2013-01-15, 22:29
Medlem
nickoruts avatar
Mosley är helt uppenbart punchig, det finns INGET tvivel om det, ändå får han fortsätta boxas ... Det är så jävla dåligt och skadar sporten något oerhört. Jag gillar, eller gillade Mosley, men det borde varit över för 2-3 år sen, efter fighten mot Floyd.

Mosley är dessutom ett så stort namn att hela världen kommer se och diskutera hans förfall inom kort. Dålig pr. Har han indragen licens i någon stat än? Är det inte Nevada som brukar vara ok på att dra in licenser eller är jag ute och cyklar?
Citera
2013-01-15, 22:53
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Ja, vem ska broner möta? Går det nåt snack än?

Gavin Rees är klart den 16:e februari, såg delar av Rees fight mot Kotelnik och det fanns tydliga defensiva hål. Lätt fight för Broner och lite synd efter DeMarco, hade velat se honom trappa upp motståndet ytterligare men Burns duckade honom två gånger så vad ska han göra. Burns-Vasquez ska möta varandra i mars, det blir en rolig fight och vinnaren lär möta Broner men tvivlar på att vinnaren är redo till 4:e maj och då känns det högst osannolikt att Broner kommer vara med på det kortet :/

Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Mosley är helt uppenbart punchig, det finns INGET tvivel om det, ändå får han fortsätta boxas ... Det är så jävla dåligt och skadar sporten något oerhört. Jag gillar, eller gillade Mosley, men det borde varit över för 2-3 år sen, efter fighten mot Floyd.

Mosley är dessutom ett så stort namn att hela världen kommer se och diskutera hans förfall inom kort. Dålig pr. Har han indragen licens i någon stat än? Är det inte Nevada som brukar vara ok på att dra in licenser eller är jag ute och cyklar?

Jo, håller med dig och andra på forumet. Mosleys fighter mot Pacman och Canelo var klart onödiga och nu är det alltså dags igen mot Malignaggi. Malignaggi slår inte speciellt hårt iaf med sin KO-ratio på ca. 22% så det är väl positivt. Det här är som du säger ett problem i boxning, dels att man förlänger karriären alltför långt samt att gamla mästare matchas mot yngre fighters. Rahman mot Povetkin är ett exempel från förra året, det var smärtsamt att se och jag tror ingen ser det där som en bra vinst för Povetkin, så jag förstår inte syftet med det hela utöver det ekonomiska. Läste nyligen att det var planer att matcha Deontay Wilder med Rahman, hoppas verkligen att det bara var ett rykte och att den fighten inte sker. Ett annat exempel, Danny Garcia mot Erik Morales (den andra fighten speciellt). Jag tror Mosley är i betydligt bättre form än både Rahman och Morales men han är förbi sin prime.

Nåväl, jag instämmer med Reggie Hamond och bomaye och ser Mosley ha en ganska bra chans mot Malignaggi och om han får sin vinst kanske vi kan hoppas att han väljer att lägga av sin karriär med en fin vinst? Men nej, absolut inte en fight jag är taggad att se överhuvudtaget.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-01-15 kl. 23:01.
Citera
2013-01-16, 04:43
Medlem
AIFares avatar
Froch vs Kessler två bli av
http://www.fightplay.tv/nyheter/froch-vs-kessler-ii-blir-av/

Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Är det för mycket begärt om man önskar att dagens boxning kunde bli mer som detta..?

http://www.youtube.com/watch?v=g30sm3OBUN4
Förutom Tyson så var tungvikten bedrövlig på 80-talet. Ingenting man vill tillbaka till. 70 och 90-talet däremot...
Citera
2013-01-16, 07:26
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Förutom Tyson så var tungvikten bedrövlig på 80-talet.
Ja det är lätt att glömma såhär i efterhand.
Citera
2013-01-18, 20:33
Medlem
nickoruts avatar
Tjoohoo! Nu e det klart!! Nonito-rigondeaux ska fightas 27 april!!

Underbart!!! Ingen jätteskräll att fighten blir av men eftersom det är boxning vi pratar om så kan man aldrig vara nog skeptisk! Det här är topp 3 fighterna i hela världen jag ville se och jag tror det kommer bli en klassiker. Jag utgår från att nonito kommer kliva in som favorit men jag tror rigondeaux tar det om domarna gör sitt jobb. Men hoppas (som alltid) på nonito!

Jag tror 2013 kommer vara ett magiskt boxningsår, tycker många enorma fighter byggts upp för att landa inom 12 månader.
Citera
2013-01-18, 20:48
Medlem
bomayes avatar
Det vore fantastiskt kul.

Förstår dock inte hur i helvete han tänker när han säger att han vill möta Darchinyan 2013.
Citera
2013-01-20, 10:30
Medlem
tom-joness avatar
Kelly Pavlik lägger handskarna på hyllan. Jag hörde ryktena förra veckan men tvivlade då, fast det stämde alltså. Man får önska snubben lycka till i framtiden och tacka för underhållningen.
Citera
2013-01-20, 18:10
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Kelly Pavlik lägger handskarna på hyllan. Jag hörde ryktena förra veckan men tvivlade då, fast det stämde alltså. Man får önska snubben lycka till i framtiden och tacka för underhållningen.

Instämmer, önskar honom lycka till. Lite oväntat då han om Ward inte hade skadat sig hade en titelfight redo med en hel del pengar inblandat, men håller med Robert Garcia att man måste ge respekt om han känner att han inte har motivation nog och att han inte tar en fight bara för att tjäna pengar som de flesta hade gjort (länk till intervjun med Garcia angående Pavliks beslut). Pavliks bästa fight måste vara den första mot Jermain Taylor, grym fight.

Vill också nämna gårdagens action, så varnar för spoilers om ni inte sett fighterna (Martinez-Burgos, Golovkin-Rosado samt M.Garcia-Salido):

Har inte sett Wilder-Greer, Kovalev-Campillo eller Stevens-Ayala så kan inte kommentera dem men ser framemot att se dem senare.
Citera
2013-01-20, 18:23
Medlem
Lubrixs avatar
Nån som vet när Mayweather ska boxas nästa gång? och vilken ska han möta?
Citera
2013-01-21, 19:21
Medlem
Citat:
Är det för mycket begärt om man önskar att dagens boxning kunde bli mer som detta..?

Helvete vilket fotarbete han hade! Ger mig fan på att fick ett par rejäla snytningar där, snacka om peek-a-boo stilen när den är som sylvassast!
Citera
2013-01-22, 06:08
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:

Om man kollar närkampen från 3:20, så tar Reggie Gross rätt så många kroppsslag och höger uppercuts av Tyson. Fint! Följt då upp av ett hysteriskt och otänkt serie slag där några träffar helt okay på Tyson, bland annat en höger uppercut. Tyvärr är han helt ogarderad och Tyson får in en vänsterkrok.

http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=960&cat=boxer
Citera
2013-01-22, 23:50
Medlem
selcuk aydin har match i las vegas denna vecka. han är riktigt riktigt grymm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in