2019-04-29, 21:31
Medlem
Isnatts avatar
Hej!

Ska trycka en t-shirt till en kompis, vill ha flashbackkatten med Flashback under, den här stilen: https://imgur.com/a/1B30qMo
Men t-shirten ska vara svart så katten och loggan måste vara i vitt med svart bakgrund så bara det vita syns på t-shirten, givetvis.
Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2019-05-07, 07:04
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Jag skulle vilja ha hjälp med hur man utför denna typ av grafisk formgivning och vad den kallas? http://66.media.tumblr.com/bef373711ea0b60753abc3bbb642a295/tumblr_mg8am5A89k1s0jlg0o1_r2_1280.jpg

Svårt att lära sig?

Sök på vectorize portrait.
Inte särskilt svårt, men tar lite tid. Finns säkert 'actions' som gör det också, frågan är hur bra.
Citera
2019-05-07, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Sök på vectorize portrait.
Inte särskilt svårt, men tar lite tid. Finns säkert 'actions' som gör det också, frågan är hur bra.

Tackar tackar. Jag får googla och använda youtube from now on!!!
Citera
2019-05-09, 22:00
Medlem
Tampiss avatar
Jag vet fan inte var jag ska posta denna frågan, så jag tänker att jag börjar här:

Finns det dekaler/klistermärke som man kan sätta på en bilmotor utan att dekalen går åt helvete?

Min far vill beställa bokstäver som han sedan ska sätta på en bilmotor, men jag vetifan om det ens är möjligt. Kan någon bidra med "Glöm det" eller "Jag tror att det ska gå"?
Citera
2019-05-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Jag vet fan inte var jag ska posta denna frågan, så jag tänker att jag börjar här:

Finns det dekaler/klistermärke som man kan sätta på en bilmotor utan att dekalen går åt helvete?

Min far vill beställa bokstäver som han sedan ska sätta på en bilmotor, men jag vetifan om det ens är möjligt. Kan någon bidra med "Glöm det" eller "Jag tror att det ska gå"?

Du menar på grund av värmen och den allmänt otrevliga miljön. Så länge vi bara pratar bokstäver - varför inte en graverad skylt? Den tåler miljön i motorrummet betydligt bättre och var dessutom en rätt vanliga detalj förr.
Citera
2019-05-09, 22:15
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du menar på grund av värmen och den allmänt otrevliga miljön. Så länge vi bara pratar bokstäver - varför inte en graverad skylt? Den tåler miljön i motorrummet betydligt bättre och var dessutom en rätt vanliga detalj förr.

Ja, precis! Är rädd att värmen ska sabba det hela

Jag ska lägga fram förslaget om en graverad skylt! Farsan var dock jävligt inne på dekaler så tänkte att jag undersöker det först. Men misstänkte att det skulle bli svårt att lösa.
Citera
2019-05-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Ja, precis! Är rädd att värmen ska sabba det hela

Jag ska lägga fram förslaget om en graverad skylt! Farsan var dock jävligt inne på dekaler så tänkte att jag undersöker det först. Men misstänkte att det skulle bli svårt att lösa.
Allra snyggast är ha det direkt på någon del av motorn...
http://hotrodparts.com/rollsbentleyparts/images/350_350P0600.JPG
Citera
2019-05-17, 16:27
Medlem
ornens avatar
Hej!
Har gjort en företagslogga i paint men man ser pixlarna väldigt tydligt när man förstorar den. Skulle t.ex. inte alls gå att ha på en bil.
Någon som vet något program som gör loggan "mjukare" eller vet något företag som gör detta?

Mvh Ornen
Citera
2019-05-17, 20:04
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ornen
Hej!
Har gjort en företagslogga i paint men man ser pixlarna väldigt tydligt när man förstorar den. Skulle t.ex. inte alls gå att ha på en bil.
Någon som vet något program som gör loggan "mjukare" eller vet något företag som gör detta?

Mvh Ornen
Alls program jag sett som säger sig göra detta fallerar tyvärr på någon punkt. Jag har inte lagt på minnet vad dessa program heter.

Alla företag som fixar vinylskärning till bilar eller tröjtryck fixar såklart det du önskar, annars gör de ett dåligt jobb. Å andra sidan vet man inte hur bra de gör det.

Lägg ut loggan här så kommer du nog få hjälp. Vill du vara hemlig så kan du sända mig underlaget via PM så tar jag en titt på det under helgen. Inga löften, såklart ingen ersättning.
Citera
2019-06-17, 16:17
Medlem
ronnback21s avatar
Tjenare, vi är ett fiske team som skulle behöva lite hjälp med en logga till en tröja.
namnet på gruppen är Northen Pikes och skulle vilja ha en gädda illustrerad och namnet någonstans annars är det fritt fram att hitta på något roligt men loggan.

Tack på förhand!

Mvh William
Citera
2019-07-01, 05:04
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ornen
Hej!

Mvh Ornen

Det som händer när du gör en logga i paint eller i Adobe Photoshop är att loggan får pixlar. För logotyper skulle jag istället rekommendera Adobe illustrator. Det programmet gör att du kan förstora och förminska logotypen förutsatt att du byggt logotypen i det programmet. Jag skulle däremot rekommendera att du inte använder den logga som ni själv har gjort. Företagets logotyp är ert ansikte utåt. Om ni vill se proffsiga och seriösa ut så är det av stor vikt att även er identitet är det. Vi kan därför likna detta med hur vi väljer att se på kläder.

Jag kan förstår konceptet av nål och tråd och att det funkar för att sätta ihop tyger. Jag skulle kunna gå på Ikea, köpa 2m tyg och förmodligen sy ihop något som liknade ett plagg men jag skulle förmodligen se ut som en bohem. En investering för mig skulle då vara att istället lägga ner en slant på mitt yttre för att folk ska ge mitt inre en chans. Att ge företaget en seriös och proffsig utsida bevisar för dina kunder att ni tar företaget på allvar och att ni är en seriös firma. Jag är medveten om att detta till en början kan vara en kostnad men jag är övertygad om att det kan stå er dyrt även om förlusterna kommer att vara dolda i ovetskap.
Citera
2019-07-29, 16:23
Medlem
ZugMaskins avatar
Hej!

Jag testar här istället för att starta ny tråd. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Hur räknar jag ut gyllene snittet? Dvs tex en A3 som det ska vara text på i över delen. Vart ex ska den vara placerad? Och när man räknat ut detta; ska texten ligga längs linjen ovan, under, eller i mitten?
Senast redigerad av ZugMaskin 2019-07-29 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in