Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-07, 18:32
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honkenado
Ställer om frågan, då förslagen dött ut..

Min personliga åsikt är att fiskdjäveln begränsar utrymmet att göra något nyskapande och snyggt.
Måste fisken vara med?
Citera
2013-12-07, 18:55
  #6002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honkenado
Ställer om frågan, då förslagen dött ut..
En andra fråga, är svart och vitt lagets klubbfärger?
Citera
2013-12-07, 19:01
  #6003
Medlem
honkenados avatar
"Fiskjäveln" behöver inte vara med egentligen=) Det som bör finnas med är namnet Svarta Braxen IBF och att vi är från Luleå. Plus att det ska antingen en klassisk logo i stil med lagerkrans och grejer eller en mer amerikansk variant, tänkt NBA eller NHL.

Av tryckkostnadsskäl så är väl en logo i max två färger att föredra.

Grabbarna spelar i svart, men klubbfärgerna är egentligen svart och mörkgul
Citera
2013-12-07, 19:36
  #6004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honkenado
"Fiskjäveln" behöver inte vara med egentligen=) Det som bör finnas med är namnet Svarta Braxen IBF och att vi är från Luleå. Plus att det ska antingen en klassisk logo i stil med lagerkrans och grejer eller en mer amerikansk variant, tänkt NBA eller NHL.

Av tryckkostnadsskäl så är väl en logo i max två färger att föredra.

Grabbarna spelar i svart, men klubbfärgerna är egentligen svart och mörkgul

Jag sitter och skissar på ett förslag, men blir det inte bra så kommer jag inte ens att lägga upp den.
Vill du ha med något årtal, jag ser att många andra klubbar har det. Misstänker att det handlar om vilket år klubben grundades?
Citera
2013-12-07, 19:40
  #6005
Medlem
honkenados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkillen
Jag sitter och skissar på ett förslag, men blir det inte bra så kommer jag inte ens att lägga upp den.
Vill du ha med något årtal, jag ser att många andra klubbar har det. Misstänker att det handlar om vilket år klubben grundades?

Antar att det ska vara vectorgrafik för att trycka EPS eller nåt sånt. Men sånt kan du säkert
Citera
2013-12-07, 20:13
  #6006
Medlem
honkenados avatar
1995 är året laget bildades
Citera
2013-12-09, 01:36
  #6007
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honkenado
Ställer om frågan, då förslagen dött ut..

Tjena.
Jag har skissat ett förslag. Det är rätt fult och slarvigt gjort, men tanken är alltså en brandgul cirkel med text ovanför och under och sem att braxen skall komma ut ur cirkeln (med lite djup i bilden).
Gillar du det kan jag städa upp det och få fram ett mer färdigt förslag.

http://www.bilddump.se/bilder/201312...22.139.136.jpg
__________________
Senast redigerad av DenTrasigaApan 2013-12-09 kl. 01:37. Anledning: Rätt bra om jag länkar till skissen...
Citera
2013-12-09, 10:51
  #6008
Medlem
honkenados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Tjena.
Jag har skissat ett förslag. Det är rätt fult och slarvigt gjort, men tanken är alltså en brandgul cirkel med text ovanför och under och sem att braxen skall komma ut ur cirkeln (med lite djup i bilden).
Gillar du det kan jag städa upp det och få fram ett mer färdigt förslag.

http://www.bilddump.se/bilder/201312...22.139.136.jpg

Inte omöjligt, dock har jag inte öga att se hur det kommer bli=)
Citera
2013-12-10, 04:54
  #6009
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honkenado
Inte omöjligt, dock har jag inte öga att se hur det kommer bli=)

Så här. =)

http://www.bilddump.se/bilder/201312...22.139.136.jpg
Citera
2013-12-10, 05:16
  #6010
Medlem
Citat:
Hej.

Ser att det finns många duktiga designers här.
Jag tänkte kolla om någon har lust att hjälpa mig. Jag skulle behöva en logotyp eller ev. flera i varierande storlek som skall användas till en icke kommersiell hemsida. Jag är tyvärr helt n00b när det kommer till design osv, så måste tyvärr be om hjälp. Men kanske finns någon vänlig själ här som kan hjälpa till?
Logotypen skall innehålla "SVSP" eller "SVSP.se". Om någon nu har lust och tid, så tar jag gärna emot flera olika alternativ på båda dessa. Gärna lite olika storlekar också. Loggan/loggorna ska gärna ha någon typ av pokertema eller färger som kan förknippas med poker. Själva ordet SVSP är en förkortning av Svenska spelare, men har inget med hemsidan svenskaspelare att göra. Utan detta är ett privat initiativ till hemsida där pokerspelare ska kunna chatta med varandra. Dvs det är inte någon form av inkomstbringande sida på något sätt. Håller på att arbeta för fullt med kodning av chatt osv, men det jag saknar nu är en snygg logo för att presentera sidan på ett snyggt sätt.
Så all hjälp tas tacksam emot.

Mvh ZtarZ.

Vill bumpa detta, då jag gärna tar emot fler förslag & något jag hemskt gärna skulle vilja ha, är en banner som matchar logotypen. Så finns det några kreativa människor som vill hjälpa en design-"handikappad" människa =), så tar jag tacksamt emot alla förslag.
Viktigt bara att det inte är för skrikiga färger. Har inget emot logotyp/banner med lite 3D stuk om det är möjligt.
Jag har fått ett par förslag, och håller på att testa med ett av dem, men jag är öppen för fler förslag och banner är jag intresserad av oavsett, eftersom jag inte har någon sådan alls idag.

Mvh ZtarZ.
Citera
2013-12-10, 07:33
  #6011
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZ
Vill bumpa detta, då jag gärna tar emot fler förslag & något jag hemskt gärna skulle vilja ha, är en banner som matchar logotypen. Så finns det några kreativa människor som vill hjälpa en design-"handikappad" människa =), så tar jag tacksamt emot alla förslag.
Viktigt bara att det inte är för skrikiga färger. Har inget emot logotyp/banner med lite 3D stuk om det är möjligt.
Jag har fått ett par förslag, och håller på att testa med ett av dem, men jag är öppen för fler förslag och banner är jag intresserad av oavsett, eftersom jag inte har någon sådan alls idag.

Mvh ZtarZ.

Nåt sånt här kanske?

http://www.bilddump.se/bilder/201312...22.139.136.jpg

Vill du ha banner/s behöver jag veta vilka proportioner du vill ha.
Citera
2013-12-10, 18:04
  #6012
Medlem
honkenados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Så här. =)

http://www.bilddump.se/bilder/201312...22.139.136.jpg

Jag gillar den kaxiga firren, dock känns bollen lite trist. (har som sagt inget öga för grafiska grejer så jag har lika svårt för att säga hur man ska förändra=)

Men klart inne på ett skönt spår

Vi spelar i svarta tröjor vilket gör att fisken lär försvinna vid tryck antar jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback