2013-12-10, 20:51
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vi har haft flera såna här uppgifter från de lite senare förhören. Hittills tror jag vi har kunnat belägga med ganska stor säkerhet att det rör sig om saker som han har hört vid häktningsförhandlingarna. Troligen är det så här med.

Det kan stämma. Polisen verkar ha utgått från att kroppen styckades på platsen där hundarna markerade. Men varför fick detta så lite utrymme i FUP? Togs det upp i rätten?

Edit: Som jag förstår det så upptäcktes den specifika plats jag syftar på i augusti (den 20:e för att vara exakt) vid hundsök. Förhöret jag citerade hölls 13 juni. Detta utesluter förstås inte att han fått den specifika uppgiften om 200 meter i kuperad terräng från häktingsförhandlingarna, men i så fall blir jag nyfiken på vad uppgiften handlade om.
Senast redigerad av rayravioli 2013-12-10 kl. 21:50.
Citera
2013-12-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror KJ drevs av nyfikenhet snarare än av maktlystnad, han ville observera en dödsprocess och jag tror att han hade 1-2 likasinnade medhjälpare. Vidare tror jag VB hade drivit familjen MB/AN till vägs ände, om hon satte sina hotelser i verket skulle MB, och därmed AN, skadas rejält - mordet på Vatchareeya blev en nödlösning för dem. MB/AN tror jag stämplade till mord på VB och att KJ fick chansen att vara med om nånting han fantiserat och drömt om länge. Planen var genomtänkt och hade lyckats om inte debaclet vid ödehuset spolierade det tänkta, perfekta mordet.

Edit: Funderar på VB:s sms till KJ att hon skulle komma till honom och plugga^^ på lördageftermiddagen. Var detta enbart på VB:s eget initiativ - eller blev hon ombedd av MB att besöka KJ och plugga inför sin tenta på måndagen mot löfte om att MB skulle plocka upp henne när familjemiddagen var avklarad ?

Helt rätt! ... ja så skulle det definitivt kunna vara.

Fortfarande många frågor att reda ut- sakta men säkert så...
Citera
2013-12-10, 20:56
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sträckan från vägen till det omtalade värnet är cirka 60 meter. Avståndet från mindre väg med vändplats vid fp2 är cirka 25 meter i svag nedförsbacke att bära. Har värnet varit aktuellt så har troligen kroppsdelarna legat på is till 15/5-19/5 någon gång. Sen när isen smälte flyttades kroppsdelarna till platserna där de hittades.

Jag syftade på den plats (utmärkt som värn på kartan i trådstarten) där två hundar markerade, inte det stora värnet som tömdes på vatten. Det ser ut att vara ca 200 meter från vägen till platsen.
Citera
2013-12-10, 20:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Du skrev en gång att det skulle kunna vara ett rasistiskt motiv....... det är såklart skillnad, vilket Flutter verkar ha svårt för att förstå..... det verkar som att Flutter enbart ser det han vill se och inget annat!

För någon/några inblandade - ja det tror jag, men rasism var inte huvudmotivet.

Mm. Jo, det är nog många som är som Flutter härinne. Och oftast är dom självutnämnda MB-"advokater".
Citera
2013-12-10, 21:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag syftade på den plats (utmärkt som värn på kartan i trådstarten) där två hundar markerade, inte det stora värnet som tömdes på vatten. Det ser ut att vara ca 200 meter från vägen till platsen.
Hundarna markerade på en sten i skogen snett nedanför fp2 och i värnet. Stenen cirka 25 meter från fp2 är inget värn.
Citera
2013-12-10, 21:14
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hundarna markerade på en sten i skogen snett nedanför fp2 och i värnet. Stenen cirka 25 meter från fp2 är inget värn.

Jag skrev värn därför att det står så på kartan, men i FUP beskrivs platsen som "några stenar" (s. 27). När jag tittar i FUP konstaterar jag också att det är tre hundar som markerat där, Kompis, Uno och Cilla.

Edit: Tack förresten för info om avstånd från väg. Det är lite svårt att se på kartan. Men är det verkligen bara 60 meter? Edit 2: Var lite hastig i min bedömning om 200 meter, men 100 i alla fall, räknat från den mindre vägen som gått till skjutbanan.
Senast redigerad av rayravioli 2013-12-10 kl. 21:22.
Citera
2013-12-10, 21:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Helt rätt! ... ja så skulle det definitivt kunna vara.

Fortfarande många frågor att reda ut- sakta men säkert så...

Ja, jag misstänker att MB fick VB att besöka KJ för att plugga^^ inför måndagens tenta, och att VB:s sms om detta 01:07 på natten mot lördagen egentligen inte var hennes idé, utan MB:s. Kan vara en del i en planläggning .. Tror KJ har börjat fatta det här.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-10 kl. 21:18.
Citera
2013-12-10, 21:25
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du förklara varför KJ skulle köra fram VB till trapphuset för att sedan köra och parkera bilen för att sedan gå ensam upp till lägenheten? Det är för fan inte färdtjänst vi snackar om, dessutom, de hade inte träffats på ett tag, då brukar man väl gå tillsammans en så kort sträcka som från bilen till trapphuset, om inte annat för att småprata lite?

