonyma kommentarer som utgör hets mot folkgrupp, speciellt om dessa kommer från politiker. Det hade varit bättre om polisen hade gjort det arbetet, men ibland gör den grävande journalistiken ett bättre jobb.

Socialdemokraten fick en del uppmärksamhet i media. Men hade det varit en våg av dåliga "uppföranden" som i Sverigedemokraterna hade det fått fler rubriker (Hade S uteslutit 15 % av sina riksdagsledamöter som SD gjort hade det stått om det i media, tro mig). Men det var i det här fallet en isolerad händelse, när det å andra sidan i SD:s fall rör sig om systematiskt kränkande och hotfulla kommentarer med personuppgifter som ligger uppe för vem som helst att läsa. Folkpartiet fick en del media efter sig efter avlyssningsskandalen 2006.
Citera
2013-12-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det beror på hur man räknar. Om vi pratar om riktigt rasmedvetna och pålästa individer är det förstås som du säger. Men om vi räknar människor som avskyr babbar, blattar och negrer och helst av allt skulle vilja att det här landet blev svenskt, tryggt och välmående igen så har du förstås fel.
Vi lever som sagt längre och friskare liv idag än vad vi någonsin gjort tidigare i världshistorien. Eller när menar du att vi var tryggare? På 1800-talet, när svälten fanns runt knuten, undernäring var norm och en miljon svenskar flyttade/flydde undan ett jordbruk som inte bar sig? Eller var det kanske på 60-talet, 68-vänstern och socialdemokratins storhetstid? Var det som bäst då? Fatta att idéer om kungar, krig och folk är just bara sagodrömmar. Svält och förtryck är verkligheten om ser Sveriges (och de flesta andra länders) historia.

Citat:
Källa tack. SD har ju växt helt oavsett vad de har tagit sig för.
http://www.mah.se/Forskning/Sok-pagaende-forskning/Kampen-om-folket-den-skandinaviska-nynationalismen/

Citat:
Rent allmänt är jag av intrycket att SD har växt helt oavsett vad de tagit sig för, eftersom de är de enda som fokuserar på dessa frågorna och folk är trötta på blatterierna helt enkelt.

Det finns många förklaringar som samvarierar, här är den viktigaste, eller åtminstone mest bortglömda förklaringen: vänsterns korruption inför den ekonomiska makten:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article15566148.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article15867653.ab

Citat:
Och massinvandringen kommer att tränga undan, blanda bort och förinta omkring 98% av Europas vita värdbefolkning, undantaget de som har råd eller möjlighet att gömma sig. På sätt och vis är alltså massinvandringen långt värre än Digerdöden, ur ett rent gruppevolutionärt perspektiv åtminstone.
Delirium Tremens. Det är vad 99 procent eller mer av Sveriges befolkning anser om ovanstående. SvP kommer aldrig växa, världsbilden är för paranoid och hitlerlik. Det är muslimhat och antietablissemangsretorik som gäller nuförtiden. Detta och inget annat gör att de växer.
Citera
2013-12-10, 22:32
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Att det småkryllar av idioter inom SD är knappast någon nyhet för någon, inte ens för de som känner sig nödda och tvungna att rösta på dem. Det stora avslöjandet är väl det Expressen gör om sig själva och sina Stasi-kumpaner.
Citera
2013-12-10, 22:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe
Jag håller med om att det är fel att åsiktsregistrera folk. Men det är ingen som gör det heller. Vad du, eller jag röstar på - det vet inget om.

I detta fall så åsiktsregistrerar man folk. Utav de kommentarer man skriver på Avpixlat så är det ju ganska lätt att lista ut om personen röstar på SD eller inte. I alla fall med en mycket stor sannolikhet. Så det är åsiktsregistrering.

Citat:
Däremot så är det en annan sak att rannsaka anonyma kommentarer som utgör hets mot folkgrupp, speciellt om dessa kommer från politiker. Det hade varit bättre om polisen hade gjort det arbetet, men ibland gör den grävande journalistiken ett bättre jobb.

Det är inte grävande journalister som gjort grävandet utan det är vänsterextremister med AFA-kopplingar. Researchgruppens Martin Fredriksson är en fd aktiv och våldsdömd AFA-aktivist, med många kontakter inom den vänsterextrema våldsrörelsen. Det är de som fixat fram namnen.

Expressen bara publicerar uppgifterna.

Sedan kan det förstås vara berättigat i de fall folk gör tydliga lagbrott, men då HMF-lagen till stor del är en politisk lag så är gränsen mellan politisk förföljelse och vanlig kriminalitet väldigt svår att dra. Folk har ju blivit fällda för HMF för rena skitsaker, som t.ex den 16-åriga pojken som skojade om somalier på Facebook (se här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17075005.ab). Är han kriminell?
Citera
2013-12-10, 22:42
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Jag håller med om att det är fel att åsiktsregistrera folk. Men det är ingen som gör det heller. Vad du, eller jag röstar på - det vet inget om. Däremot så är det en annan sak att rannsaka anonyma kommentarer som utgör hets mot folkgrupp, speciellt om dessa kommer från politiker. Det hade varit bättre om polisen hade gjort det arbetet, men ibland gör den grävande journalistiken ett bättre jobb.

Socialdemokraten fick en del uppmärksamhet i media. Men hade det varit en våg av dåliga "uppföranden" som i Sverigedemokraterna hade det fått fler rubriker (Hade S uteslutit 15 % av sina riksdagsledamöter som SD gjort hade det stått om det i media, tro mig). Men det var i det här fallet en isolerad händelse, när det å andra sidan i SD:s fall rör sig om systematiskt kränkande och hotfulla kommentarer med personuppgifter som ligger uppe för vem som helst att läsa. Folkpartiet fick en del media efter sig efter avlyssningsskandalen 2006.

Välformulerat!

Citera
2013-12-10, 23:14
Avslutad
Citat:
Jag kan hålla med om att det är avskyvärt det den där personen sade. Men det var ett enstaka fall i Sveriges största parti där halva arbetarsverige är medlem i.

Jämför detta med det perifiera partiet Sverigedemokraterna:
Rahm, Stensby, Alfsson, Levi Klausen etc och alla som fört sig illa på nätet. Grabben, det är skillnad och det ser du väl själv?
Ska vi räkna krigsskador nu också? Problemet är ju inte antalet näthatare, utan snarare att ni (?) sjuklöverister tror att eran skit inte stinker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in