Citat:
Ursprungligen postat av
Easy-Lee
Varför bryr du dig att kommentera saken överhuvudtaget om "de stora dagarna" aldrig kommer. Borde inte du bara chilla till fågelsången eftersom det tydligen inte finns nån anledning till oro?
Jag förstår inte, varför skulle jag inte kunna kommentera det? Jag säger inte att Sverigedemokraterna inte är ett hot. Den politik de bedriver är uppenbarligen populär, och med tanke på att man spelar på sin roll som "outsider", som enda opposition mot ett enat etablissemang, så vinner man röster - Detta i och med att de övriga partierna fortsätter att betrakta Sverigedemokraterna med stor misstänksamhet.
Därför så är det enda som ser ut att kunna få Sverigedemokraterna att förfalla de själva, partiets medlemmar och företrädare. Vi har sett det många gånger hittills. Ibland så innebär det att Sverigedemokraterna ökar i mätningarna, ibland så slår det tillbaka på de själva, vilket jag tror det kommer att göra nu.
De stora dagarna för Sverigedemokraterna kommer aldrig komma, om det fortsätter som det gör nu med uppdagad idioti inom partiet, trots den så viktiga och omtalade nolltoleransen. Partiets möjlighet att bli riktigt stort är om det lyckas locka röster ifrån andra partier, framförallt Socialdemokraterna och Moderaterna. Då krävs det också att partiet framstår som seriöst, med seriösa politiska företrädare och med en seriös politik. Det säger sig själv att sådana här avslöjanden blir till deras nackdel, hur mycket offerkofta man än vill svepa in sig i.