2013-12-07, 15:48
Medlem
Tucanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Susskind
Hej alla!

Efter ca 3 månader av försök att astral projicera tror jag att jag äntligen lyckades igår!

Min fråga är dock, skall det kännas skumt i kroppen precis före man lämnar det fysiska planet.
Det jag kände var att mitt hjärta började slå som fan och en värmekänsla spred sig i kroppen. Har känt liknade innan och då blivit orolig att jag är på väg att svimma eller liknanade. Men denna gången försökte jag hålla lugnet och andas, fick också en tyngdkänsla över bröstet. Jag såg aldrig något visuellt men jag kände helt klart att nu var jag utanför min kropp! Blev helt rörd av att äntligen lyckas och började gråta. Fick ett tips om att man skall visualisera att man faller fritt när man kommit ner i totalt fysisk avslappning. Gjorde detta och hade inga problem med att få fram den känslan och efter kanske 4-5 minuter så började jag alltså lämna kroppen. Dock hördes inga konstiga ljud eller något sådant och det var inte skrämmande på något vis mer än det kroppsliga.

Känner ni som lyckats någon adrenalinkick precis före ni lämnar kroppen?

Att få intensiva och omvälvande upplevelser i början är fullt normalt. Ju fler gånger du upplever övergången desto mera naturligt kommer det att kännas.

Grattis till framgångarna och lycka till framöver

Mvh Tucane
Citera
2013-12-07, 17:30
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Ett sätt att beskriva de "vibrationer" som många upplever och som signalerar "läge" för projektion är att säga att det är som en "intensitet" som stiger och dalar i kroppen.

Med bokstäver:

vvv..vvvvVVUUHHhhvvv..vvvVVvvv..vvvvVVvvvvVVUUHHhh hvvv...
vvVUHHv..vvUHhv..vVUHhvv..

Toppar och dalar i intensitet. Ofta lokaliserat till huvud och hörsel men även som en fluktuerande anspänning i hela kroppen.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2013-12-07 kl. 17:33.
Citera
2013-12-08, 09:59
Medlem
Igår kväll låg jag åter igen och försökte att projicera. Hamnade nu mycket snabbare i förstadiet till en riktigt A/P, men jag tror att jag var för fokuserad på att nå utanför kroppen då jag förblev kvar i den. Det som händer efter jag nåt total fysisk avslappning dvs: min kropp känns helt stum/avdomnad är att jag får en lyckokänsla i hela kroppen, en kittlande känsla och därefter en våg av välbehag. I samma stund börjar det gunga, snurra och min kropp flyter åt olika håll. Här avstannade det dock och ingenting mer hände. Vad ska jag göra ytterliggare för att verkligen komma ur mitt sovrum och lämna kroppen helt och hållet? Att visualisera en fallande känsla var verkligen en viktig pusselbit för att nå såpass långt som jag gjort hittills!
Citera
2013-12-08, 13:01
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Igår kväll låg jag åter igen och försökte att projicera. Hamnade nu mycket snabbare i förstadiet till en riktigt A/P, men jag tror att jag var för fokuserad på att nå utanför kroppen då jag förblev kvar i den. Det som händer efter jag nåt total fysisk avslappning dvs: min kropp känns helt stum/avdomnad är att jag får en lyckokänsla i hela kroppen, en kittlande känsla och därefter en våg av välbehag. I samma stund börjar det gunga, snurra och min kropp flyter åt olika håll. Här avstannade det dock och ingenting mer hände. Vad ska jag göra ytterliggare för att verkligen komma ur mitt sovrum och lämna kroppen helt och hållet? Att visualisera en fallande känsla var verkligen en viktig pusselbit för att nå såpass långt som jag gjort hittills!

