2013-12-08, 22:03
Medlem
tom-joness avatar
Kul nu med mkt boxning. Tänkte på Kovalev-Sillakh. Tänk vilket fall pladask för Sillakh senaste året. De flesta hade honom som en säker framtida champ. Nu kanske han går samma väg som många andra, från topp prospect till bara en i mängden. Precis som det gick för Joel Julio, Jerson Ravelo, Mike Anchondo och framförallt Panchito Bojado. Han hade kunnat bli en superstar men han blev en lönnfet fd kåkfarare.

Konstig fight mellan Kirkland och Tapia. Tyckte Kirkland såg bedrövlig ut i första ronden. Timingen var helt off, han blev träffad av varenda slag och kom helt fel in i slagväxlingarna. Tapia såg avspänd och pricksäker ut, undvek det mesta av Kirklands svingar enkelt. Sen i andra så kom Kirkland ut och bara körde över Tapia resten av fighten. Konstig insats av Tapia, han såg så nonchalant ut vid repen, verkade knappt bry sig om att gardera sig ibland. Fel snubbe att göra så mot. Måste kännas vidrigt att möta en Kirkland i form, han slutar ju inte komma. Oftast när man är under press mot repen och lyckas snurra ut i ringen så brukar man få några sekunder att andas ut innan det blir slagväxling igen, men inte mot Kirkland. Han springer nästan efter motståndaren för att börja svinga igen. Han vill verkligen inte ha mer än en halvmeter max mellan sig och motståndaren, nästan som en modern tids Henry Armstrong (Hank var 100 ggr bättre men ändå). Tyckte också Kirkland varierade bra, slag från alla vinklar och variation i hårdhet på slagen också, väldigt viktigt.

Malignaggi har en riktigt skarp jabb, starkt att vinna en fight med bara ett vapen. Men Zab var helt seg ju.

Rigondeaux, vad ska man säga. Han får det att se så enkelt ut.

Lara såg riktigt stabil ut, vore kul att se honom mot Canelo.

Bika vs Dirrell hade jag till Bika, tyckte han gjorde hela fighten. Dirrell bara väntade hela tiden, alldeles för inaktiv. Gnällde hela tiden gjorde han ju också. Domarn skötte ju jobbet, varför gnälla då? Han vet ju att Bika fightas så, om domarn gör vad han ska så är det ju bara att koncentrera sig på det man själv ska göra. Till en viss del tycker jag att talesättet att "man måste ta titeln" från mästaren stämmer, och det gjorde verkligen inte Dirrell. Alldeles för passiv.
Citera
2013-12-08, 23:53
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Lara såg riktigt stabil ut, vore kul att se honom mot Canelo.

Vore väldigt intressant. Tror dessutom Lara skulle ta hem den fighten.

Tycker synd om Rigo. Han får för mycket skit för sin stil. It takes two to tango om man säger så. Alla hans motståndare slutar ju slå efter ett tag och då blir det inte så spännande. Titta första ronden mot Donaire, den är skitbra. Sen får Donaire smaka på en rejäl vänster efter bara någon minut, och efter det slutade han slåss. Samma sak med Agbeko.

Att Malignaggi skulle vinna mot Judah trodde jag inte heller, trodde Judah via UD. Men han har precis som tom-jones säger en riktigt bra jabb.

Devon Alexander underskattade sin motståndare brutalt och fick betala priset.

Vad tror ni är nästa fight för Trout?
Citera
2013-12-09, 00:10
Medlem
Godzilla3s avatar
Instämmer helt med era tankar Marlo.Stanfield, tom-jones och challis. Sen vill jag ge props till nickorut för du tippade Sturm via TKO - det trodde jag aldrig. Synd med Barker, han skadade höften vid nedslagningarna och med tanke på alla skadebekymmer han haft så undrar jag om det inte är slutet för hans karriär nu.

Citat:
måste kännas vidrigt att möta en Kirkland i form, han slutar ju inte komma.
Han är skrämmande Kirkland, ett monster. Han slår ju 100-150 slag per rond och nästan enbart power punches! Skulle verkligen vilja veta mer om hur han tränar för hans kondition är otrolig, han kan bli droppad hårt och ändå komma tillbaka starkt varenda gång. Kan man komma tillbaka från det det han gick igenom mot Angulo kan man ta det mesta. Kul med Kirkland tillbaka! Nu hoppas vi att han håller sig disciplinerad.