Jag kan tänka mig endast två anledningar till att man kör en normalt gående person fram till dörren i just det här fallet, personen vill inte bli sedd, eller så ville KJ skyla att han fick besök av en transa.

Vet vi ens den exakta tidpunkten för den här händelsen, och är det otänkbart att VB faktiskt åkte med till parkeringen och att de gick gemensamt till KJ bostad, ingen såg KJ efter det att han körde upp till parkeringen, då är det väl inte otänkbart att ingen heller såg VB?

Mitt fetade, kan det inte väcka mer uppmärksamhet att köra ända fram med bilen? Men personen blir inte sedd på samma sätt i och för sig. Om man inte vill bli sedd, eller skyla att man fick besök, så kanske det hade varit bättre att parkera bilen och gå var och en för sig till lägenheten. Då kanske inte nyfikna grannar kan vara helt säker på vem besökaren känner i trappen (men då ska man vara överens om det förstås, blir lite konstigt annars).
Citera
2013-12-10, 21:32
Medlem
Citat:
Tror du på fullt allvar att åtgärderna Cattasbubbla föreslår avskräcker VB, eller att MB skulle överväga nämnda årgärder med tanke på den sms-konversation MB och VB haft ? jag tror MB/AN insåg att det krävdes drastiska åtgärder för att få stopp på VB.

17:04 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker KJs hemadress

17:28 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:42 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:43 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:46 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:47 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:07 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:13 Berg skickar SMS till Bangsuan
18:21 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:40 Bangsuan skickar SMS till Berg
19:31 Berg skickar SMS till Bangsuan

20:32 Bangsuans telefon byter nät från 3G till 2G. Telefonen är påslagen
20:38 Bangsuans telefon byter nät från 2G till 3G. Telefonen är påslagen
23:48 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)
23:52 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)

MB sa väl i förhöret att han bara skickade ett sms(jag jobbar) till VB under den här tiden?
Det stämmer uppenbarligen inte...

Kan det vara så att VB ville ses och snacka men det ville/orkade inte MB. VB hotade med att polisanmäla Berg för hot (ev våldtäkt?) och bevisen fanns i hennes telefon. Hon skrev, jag ringer 112 nu för jag känner mig hotat av AN och dig..(hon förvarnade honom för att hon brydde sig om honom trots allt) och att MB sen skrev förlåt och att jag kommer och möter upp dig så "snackar vi" och "reder ut" det här.
Citera
2013-12-10, 21:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Jag skrev värn därför att det står så på kartan, men i FUP beskrivs platsen som "några stenar" (s. 27). När jag tittar i FUP konstaterar jag också att det är tre hundar som markerat där, Kompis, Uno och Cilla.

Har varit där ett par gånger och för den som inte varit där så ger jag en beskrivning. Parkera bilen lite till höger om gula huset. Sen följer man den lilla vägen bakom huset cirka 150 meter. När du kommer fram till rågången som är cirka 10 meter bred, går du uppför backen och följer rågången cirka 25-30 meter. På höger sida finns en vit snitsel runt en tall. Nu befinner du dig vid fp2. Går du uppför rågången cirka 20 meter till så har du en plats där man lätt kan vända en bil på vänster sida. Detta är den lilla vägen som går bakom gula huset och som du följde när du gick från bilen till rågången. Stenen som hundarna markerade vid finns mitt emot vändplatsen på andra sidan rågången. Cirka 25-40 meter in bland tallarna.

Jag tror att den som placerade VBs torso först bar in det rakt in från vändplatsen. Hittade ingen bra plats där, ändrade sig och placerade torsot i rågången med utsikt över staden.
Citera
2013-12-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ja, jag misstänker att MB fick VB att besöka KJ för att plugga^^ inför måndagens tenta, och att VB:s sms om detta 01:07 på natten mot lördagen egentligen inte var hennes idé, utan MB:s. Kan vara en del i en planläggning .. Tror KJ har börjat fatta det här.

Bara jag som reagerar över det här smset? (det här smset + ANs kommentarer)

måndag
17:24

MB
Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt.
Fortsättning facebook konversation 2 , 2013-05-08 15:21 diarienr: 2500-K8041-13
902
Citera
2013-12-10, 21:41
Medlem
highfives avatar
Citat:

Edit: Tack förresten för info om avstånd från väg. Det är lite svårt att se på kartan. Men är det verkligen bara 60 meter? Edit 2: Var lite hastig i min bedömning om 200 meter, men 100 i alla fall, räknat från den mindre vägen som gått till skjutbanan.
Alldeles vid grindarna till själva fortet finns en ljusgrön förrådsbyggnad. Bakom denna byggnad går en en bred stig till värnet. Det är iaf mindre än 100 meter mellan förrådet och värnet. 60 meter är kanske i underkant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in