Citat:
Ursprungligen postat av
Grafikkillen
Här är mitt bidrag:
http://www.bilddump.se/bilder/20131211194708-212.181.203.9.jpg
Det vita är transparant, men det framgår inte när man exporterar som en jpg.
Storleken är 4x större än det du begärde (1068 px x 600 px), förhållandet är fortfarande 16:9.

Wow, supersnygg! Bra jobbat. Det här var över förväntan!
Ang. transparens, så stöder ju inte jpg transparenta bakgrunder. Därav att jag helst vill ha png. Blir jättesvårt när man ska lägga logon/bannern på en bakgrund i annan färg, ser tyvärr helt muppigt ut med fast bakgrund som jpg ger. Du kan inte exportera till png istället?
Kan du fixa denna som logo också, samma utseende på korten och text som nu, fast i formatet som du gjorde i den tidigare logon, dvs att korten typ sitter ihop. Önskar i såna fall den också i png-format med transparent bakgrund. Du kan även göra den i samma storlek/bildförhållande som bannern om du vill. Som sagt tidigare, alltid lättare att trixa runt och testa storlekar när man har hög upplösning att jobba med.
Kan inte nog överösa dig med beröm, jag är väldigt tacksam att du tar dig tiden och lägger ner dig för att hjälpa mig, en helt för dig okänd person, det uppskattas mycket.
EDIT: Ang. detta med png, så har jag till och med för mig att om man sparar originalet i jpg, så tar man död på transparensen, då jpg-formatet som sagt inte stöder såna bakgrunder. Har för mig att det brukar komma en varning om det när man sparar i typ photoshop osv.
Mvh
ZtarZ