Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Hahahaha, jadu, fan vet vad det var han
höll på att säga.
I vilket fall som helst, TQ har väl befunnits vara oskyldig, så det där zopiklon talar väl snarare för att KJ är oskyldig, eller?
EDIT;Ty, zopiklon hjälper dig att somna, så det stämmer säkert, KJ körde ju hem efter att ha besökt föräldrahemmet, drog lite bärs, närmare bestämt 5 Norrlands guld, tog kanske en tablett och smorde sedan in en av flaskorna med margarin och knullade sig till sömns, för sov gjorde han sedan, det kommer han ihåg.
EDIT2;
Men om vi snackar biverkningar så ser det lite sämre ut för KJ del tycker jag.
Vilka biverkningar kanZOPIKLON MYLAN ge?
Muntorrhet (För att undvika karies borstas tänderna med fluortandkräm 2 gånger dagligen), smakförändring (bitter smak), ofta övergående. Dåsighet som är beroende av dosens storlek och försvinner eller minskar när dosen minskas.
Huvudvärk, förändrat drömmönster, illamående, oro, yrsel.
Aggressivitet, förvirring, irritation, koncentrationssvårigheter, minnesluckor, sinnesförnimmelser (hallucinationer). Hudutslag.
Om man avbryter behandlingen plötsligt efter långtidsbehandling kan så kallade utsättningssymptom förekomma. Exempel på sådana symptom kan vara sömnsvårigheter, mardrömmar, huvudvärk, svettningar, hallucinationer och ökad hjärtrytm.. Man kan även känna sig orolig, irriterad och förvirrad. I mycket sällsynta fall har även kramper förekommit. Tala med Din läkare om Du får biverkningar.
EDIT3; Hittade det här också, ur en annan tråd på fb.
5 öl - 5 tabletter, man kan ju bara spekulera i hur KJ hjärna fungerade den där kvällen.

Medicinering med Zopiklon förskrevs när KJ blev intagen på Öjebyn, antagligen som sömnmedicin. Troligen fick han även något ångestdämpande medicin också.
Jag tar själv en Zopiklon för sömnen. Efter det reser jag mig inte - "jag tappar all benstyrka" - så lagt kort ligger.
Det var en annan sak jag noterade som KJs pappa sa gällande en annan medicinering som KJ fick efter diagnosen, nämligen Concerta. En medicin som hade en mycket positiv inverkan på KJ. "Det blev hans räddning" sa pappan. Han fick ordning i tillvaron och bättre koncentration och klarade både 7:an, 8:an och 9:an med godkänt betyg.
Sedan läste han på Folkhögskolan i Övertorneå där han trivdes. Sista terminen där fyllde han 18 år och myndig. KJ skulle då sköta medicineringen själv vilket inte gick så bra för en person som inte kan skilja på dag eller natt. Anar en överdosering.
Sedan dess har han, såvitt jag förstår, inte medicinerats.