Mitt tips är att du itället för att tex försöka forcera fram ett utträde fokuserar på att komma djupare in i detta förstadie. Bara glid med men tänk hela tiden tanken att du vill ut, men inte så att du "spänner dig" om du förstår vad jag menar. Bara glid med, och håll intentionen till AP endast som en drömsk och avslappnad tanke.
Citera
2013-12-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Mitt tips är att du itället för att tex försöka forcera fram ett utträde fokuserar på att komma djupare in i detta förstadie. Bara glid med men tänk hela tiden tanken att du vill ut, men inte så att du "spänner dig" om du förstår vad jag menar. Bara glid med, och håll intentionen till AP endast som en drömsk och avslappnad tanke.

Jag ska absolut testa detta ikväll. Jag tror att jag var för ivrig helt enkelt och försökte forcera fram det som du säger. Skall testa att bara flyta med och återkommer om hur det gick sen!

Mvh
Citera
2013-12-08, 14:08
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Jag ska absolut testa detta ikväll. Jag tror att jag var för ivrig helt enkelt och försökte forcera fram det som du säger. Skall testa att bara flyta med och återkommer om hur det gick sen!

Mvh

Det gäller att vara medveten om att AP är ett tillstånd med flytande gränser. Du kan tex ligga i sängen och genomgå en ganska stark AP men samtidigt få glimtar av det du ser rent fysiskt framför dig. Nattduksbordet eller täcket eller whatever. Det är vanligt att man ligger och växlar mellan olika varseblivningslägen på så sätt, även om AP'n bitvis är mycket klar och "fysisk".

Med fysisk menar jag att AP'n har de karakteristiska inslagen av at du verkligen rör dig omkring i en annan värld losskopplad ifrån din köttsliga kropp, men med en annan slags fysikalitet i kropp och omgivning. Att du kan gå, springa, flyga, röra vid "ting" osv.

De riktigt starka projektionerna är de där du helt och hållet lämnar ditt köttsliga fokus och den "astrala dimensionen" totalt ersätter den vardagliga. Jag har själv bara haft ett fåtal sådana men de är verkligen mind blowing och livsomvälvande.

Gränsfallen är i regel a dime a dozen, och flyter ihop med klardrömmar och hypnagoga bilder och alla andra fenomen som dyker upp under förändrat medvetandetillstånd.

Du märker dock när en ordentlig AP är igång klart och tydligt genom att du verkligen upplever att du lämnar kroppen och kastas, slapas, dras, eller bara stiger ut i ett murrigt, grådaskigt töcken i din närmiljö. Ofta har man svårt att få styrsel på sina rörelser här, och det kan kännas segt som om man kämpar mot en magnetism eller främmande tyngdlagar. Steget efter den fasen är det där den astrala världen tar form och det är magi och vederkvickande för själ och hjärta.

När du befinner dig i detta töcken så skall du i skarpa "ordalag" beordra fram ljus, eller be om ljus hur du nu känner är rätt för dig.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2013-12-08 kl. 14:11.
Citera
2013-12-08, 17:02
Medlem
Citat:
Med fysisk menar jag att AP'n har de karakteristiska inslagen av at du verkligen rör dig omkring i en annan värld losskopplad ifrån din köttsliga kropp, men med en annan slags fysikalitet i kropp och omgivning. Att du kan gå, springa, flyga, röra vid "ting" osv.
det kan man göra i drömmar också, och de känns också som verkliga världar.
Citera
2013-12-09, 04:08
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
det kan man göra i drömmar också, och de känns också som verkliga världar.

Jo jag försgtår att du tänker så men den verklighetskontakt du anser att en reguljär dröm inbegriper, alltså att man i drömmen agerar ut hela registret, inklusive fysikalitet är väsenskild ifrån AP's. I en dröm så är du helt omedveten om att du befinner dig i ett förändrat medvetandetillstånd och agerar bara jut olika scenarior födda ur ditt undermedetna. Du kan inte särskilja på det som sker och det som skedde dan innan du gick och lade dig.

