2013-12-10, 20:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Jag fortsätter tjata
KJ drar ihop sitt "uppåd" för att leta efter cykelvägen mot Sävast då han fått rätt på att man fått tag i VB:s mobilsignaler och att MSP ska börja söka nästa morgon.Han uppger i alla förhör att VB skulle gå hem men upp till en kamrat i uppådet säger han att att VB skulle gå till Sävast.Denna uppgift missar förhörsledarna helt och jag är övertygad att fallet fått en helt annan vändning om Kj hade blivit pressad på just den punkten.Jag obs! tror att KJ ville försöka förvissa sig om att det inte fanns några som helst spår kvar av vad som nu hänt på cyklevägen.Sedan gör han ett till omotiverat genomsök denna gång runt föräldrahemmet i NA.Svartbyn också där får han med sina kompisar.
Ingen hade en tanke på att söka just där utom KJ förstås vad hoppades han på att finna?

Mit fetande.

Så du tror att KJ tog med sig ett gjäng kompisar när han skulle ut och se om det fanns några spår kvar efter hans dåd???
Det låter ju helt knäppt inser du inte det själv?

En sån utflykt gjör man självklart UTAN några vittnen, så din teori är ju helt hopplös.
Citera
2013-12-10, 20:22
Medlem
rayraviolis avatar
Från FUP. KJ förklarar att han omöjligen kunde bära kroppen:

"Hur sannolikt är det att en person som då…jag ska bara för…ni har frågat mig så väl…så många gånger tidigare…jag tänker fråga er en annan sak. Hur sannolikt är det att en person som knappt kan bänka 20 kilo kan lyfta en person som väger mer än vad jag gör i kuperad terräng i uppförsbacke 200 meter?" (s. 1833).

Jag är intresserad av det fetade. Var får han uppgiften ifrån? Det enda som var känt var att benen hade hittats i ödehuset och kroppen en bit upp i skogen. Detta krävde knappast att en hel kropp skulle bäras en längre sträcka i kuperad terräng. En möjlig förklaring är att han faktisk burit kroppen innan den styckades och förvånat sig själv att han klarade det. Eller så var han inte ensam. Hur som helst gissar jag att det handlar om sträckan från bilvägen till den plats där två hundar markerade, alltså lite nordost om ödehuset.
Citera
2013-12-10, 20:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

"Hur sannolikt är det att en person som då…jag ska bara för…ni har frågat mig så väl…så många gånger tidigare…jag tänker fråga er en annan sak. Hur sannolikt är det att en person som knappt kan bänka 20 kilo kan lyfta en person som väger mer än vad jag gör i kuperad terräng i uppförsbacke 200 meter?" (s. 1833).

Jag är intresserad av det fetade. Var får han uppgiften ifrån? Det enda som var känt var att benen hade hittats i ödehuset och kroppen en bit upp i skogen. Detta krävde knappast att en hel kropp skulle bäras en längre sträcka i kuperad terräng. En möjlig förklaring är att han faktisk burit kroppen innan den styckades och förvånat sig själv att han klarade det. Eller så var han inte ensam. Hur som helst gissar jag att det handlar om sträckan från bilvägen till den plats där två hundar markerade, alltså lite nordost om ödehuset.

Det är osannolikt att han skulle ha klarat av det själv, det är vad han säger, och med det försöker han övertyga om att det omöjligt kan vara han som är mördaren. Just det här stärker min tro på minst en medgärningsman, för kroppen har uppenbarligen transporterats en viss eländig sträcka utan fordon.
Citera
2013-12-10, 20:34
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, jadu, fan vet vad det var han höll på att säga.

I vilket fall som helst, TQ har väl befunnits vara oskyldig, så det där zopiklon talar väl snarare för att KJ är oskyldig, eller?

EDIT;Ty, zopiklon hjälper dig att somna, så det stämmer säkert, KJ körde ju hem efter att ha besökt föräldrahemmet, drog lite bärs, närmare bestämt 5 Norrlands guld, tog kanske en tablett och smorde sedan in en av flaskorna med margarin och knullade sig till sömns, för sov gjorde han sedan, det kommer han ihåg.

EDIT2;

Men om vi snackar biverkningar så ser det lite sämre ut för KJ del tycker jag.

Vilka biverkningar kanZOPIKLON MYLAN ge?
Muntorrhet (För att undvika karies borstas tänderna med fluortandkräm 2 gånger dagligen), smakförändring (bitter smak), ofta övergående. Dåsighet som är beroende av dosens storlek och försvinner eller minskar när dosen minskas.
Huvudvärk, förändrat drömmönster, illamående, oro, yrsel.
Aggressivitet, förvirring, irritation, koncentrationssvårigheter, minnesluckor, sinnesförnimmelser (hallucinationer). Hudutslag.
Om man avbryter behandlingen plötsligt efter långtidsbehandling kan så kallade utsättningssymptom förekomma. Exempel på sådana symptom kan vara sömnsvårigheter, mardrömmar, huvudvärk, svettningar, hallucinationer och ökad hjärtrytm.. Man kan även känna sig orolig, irriterad och förvirrad. I mycket sällsynta fall har även kramper förekommit. Tala med Din läkare om Du får biverkningar.

EDIT3; Hittade det här också, ur en annan tråd på fb.

5 öl - 5 tabletter, man kan ju bara spekulera i hur KJ hjärna fungerade den där kvällen.

Men den där medicinen tog KJ ju inte längre eller minns jag fel?

Jag har för mig att KJs pappa, eller ochså var det hans mamma, i förhör sagt att det var några år sedan KJ fik medicin, har för mig at det var rakt efter han blev diagnostiserad med Asperger och ADD, i 8ttan tror jag det var, och just därför att han blev aggresiv eller dylikt av medicinen, så slutade KJ med medicin och har INTE använt någon medicin sedan dess och att han blev mycket bättre efter han just slutade med medicin.
Citera
2013-12-10, 20:35
Medlem
Citat:
Hahahaha, jadu, fan vet vad det var han höll på att säga.

I vilket fall som helst, TQ har väl befunnits vara oskyldig, så det där zopiklon talar väl snarare för att KJ är oskyldig, eller?

EDIT;Ty, zopiklon hjälper dig att somna, så det stämmer säkert, KJ körde ju hem efter att ha besökt föräldrahemmet, drog lite bärs, närmare bestämt 5 Norrlands guld, tog kanske en tablett och smorde sedan in en av flaskorna med margarin och knullade sig till sömns, för sov gjorde han sedan, det kommer han ihåg.

EDIT2;

Men om vi snackar biverkningar så ser det lite sämre ut för KJ del tycker jag.

Vilka biverkningar kanZOPIKLON MYLAN ge?
Muntorrhet (För att undvika karies borstas tänderna med fluortandkräm 2 gånger dagligen), smakförändring (bitter smak), ofta övergående. Dåsighet som är beroende av dosens storlek och försvinner eller minskar när dosen minskas.
Huvudvärk, förändrat drömmönster, illamående, oro, yrsel.
Aggressivitet, förvirring, irritation, koncentrationssvårigheter, minnesluckor, sinnesförnimmelser (hallucinationer). Hudutslag.
Om man avbryter behandlingen plötsligt efter långtidsbehandling kan så kallade utsättningssymptom förekomma. Exempel på sådana symptom kan vara sömnsvårigheter, mardrömmar, huvudvärk, svettningar, hallucinationer och ökad hjärtrytm.. Man kan även känna sig orolig, irriterad och förvirrad. I mycket sällsynta fall har även kramper förekommit. Tala med Din läkare om Du får biverkningar.

EDIT3; Hittade det här också, ur en annan tråd på fb.

5 öl - 5 tabletter, man kan ju bara spekulera i hur KJ hjärna fungerade den där kvällen.

Medicinering med Zopiklon förskrevs när KJ blev intagen på Öjebyn, antagligen som sömnmedicin. Troligen fick han även något ångestdämpande medicin också.

Jag tar själv en Zopiklon för sömnen. Efter det reser jag mig inte - "jag tappar all benstyrka" - så lagt kort ligger.

Det var en annan sak jag noterade som KJs pappa sa gällande en annan medicinering som KJ fick efter diagnosen, nämligen Concerta. En medicin som hade en mycket positiv inverkan på KJ. "Det blev hans räddning" sa pappan. Han fick ordning i tillvaron och bättre koncentration och klarade både 7:an, 8:an och 9:an med godkänt betyg.

Sedan läste han på Folkhögskolan i Övertorneå där han trivdes. Sista terminen där fyllde han 18 år och myndig. KJ skulle då sköta medicineringen själv vilket inte gick så bra för en person som inte kan skilja på dag eller natt. Anar en överdosering.