Håller med dig challis om att Trout tvekar för mycket, han verkade så osäker. Lara var riktigt bra. Laras fight mot Angulo gillade jag verkligen, kom tillbaka från två nedslagningar och visade där att han hade hjärtat. Mot Trout visade han det vi redan visste - att han är en suverän boxare. Hans seger mot Trout var mycket mer imponerande än Canelos. Lara förtjänar en storfight mot antingen Canelo eller Mayweather - men har han namnet?

När det gäller Trout så tror jag att det blir motståndare han mötte innan Canelo som gäller nu, såna som Delvin Rodriguez. Och det behöver han också, tänka sig att många (inklusive mig själv) trodde att han skulle vara en tuff utmaning för Mayweather om de möttes för ett halvår sen.

Det här bör väl vara slutet för Judah? Känns som han inte har mycket kvar nu. Har faktiskt alltid gillat Judah. Han har aldrig levt upp till det han hade talangmässigt men gillar att ha honom med i leken som gatekeeper. Gav Garcia en riktigt fight i slutronderna. Men nu är det nog dags att gå i pension.

Dirrell fattar jag bara inte, han hade helt klart slagstyrkan att avsluta Bika. Men varför så passiv?
Citera
2013-12-09, 09:18
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Instämmer helt med era tankar Marlo.Stanfield, tom-jones och challis. Sen vill jag ge props till nickorut för du tippade Sturm via TKO - det trodde jag aldrig. Synd med Barker, han skadade höften vid nedslagningarna och med tanke på alla skadebekymmer han haft så undrar jag om det inte är slutet för hans karriär nu.

Han är skrämmande Kirkland, ett monster. Han slår ju 100-150 slag per rond och nästan enbart power punches! Skulle verkligen vilja veta mer om hur han tränar för hans kondition är otrolig, han kan bli droppad hårt och ändå komma tillbaka starkt varenda gång. Kan man komma tillbaka från det det han gick igenom mot Angulo kan man ta det mesta. Kul med Kirkland tillbaka! Nu hoppas vi att han håller sig disciplinerad.

Håller med dig challis om att Trout tvekar för mycket, han verkade så osäker. Lara var riktigt bra. Laras fight mot Angulo gillade jag verkligen, kom tillbaka från två nedslagningar och visade där att han hade hjärtat. Mot Trout visade han det vi redan visste - att han är en suverän boxare. Hans seger mot Trout var mycket mer imponerande än Canelos. Lara förtjänar en storfight mot antingen Canelo eller Mayweather - men har han namnet?

När det gäller Trout så tror jag att det blir motståndare han mötte innan Canelo som gäller nu, såna som Delvin Rodriguez. Och det behöver han också, tänka sig att många (inklusive mig själv) trodde att han skulle vara en tuff utmaning för Mayweather om de möttes för ett halvår sen.

Det här bör väl vara slutet för Judah? Känns som han inte har mycket kvar nu. Har faktiskt alltid gillat Judah. Han har aldrig levt upp till det han hade talangmässigt men gillar att ha honom med i leken som gatekeeper. Gav Garcia en riktigt fight i slutronderna. Men nu är det nog dags att gå i pension.

Dirrell fattar jag bara inte, han hade helt klart slagstyrkan att avsluta Bika. Men varför så passiv?

Ann Wolfes tränings regim med Kirkland är ju ökänd, han får köra stenhårt. Hon kör honom på gränsen hela tiden. Och det är inte enbart bra för Kirkland, hur många gånger kommer hans kropp orka gå igenom såna trainingcamps? Det sliter ju ordentligt på fysiken, en motor kan ju bara gå ett visst antal mil liksom. Och sen då en fight som avslutning där man ser att han verkligen har en boxningsstil som normalt ger en sån fighter begränsad livslängd på karriären. Explosiva high-pressure fighters brukar ju brinna ut förhållandevis tidigt. Wolfe var ju ett monster i ringen själv, nu formar hon Kirkland att bli detsamma. Hon brukar bl.a låta honom sparra med två eller tre man samtidigt. Vi får se med Kirkland, blir intressant att följa framöver. Men som sagt, det är ju det där med disciplinen utanför ringen.
Gammalt klipp som ni säkert sett om deras träning, men kul att se igen ändå;
http://www.youtube.com/watch?v=KCjl40m93hA

Synd om Barker ja. Han har ju opererat den där höften tidigare, nu får man se hur pass illa det var. Sturm vill ju ge honom en retur, i England t.om. Sa han iallafall. Jag gillar Barkers boxningsstil, tycker han fightas underhållande. Den mot Geale var en riktigt bra fight.