Under de medvetandetillstånd som flyter mellan "klardröm" och AP så har du varierande grad av kontakt med ditt vardagliha, vakna jag. En klardröm är ett tillstånd där du har en antydan till förståelse av detta, och du tycker dig kunna kontrollera skeendena med en större skärpa, mer kopplad till ditt "dags-ego".

Under en AP så är du HELT medveten om vad som sker, i relation till ditt normala, vakna jag. Du har också en "fysikalitet" närvarande som leder folk till att beskriva detta som en "astral värld". Det finns olika teorier kring detta inom mystiken men det genomgående är att du verkligen upplever att du träder in i en annan värld. Men du har ditt dagsmedvetna totalt intakt och du är inte medsvept av ego-perifiära personlighetsutlevelser som under en dröm.

Du är helt och hållet "med".

Det är väldigt svårt att adekvat beskriva de här upplevelserna. De måste upplevas för att förståelsen skall infinna sig. Min privata trosteori och "känsla" kring det hela är att man träder in i skikt av "varandet" och universat som vi inte har förståelse för ännu. Betänk att det var IGÅR...som människan slutade kasta skit och bananer på varandra och klev ner på savannen och började gå.

Man skall ha skepcis mot all hokus pokus som surrar runt nu flör tiden, men man skall inte för den skull förhäva sig mot existensens gåta och tro att man står på en helt solid bas med de vardagliga, fysiska sinnena.

Personligen har jag haft upplevelser under djup meditation som verkligen har skakat om mig. Saker som jag direkt erfar kommer ifrån.."bortom". Alla de här fenomenen kan egentligen samlas under urgammal praxis där vi snackar "kundalini", eller "helig ande" för att använda kristet språkbruk. Det är en lisvskraft som styr den mänskliga, fysiska ego-bäraren "kroppen".

Nu för tiden knullas eller runkas energin oftast ut via det sexuellt och fortplantningsrelaterade chakrat som ligger vid naveln ungefär. Återhållsamhet med manlig sexualitet och utlösning är ett genomgående tema inom all mystik, hos alla kulturer historien igenom och det finns en anledning till det. För att vara plump och krass så kan jag ge det som tips till de i tråden som kämpar och försöker nå AP's att ägna sig åt en kvälls onani eller sex med en partner men utan utlösning. Kanske flera dagar i rad. Detta bygger upp en energi som verkligen underlättar pushen ut ifrån kroppen.

Kvinnans sexualitet fungerar annorlunda. Hon är Shakti. Men det är en annan historia.

Edit: Shiva och shakti är yin/yang och en dynamik som överbryggat eoner uppå eoner av entropi för att resultera i big bang.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2013-12-09 kl. 04:16.
Citera
2013-12-09, 09:35
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Kvinnans sexualitet fungerar annorlunda. Hon är Shakti. Men det är en annan historia.

Du har inte lust att ta den historian också? Tycker det verkar intressant och kan säkert vara nyttigt att läsa för oss tjejer/kvinnor som också läser tråden.
Citera
2013-12-09, 11:35
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Du har inte lust att ta den historian också? Tycker det verkar intressant och kan säkert vara nyttigt att läsa för oss tjejer/kvinnor som också läser tråden.

Det finns tonnvis att läsa om du undersöker kundalini yoga, men i korthet så är det ingen energiutgift för er att få orgasm, på samma sätt som det är det för mannen.
Citera
2013-12-09, 16:48
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Det finns tonnvis att läsa om du undersöker kundalini yoga, men i korthet så är det ingen energiutgift för er att få orgasm, på samma sätt som det är det för mannen.

Okej. Så hur ska vi göra om vi vill få en sådan där energiskjuts in i alstralvärlden som du tipsade om?
Citera
2013-12-09, 17:26
Medlem
CivicDutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Okej. Så hur ska vi göra om vi vill få en sådan där energiskjuts in i alstralvärlden som du tipsade om?

Undrar jag med, detta fenomen verkar ju vara populärt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in