Sedan dess har han, såvitt jag förstår, inte medicinerats.
Citera
2013-12-10, 20:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

Vi har haft flera såna här uppgifter från de lite senare förhören. Hittills tror jag vi har kunnat belägga med ganska stor säkerhet att det rör sig om saker som han har hört vid häktningsförhandlingarna. Troligen är det så här med.
Citera
2013-12-10, 20:40
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Det är osannolikt att han skulle ha klarat av det själv, det är vad han säger, och med det försöker han övertyga om att det omöjligt kan vara han som är mördaren. Just det här stärker min tro på minst en medgärningsman, för kroppen har uppenbarligen transporterats en viss eländig sträcka utan fordon.

Det är lite märkligt att han argumenterar på det här sättet när det handlar om ett styckmord. Det är mycket möjligt att styckningen syftat till att kunna transportera kroppen till fots.
Citera
2013-12-10, 20:40
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Vad jag förstår kommer det här från förhandlingen.

E*ik W*man: Förstår du varför jag är intresserad av det här. Rättsläkaren sa att det är möjligt att Vatchareeya sa att hon kan ha blivit utsatt för tryck mot halsen.

22-åringen: Som jag förstod det kunde hon varken säga bu eller bä om det.

Åklagaren: Så det var ingen strypsex som åsamkade henne skadorna?

22-åringen: Nej.

Åklagaren: Har du tagit armbågsstrypgrepp någon gång?

22-årigen: Nej, aldrig på en tjej, men en gång för några år sedan i samband med en misshandel då fick jag själv en flaska i huvudet.

Varför kunde inte VB säga bu eller bä? Låter som om att KJ vet vad som orsakade skadorna, men det var inte strypsex.

Lösryckt, vet inte i vilken kontext det här sägs.

Det var rättsläkaren som avsågs gällande bu eller bä, som KJ återberättar.
Citera
2013-12-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Då kan jag upplysa dig om att jag är fullkomligt ointresserad av mordfall, med unika undantag av MOP samt just detta, mordet på Vatchareeya Bangsuan.

Vet inte vem du menar har "sjuklig fascination kring mord" förutom KJ och intressegemensamma med honom, jag har det definitivt inte. Hur pass "fascinerad" av det här mordet är du ? Dömer andra efter dig själv ? I det här fallet kan jag berätta för dig att "värsta scenariot" kommer att sannbekräftas och visa sig vara det jag beskrivit - precis allt talar för detta. Tyvärr.

Samma här.. detta mordet är ett av två som någonsin har intresserat mig. För min del beror det på att jag inte vill att någon som eventuellt är oskyldig /delvis ska bli straffad, samt att vissa i den här tråden skriver saker som indikerar på att fler/andra personer är inblandade och att det finns så många frågetecken, lögner och märkliga omständigheter kring det här mordet.
Citera
2013-12-10, 20:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Sträckan från vägen till det omtalade värnet är cirka 60 meter. Avståndet från mindre väg med vändplats vid fp2 är cirka 25 meter i svag nedförsbacke att bära. Har värnet varit aktuellt så har troligen kroppsdelarna legat på is till 15/5-19/5 någon gång. Sen när isen smälte flyttades kroppsdelarna till platserna där de hittades.
Senast redigerad av highfive 2013-12-10 kl. 20:47.
Citera
2013-12-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kan inte erinra mig ha skrivit att jag är övertygad om ett rasistiskt motiv. Eftersom du skriver detta har du väl läst, så vänligen ange datum och klockslag när detta inlägg knappades in, ok.

Vad menar du är unikt i min framtoning ?

Du skrev en gång att det skulle kunna vara ett rasistiskt motiv....... det är såklart skillnad, vilket Flutter verkar ha svårt för att förstå..... det verkar som att Flutter enbart ser det han vill se och inget annat!
Citera
2013-12-10, 20:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Samma här.. detta mordet är ett av två som någonsin har intresserat mig. För min del beror det på att jag inte vill att någon som eventuellt är oskyldig /delvis ska bli straffad, samt att vissa i den här tråden skriver saker som indikerar på att fler/andra personer är inblandade och att det finns så många frågetecken, lögner och märkliga omständigheter kring det här mordet.

Just det, precis. Samma sak med Palmemordet, det är mörkat kolsvart och det är därför jag intresserar mig för det. VB-mordet är inte vad det ser ut att vara, vilket gör det intressant. Men jag tror att det är på väg att klaras upp - om inte förr, så i samband med hovrättsförhandlingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in