Vet inte riktigt om jag håller med om att Lara förtjänar Floyd ännu. Han har slagit ett bra namn (ok, Paul Williams också men det blev ju lite snett där) och egentligen är ju Trout inte på den allra översta nivån, han har bara haft två stora fighter. Canelo vart torsk (fast det var jämnare än siffrorna sade) och Cotto mötte han vid rätt tidpunkt, han är på väg mot slutet av karriären. Trout har alltså mött tre bra fighters, torskat mot två av dem. Tror han blev lite för hypad efter Cotto-vinsten.
Lara sitter i samma båt, han har bara mött två bra fighters, fast lyckats bättre då egentligen. Om det motiverar ett möte med Floyd? Inte meritmässigt men han har väl skillsen att kunna göra en fight av det åtminstone. Tyvärr är väl inte Lara ett tillräckligt stort namn ännu. Vi får se, Floyd är ju noga när han väljer sina motståndare.

Ett tips till Arum, lägg nästa Rigondeaux-fight i Miami. Så kan han åtminstone sälja plåtar till kubanerna där. Så har ju Duva-familjen gjort med Adamek, lagt fighterna hos polackerna i Chicago och New Jersey. Vore mer rättvist mot sjakalen.

Judah får nog hänga upp handskarna nu ja. Om han inte ens kan vara snabbare än sina motståndare så har han inte så mkt mer att ge. Min polare i Queens säger dessutom att Zab fortfarande är ute och festar ofta, han brukar se honom i nattklubbarna. Zab hyr dessutom ut sitt gym i Brooklyn till rap-battles mellan brudar, som battlar i ringen. Det kanske han kan falla tillbaka på, he he?
Senast redigerad av tom-jones 2013-12-09 kl. 09:20.
Citera
2013-12-09, 16:00
Medlem
nickoruts avatar
Jag är riktigt nöjd med boxningshelgen!

Biko-Direll var helgens fight tycker jag. Jag var imponerad över Direll under stora delar av fighten men han knöt liksom aldrig ihop säcken. Nu fick gam till slut vara nöjd med ett draw som det såg ut. Tror ändå att vi kommer få se mer av Direll!

Kirkland-Tapia var helt ok mem eftersom jag kollade på Rigo innan så pratade kommentatorerna om att det var en galen fight så jag blev lite besviken när jag såg fighten. Massa action men låg kvalitet.

Rigo har det inte lätt. HUR ska han innan vara "underhållande" när hans motståndare inte ens försöker vinna? Hoppas Rigo får en stor fight här näst!

Att Judah torskar mot Paulie är ju heta för jävla dåligt. Nu måste han pensioneras!

Underbart att Mosley gått i pension!! Alldeles för sent men det finns väl kanske en liten chans att han kommer klara av att äta själv i framtiden
Även om jag tror set är för sent. Hur fan kan man ge license till någon som sluddrar så mycket att man inte kan höra vad han säger? Skamligt men åtminstone över nu!

Säkert glömt några fighter men allt som allt en väldigt trevlig boxningshelg!

Edit. Just ja, Badou Jack! Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om honom. Skulle han ens ha en chans mot varesig Dirrell eller Bika? Jag tycker inte det såg ut så när man tittade på fighterna efter varandra. Kändes som pm Jack boxades i slow motion i jämförelse.
Senast redigerad av nickorut 2013-12-09 kl. 16:02.
Citera
2013-12-09, 17:27
Medlem
Godzilla3s avatar
Agbeko slog nästan rekord i helgen, han landade i genomsnitt 4 slag per rond (48 totalt). Rekordet i lägst antal landade slag har Randall Bailey (45) mot Devon Alexander.

I de fyra fighterna mot Mares och Perez landade Agbeko i jämförelse 28 slag per rond.

Ricky Burns mot Terence Crawford, Burns får bara möta bättre boxare. Han har haft en jäkla tur. Han blev helt utboxad mot Chelo innan Chelo slutade på stolen på grund av en axelskada. Där ska dock tilläggas att Burns började hetta upp i ronderna innan fighten slutades. Sen blev han utboxad mot Beltran som bröt hans käke och fick behålla bältet eftersom domarna på något sätt såg det oavgjort. Mot Crawford tror jag hans tur tar slut. Crawford är den bättre boxaren helt enkelt. Fighten tar plats i Glasgow däremot så en överlägsen Crawford-seger kan mycket väl vara ett oavgjort resultat hos domarna.

Nu vill jag inte enbart låta som jag bashar Burns. Tycker bara att han inte förtjänade att få behålla bältet, men helvete vilket hjärta han visade att slutföra fighten trots att käken var helt paj.
Citera
2013-12-09, 17:36
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Agbeko slog nästan rekord i helgen, han landade i genomsnitt 4 slag per rond (48 totalt). Rekordet i lägst antal landade slag har Randall Bailey (45) mot Devon Alexander.

