2013-12-12, 21:50
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Nästan trött på boxning efter helgen bara jag som tyckte Glenn tog alldeles för mycket stryk här?
Tyckte det var lite konstigt att tränaren skrek på Glenn att han skulle säga att han mådde bra när han uppenbarligen såg för jävlig ut.
Ja, det var lite för mycket. Alltså han var ju obesegrad och det var på hemmaplan men den borde stoppats 1-2 ronder tidigare, han hade framgång i början av ronderna men så fort Kirkland knappade in avståndet var det bara ensidigt stryk. Själva domaringreppet av Smoger var också väldigt olyckligt för Kirkland fick in den där sista vänsterkroken när Tapia slappnade av och hade hakan uppe i det fria, väldigt onödigt.

Verkar som vi alla håller på Maidana här. Har sagt det förr men var ett fan av Broner bara för något år sedan. Han var fortfarande lite arrogant sådär men gjorde jobbet, kom in på den avsatta viktgränsen och knockade folk i ringen. Nu har han spårat ut ordentligt, missar vikt, lägger ut videor när han har sex med strippor, bränner cash (bokstavligen bränner upp dem) o massa dumt skit. Känner också att han inte respekterar boxningen längre, han såg inte ut att vara i bra form bara några månader sen. Får se hur han ser ut på invägningen. Men har som ni andra tvivel om att Maidana är den som kan stoppa honom. Däremot är Maidana ett hot och om Broner stoppar honom ska han absolut ha cred.
Citera
2013-12-14, 10:55
Medlem
Godzilla3s avatar
Rios failade dopingtestet efter Pacmanfighten. Nu undrar man vad som händer med Alex Ariza, snacka om att ha ett tufft år. Robert Garcias framgångar från 2012 har ju inte direkt återupprepats i år, om Maidana förlorar har han haft ett ganska tufft år. Är väl nästan bara Gradovich som det gått bra för då.

Ryktas massa om May-Pac i september, vi har haft den här cirkusen förut så håller mig lite sådär på sidlinjen men jag tror inte det är en omöjlighet. Pacman-Rios gick inte speciellt bra på PPV:n, Marquez är inte intresserad av en femte fight, Pacman ryktas ha miljontals dollar i skulder - känns som mycket leder till en lukrativ fight med Mayweather. Hoppas!

Broner vägde in sig lätt på 144 pounds på invägningen. Det här är ett riktigt bra tecken för Broner, han är i form och han kommer inte vara stationär, det vet vi nu. Tror Broner kommer förvåna många genom att röra på sig mer än vanligt. Maidana måste ge allt.

Ska bli intressant att se Thurman, är en skeptiker av honom men Soto Karass är en bra fight.
Citera
2013-12-14, 11:39
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Rios failade dopingtestet efter Pacmanfighten. Nu undrar man vad som händer med Alex Ariza, snacka om att ha ett tufft år. Robert Garcias framgångar från 2012 har ju inte direkt återupprepats i år, om Maidana förlorar har han haft ett ganska tufft år. Är väl nästan bara Gradovich som det gått bra för då.

Ryktas massa om May-Pac i september, vi har haft den här cirkusen förut så håller mig lite sådär på sidlinjen men jag tror inte det är en omöjlighet. Pacman-Rios gick inte speciellt bra på PPV:n, Marquez är inte intresserad av en femte fight, Pacman ryktas ha miljontals dollar i skulder - känns som mycket leder till en lukrativ fight med Mayweather. Hoppas!

Broner vägde in sig lätt på 144 pounds på invägningen. Det här är ett riktigt bra tecken för Broner, han är i form och han kommer inte vara stationär, det vet vi nu. Tror Broner kommer förvåna många genom att röra på sig mer än vanligt. Maidana måste ge allt.

Ska bli intressant att se Thurman, är en skeptiker av honom men Soto Karass är en bra fight.

Ja, en lång væg tillbaka før Rios. Blir tufft før honom att komma tillbaka, speciellt med tanke på hur mkt stryk han tagit de sista fighterna och hur han plågat sin kropp med att gå ner i vikt tidigare. Det gør mig inget isåfall kommer inte sakna honom. Har aldrig gillat honom.

På papperet ær det en ganska enkel fight før Broner tyværr. Han ska kunna glænsa mot Maidana och troligtvis går han hårt mot kroppen. Att Broner kom in lætt behøver inte allltid vara en førdel, det kan också vara så att man tagit før mkt av sin kropp och att man "left the fight in the gym". Men Broner ær ju på væg upp i viktklasserna så det kanske ær ok. Inte riktigt smma situation som t.ex De La Hoya mot Pacquiao, nær Oscar var totalt drænerad. Men hursomhelst så hoppas jag att Maidana træffar med en tung øverhandshøger och stoppar bonnjæveln.
Citera
2013-12-14, 12:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Vet inte vad Rios har åkt dit för men Har sagt det förut och säger det igen...skippa alla dessa opålitliga strenght coaches som har ett förflutet i dopingkretsar. Helt sinnesjukt att jobba med Alex Ariza, Angel Heredia eller få preparat från Victor Conte. Rios får skylla sig själv helt enkelt.

