2013-12-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Nåt sånt här kanske?

http://www.bilddump.se/bilder/20131210073205-126.122.139.136.jpg

Vill du ha banner/s behöver jag veta vilka proportioner du vill ha.

Hej.

Stort tack för denna. Finns det möjlighet att på något sätt få med ".se" också och kan du göra den som png-fil med transparent bakgrund? Jag gillar verkligen stuket på den, med spelkortsramen. För att få med lite mer innehåll, tror du det är möjligt att t ex få med 4 Ess symboler med kortfärgssymbolerna? På de 3 första blir det väl bara i vänster överkant, men på sista även i botten till höger.
Jag gillar verkligen denna, mycket bra jobbat!

Angående banner, så önskar jag en banner i 16:9 format(1.78:1). Minsta storleken behöver då vara 267px(w) x 150px(h), men den får gärna vara större vilket bara är en fördel. Det går ju alltid att förminska utan kvalitetsförlust, däremot värre åt andra hållet. Så ju större desto bättre, då man får lite mer spelutrymme med att testa olika storlekar osv. Önskvärt om den är i png-format.

Jag är verkligen tacksam för ditt bidrag, det uppskattas mycket. Ledsen om jag har mycket önskemål, men lite entusiastisk när det finns såna bra designers som du här. Då vill man gärna passa på att få det så bra som möjligt.

Mvh
ZtarZ
Citera
2013-12-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honkenado
Jag gillar den kaxiga firren, dock känns bollen lite trist. (har som sagt inget öga för grafiska grejer så jag har lika svårt för att säga hur man ska förändra=)

Men klart inne på ett skönt spår

Vi spelar i svarta tröjor vilket gör att fisken lär försvinna vid tryck antar jag.

Yo

Är mitt förslag fortfarande med i diskussionerna?
http://www.bilddump.se/bilder/20131210184915-212.181.203.9.jpg

Bara så att jag vet om det är värt att lägga ned någon mer tankeverksamhet på projektet
Citera
2013-12-10, 20:47
Medlem
honkenados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkillen
Yo

Är mitt förslag fortfarande med i diskussionerna?
http://www.bilddump.se/bilder/20131210184915-212.181.203.9.jpg

Bara så att jag vet om det är värt att lägga ned någon mer tankeverksamhet på projektet

Jodå helt klart
Citera
2013-12-11, 01:43
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honkenado
Jag gillar den kaxiga firren, dock känns bollen lite trist. (har som sagt inget öga för grafiska grejer så jag har lika svårt för att säga hur man ska förändra=)

Men klart inne på ett skönt spår

Vi spelar i svarta tröjor vilket gör att fisken lär försvinna vid tryck antar jag.

Fisken är en vit kant,så den försvinner inte mot en svart bakgrund.
Bollen går att ta bort, antingen så att det blir en gul cirkel, eller ingenting alls.

Jag tycker att du skall välja om du vill ha min design eller Grafikkillens. Jag har annat att göra, och säkert han också, hjälper dig gärna, men det är lite trist att lägga ner tid på något som inte kommer till någon nytta i slutänden.
Citera
2013-12-11, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Fisken är en vit kant,så den försvinner inte mot en svart bakgrund.
Bollen går att ta bort, antingen så att det blir en gul cirkel, eller ingenting alls.

Jag tycker att du skall välja om du vill ha min design eller Grafikkillens. Jag har annat att göra, och säkert han också, hjälper dig gärna, men det är lite trist att lägga ner tid på något som inte kommer till någon nytta i slutänden.