I de fyra fighterna mot Mares och Perez landade Agbeko i jämförelse 28 slag per rond.

Ricky Burns mot Terence Crawford, Burns får bara möta bättre boxare. Han har haft en jäkla tur. Han blev helt utboxad mot Chelo innan Chelo slutade på stolen på grund av en axelskada. Där ska dock tilläggas att Burns började hetta upp i ronderna innan fighten slutades. Sen blev han utboxad mot Beltran som bröt hans käke och fick behålla bältet eftersom domarna på något sätt såg det oavgjort. Mot Crawford tror jag hans tur tar slut. Crawford är den bättre boxaren helt enkelt. Fighten tar plats i Glasgow däremot så en överlägsen Crawford-seger kan mycket väl vara ett oavgjort resultat hos domarna.

Nu vill jag inte enbart låta som jag bashar Burns. Tycker bara att han inte förtjänade att få behålla bältet, men helvete vilket hjärta han visade att slutföra fighten trots att käken var helt paj.

Ahh, Crawford är slick som fan. Ska bli kul att se honom igen. Lika bra southpaw som i ortodox. Hans fight tidigare i år mot Prescott var en fin uppvisning.
Citera
2013-12-09, 18:58
Medlem
challiss avatar
Hoppsan. WBC har utropat Pacquiao som mandatory challenger för Floyds 147 lbs-titel
Citera
2013-12-09, 21:52
Medlem
tom-joness avatar
Nu surras det om Roy Jones vs James Toney II i Moskva 21 dec. Winner takes all. Vilken cirkus. Tveksamt om Roy tar den fighten, Toney är ju mkt tyngre, och Roy vet att han inte kan knocka honom och han har inte längre förmågan att dominera med snabbhet som han gjorde förra gången de möttes. Tragisk fight.
Citera
2013-12-12, 18:32
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Ser fram mot lördagens drabbning mellan Broner och Maidana. Det kommer att bli en fight med många hårda slagdueller. Det kan bara inte bli en dålig match. Maidana bör passa Broner som handsken. Frågetecknet är om Broner kan hantera Maidanas slagstyrka. Om Broner inte har några problem med Maidanas Power då tror jag Broner mycket väl kan köra över honom och bli den första att stoppa Maidana.

Thurman vs Soto Karass får man inte missa heller. Håller Thurman som ganska klar favorit. Vill gärna se Thurman mot ett stort namn nästa år och ta ytterligare ett kliv i sin karriär på sin väg mot toppen. Har stora förhoppningar på Thurman.

Sorligt att Jermain Taylor forsätter sin boxningskarriär. Han bör definitivt lägga handskarna på hyllan innan han blir allvarligt skadad.
Citera
2013-12-12, 19:29
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Nu surras det om Roy Jones vs James Toney II i Moskva 21 dec. Winner takes all. Vilken cirkus. Tveksamt om Roy tar den fighten, Toney är ju mkt tyngre, och Roy vet att han inte kan knocka honom och han har inte längre förmågan att dominera med snabbhet som han gjorde förra gången de möttes. Tragisk fight.
Tycker på något sätt att det är tragiskt att de ska fightas. Tycker båda borde lägga ner sina karriärer. Tony sluddrar ju som fan när han pratar! Han borde lägga ner innan han blir allvarligt skadad. Jag tycker om Tony för övrigt, han är en av min favorit boxare.

Själv tror jag också att Tony kommer att vinna på ko round 7.
Citera
2013-12-12, 20:27
Medlem
tatans avatar
Nästan trött på boxning efter helgen bara jag som tyckte Glenn tog alldeles för mycket stryk här?
Tyckte det var lite konstigt att tränaren skrek på Glenn att han skulle säga att han mådde bra när han uppenbarligen såg för jävlig ut.

Trist att lill Dirrel verkar vara som sin bror gnäller som fan o va fan pyssla han med dom sista 10 sek det är la då man ska kötta på om man ska något bälte.

Nu var det 2 veckor sen jag höll på Bellew och Sillakh mest för jag tycker illa om Stevenson och tycker inget om Kovalev.

Nu håller jag givetvis på Maidana men vet i fan om det kommer gå något vidare för han , plågsamt att se Maidana bli helt utboxad.

Detta snack om att Mayweather är som en store bror för han hur kan någon ta det på allvar
han har ju 5-6ungar och dom bor på helt olika ställen i landet träffats några gånger känns väldigt ytligt va?
Jag får lite WWE vibbar snart så måste dom boxas i mot varandra någon säger något och dom måste göra upp i ringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in