Broner är kaxig men så länge han är obesegrad skapar han ännu mer intresse. Han blir killen alla vill se slå. Maidana viker inte ner sig en tum. Hoppas på en FOTY men Broner lär glänsa i ringen i natt och bli den första att stoppa Maidana.
Citera
2013-12-14, 15:41
Medlem
challiss avatar
Läste lite snabbt att det var något bantningspreparat Rios åkt dit på efter fighten. Kommissionen i Macau har stängt av honom tills domen kommer. Broner ser riktigt sharp ut. Kan rekommendera att titta på All access avsnitten om man vill se lite vilken form de är i. Jag är skeptisk till Broners power i WW. Visst, han kunde stoppa Gavin Rees, men Rees var mycket kortare och lättare än Maidana. Jag har för mig att Broner inte ens kunde skaka Paulie i deras fight, tyckte han såg högst stationär ut där.

Med det sagt tror jag Broner på ganska enkla poäng om han är i form. Maidana är en krigare och han har garanterat kollat nära på Malignaggi-fighten och formar sin gameplan utifrån den. Han kommer försöka slå mycket och pressa Broner. Broner kommer försöka röra sig och gå på kroppen där Maidana, precis som någon nämnde tidigare i tråden är rätt svag.

En annan anledning till att jag tror att Maidana förlorar är faktiskt Robert Garcia. Jag har gnällt på honom förut och jag tycker han är riktigt kass.
Citera
2013-12-14, 18:28
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Läste lite snabbt att det var något bantningspreparat Rios åkt dit på efter fighten. Kommissionen i Macau har stängt av honom tills domen kommer. Broner ser riktigt sharp ut. Kan rekommendera att titta på All access avsnitten om man vill se lite vilken form de är i. Jag är skeptisk till Broners power i WW. Visst, han kunde stoppa Gavin Rees, men Rees var mycket kortare och lättare än Maidana. Jag har för mig att Broner inte ens kunde skaka Paulie i deras fight, tyckte han såg högst stationär ut där.

Med det sagt tror jag Broner på ganska enkla poäng om han är i form. Maidana är en krigare och han har garanterat kollat nära på Malignaggi-fighten och formar sin gameplan utifrån den. Han kommer försöka slå mycket och pressa Broner. Broner kommer försöka röra sig och gå på kroppen där Maidana, precis som någon nämnde tidigare i tråden är rätt svag.

En annan anledning till att jag tror att Maidana förlorar är faktiskt Robert Garcia. Jag har gnällt på honom förut och jag tycker han är riktigt kass.

Inte förvånad att han inte lyckades skaka Paulie. Har inte sett Paulie skakad särskilt många gånger. Han har en riktigt bra haka och hans kvicka stil passar inte Broner överhuvudtaget. Broner fick aldrig riktigt tag på Paulie. Det var ett slag i taget och landade få kombinationer. Maidana behöver han inte leta efter. Broner kommer ha öppningar att träffa Maidana med hur många hårda rena slag som helst.

Håller med om Garcia. Finns vissa boxare som han passar att träna (Rios) men en tekniskt sett bra kontringsboxare som Donaire borde söka sig till en annan tränanre.
Citera
2013-12-14, 20:55
Medlem
Vart kan man se Broner - Maidana ?
Citera
2013-12-14, 22:50
Medlem
stoichkov8s avatar
Kubrat Pulev körde över Joey Abell ikväll. Finns igentligen inte så mycket att säga om matchen, förutom att Pulev sov igenom de 3 första ronderna för sedan totalt köra över Abell i 5:e med en TKO.

En liten uppvärmning innan Klitschko mötet, som antagligen kommer att ske i mitten eller i slutet av nästa år. Känns som att det kan bli en hyfsad jämn match...
Citera
2013-12-15, 01:31
Medlem
När börjar Broner matchen , kl 5 ?
Citera
2013-12-15, 04:40
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbauer3
När börjar Broner matchen , kl 5 ?
Svarar lite sent men fighten börjar typ om 5 min. Kommer ångra mig djupt imorgon att jag sover så sent men hoppas på en bra fight!
Citera
2013-12-15, 13:56
Medlem
nickoruts avatar
Jag har suttit och gråtit glädjetårar hela dagen! UNDERBART!
Citera
2013-12-15, 16:28
Medlem
challiss avatar
CHINOO!!!

Så gör man. Exakt så! Perfekt gameplan. Det finns nog inte många boxare som är kapabla till att genomföra den, det gäller att vara helt orädd, och jag tror att Maidana var perfekt för rollen.

Ärligt, vilken jävla chock jag fick när Broner gick ner i första ronden.

Hur underbart var det inte när Maidana juckade tillbaks mot Broner precis som Broner hade gjort i första ronden? Hahaha. Skrattade rakt ut när det hände.

Visst måste Broner brutit käken? Han hade munnen öppen även långt efter fighten. Så går det när man slår med öppen mun. Blir man kontrad får man käken avslagen.

Nu måste jag titta igenom resten av fighterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in