Hjälp mig då istället =)

http://www.flashback.org/sp46522540

Mvh
ZtarZ
Senast redigerad av ZtarZ 2013-12-11 kl. 02:03.
Citera
2013-12-11, 03:03
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZ
Hjälp mig då istället =)

Mvh
ZtarZ

Håller på!
Citera
2013-12-11, 08:53
Medlem
honkenados avatar
Om jag måste välja så önskar jag i så fall gå vidare med en logo i stil med fisken..
Citera
2013-12-11, 19:53
Medlem
Citat:
Hjälp mig då istället =)

Mvh
ZtarZ

Här är mitt bidrag:
http://www.bilddump.se/bilder/20131211194708-212.181.203.9.jpg

Det vita är transparant, men det framgår inte när man exporterar som en jpg.
Storleken är 4x större än det du begärde (1068 px x 600 px), förhållandet är fortfarande 16:9.
Citera
2013-12-11, 20:18
Medlem
Citat:
Här är mitt bidrag:
http://www.bilddump.se/bilder/20131211194708-212.181.203.9.jpg

Det vita är transparant, men det framgår inte när man exporterar som en jpg.
Storleken är 4x större än det du begärde (1068 px x 600 px), förhållandet är fortfarande 16:9.

Wow, supersnygg! Bra jobbat. Det här var över förväntan!

Ang. transparens, så stöder ju inte jpg transparenta bakgrunder. Därav att jag helst vill ha png. Blir jättesvårt när man ska lägga logon/bannern på en bakgrund i annan färg, ser tyvärr helt muppigt ut med fast bakgrund som jpg ger. Du kan inte exportera till png istället?

Kan du fixa denna som logo också, samma utseende på korten och text som nu, fast i formatet som du gjorde i den tidigare logon, dvs att korten typ sitter ihop. Önskar i såna fall den också i png-format med transparent bakgrund. Du kan även göra den i samma storlek/bildförhållande som bannern om du vill. Som sagt tidigare, alltid lättare att trixa runt och testa storlekar när man har hög upplösning att jobba med.

Kan inte nog överösa dig med beröm, jag är väldigt tacksam att du tar dig tiden och lägger ner dig för att hjälpa mig, en helt för dig okänd person, det uppskattas mycket.

EDIT: Ang. detta med png, så har jag till och med för mig att om man sparar originalet i jpg, så tar man död på transparensen, då jpg-formatet som sagt inte stöder såna bakgrunder. Har för mig att det brukar komma en varning om det när man sparar i typ photoshop osv.

Mvh
ZtarZ
Senast redigerad av ZtarZ 2013-12-11 kl. 20:21.
Citera
2013-12-11, 20:26
Medlem
Citat:

Ang. transparens, så stöder ju inte jpg transparenta bakgrunder. Därav att jag helst vill ha png. Blir jättesvårt när man ska lägga logon/bannern på en bakgrund i annan färg, ser tyvärr helt muppigt ut med fast bakgrund som jpg ger. Du kan inte exportera till png istället?

Kan du fixa denna som logo också, samma utseende på korten och text som nu, fast i formatet som du gjorde i den tidigare logon, dvs att korten typ sitter ihop. Önskar i såna fall den också i png-format med transparent bakgrund. Du kan även göra den i samma storlek/bildförhållande som bannern om du vill. Som sagt tidigare, alltid lättare att trixa runt och testa storlekar när man har hög upplösning att jobba med.

Kan inte nog överösa dig med beröm, jag är väldigt tacksam att du tar dig tiden och lägger ner dig för att hjälpa mig, en helt för dig okänd person, det uppskattas mycket.

EDIT: Ang. detta med png, så har jag till och med för mig att om man sparar originalet i jpg, så tar man död på transparensen, då jpg-formatet som sagt inte stöder såna bakgrunder. Har för mig att det brukar komma en varning om det när man sparar i typ photoshop osv.

Mvh
ZtarZ

Här är en png:
http://www.bilddump.se/bilder/20131211202615-212.181.203.9.png
Citera
2013-12-11, 20:31
Medlem
Citat:

Mvh
ZtarZ

Du förväxlar nog mig med någon annan som har försökt hjälpa dig.
Citera
2013-12-11, 20:51
Medlem
Citat:
Du förväxlar nog mig med någon annan som har försökt hjälpa dig.

Ahh, sorry. Var ju DenTrasigaApan som gjorde den första. Men det gör inget. Är lika tacksam ändå.
Tar tacksamt emot bidrag från er båda, för de kommer att komma till användning!
Sry för förväxlingen =).

//ZtarZ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in