2013-03-30, 17:53
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Strunta i alla avancerade metoder för att lämna kroppen. De gör oftast mer skada än nytta eftersom man börjar tänka alldeles för mycket. När du väl nått vibrationsstadiet så tänk inte alls, försök bara "vara" som vid meditation.

Instämmer helt!

Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
...En morgon när jag började vakna,precis på gränsen sådär slumrig så small det bara till. ett stort dån...ljudet som tjöt tokhögt.

En annan gång låg jag i en floatingtank och det började vibrera i hela kroppe...

Det är det beryktade vibrationstillståndet som så många här i tråden försöker uppnå. Det är ens biljett "ut ur" kroppen
Har själv velat prova floatingtank eftersom jag tror det är perfekt för astralprojektion men det är ju än så länge så jäkla dyrt!
Citera
2013-03-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Instämmer helt!

Det är det beryktade vibrationstillståndet som så många här i tråden försöker uppnå. Det är ens biljett "ut ur" kroppen
Har själv velat prova floatingtank eftersom jag tror det är perfekt för astralprojektion men det är ju än så länge så jäkla dyrt!

Tack för svaren

Jag hade ingen aning att det kunde bli så,höll på att skite ner mig för det blev så grymt högt och jag var så oförberedd.Om jag är förberedd så hade det varit riktigt nice
Floating är riktigt skönt,väldigt lätt att slappna av.
Man somnar efter några minuter och drömmarna blir helskruvade.
Tar dock ett par ggr innan man lär sig slappna av ordentligt.
Hade tillgång till en floating tank av en granne som hade en i källaren så det blev några svamptrippar o lite annat smått o gott där några gånger
Citera
2013-03-31, 03:30
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Hade tillgång till en floating tank av en granne som hade en i källaren så det blev några svamptrippar o lite annat smått o gott där några gånger

Svamptripp i floatingtank Den kombinationen har jag fått höra mycket gott om av en viss Joe Rogan som har podcasten "The Joe Rogan Experience". Mannen från Fear Factor bl.a. Själv har jag dock aldrig provat svamp men provar gärna floating.
Citera
2013-03-31, 15:44
Medlem
brunobjorns avatar
Gårkvällens påskfirande ledde till en himla massa alkohol, vilket resulterar i en fin bakfylla.

Lagom seg som man är så smådrar man sig lite i sängen. somnar, vaknar,somnar, vaknar. Men sista gången jag vaknade upp så kom jag direkt till ett vibra-stadie! Hela kroppen verkligen trycktes ihop/Skakade samt blev förlamad ungefär! Och ett tydligt pip höjer sig i ton, lite som att man klämmer åt på en sådan där pip-leksak till hundar. Men sen så vaknade jag då jag blev alldeles för chockad.

jag har gjort ett inlägg här tidigare som jag inte har fått svar på, finns det några psykiska risker när man genomgår dessa processer? Finns det några rapporterade fall där personen har fått psykiska besvär? Någon snubbe nämner psykoser medans en annan säger att det är riskfritt. Jag vill gärna få lite klarhet i det hela.

MVH
Senast redigerad av brunobjorn 2013-03-31 kl. 15:46.
Citera
2013-05-12, 21:35
Medlem
Vaknade senaste natten och kom genast in i vibrationsstadiet. Upplever det alltid som obehagligt men har lärt mig att hålla tillbaka vibrationerna och liksom balansera på gränsen, om ni förstår vad jag menar.
Det jag upplevt då flera gånger är att underkroppen lyfter sig mot taket ytterst lätt men armarna och huvudet är kvar i liggande position. När allt återgår till det normala igen är kroppen tömd på krafter och känns blytung, men efter en stund känner jag energin rusa tillbaka genom kroppen från fötterna och uppåt.

Någon som har liknande erfarenhet ?
Behöver man "släppa taget" för att kunna lämna kroppen helt och låta vibrationerna gå så långt de vill ? (upplever det som sagt väldigt obehagligt)

Behöver lite vägledning här..
Citera
2013-05-14, 06:38
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Det jag upplevt då flera gånger är att underkroppen lyfter sig mot taket ytterst lätt men armarna och huvudet är kvar i liggande position.

Det där är väldigt vanligt. https://www.flashback.org/sp42399195

När det händer mig låter jag det bara fortsätta tills hela jag har lossnat. Försök att bara låta vibrationerna ha sin gång och slappna av tills du är ute. Vibrationerna blir dessutom starkare och obehagligare ju mer man kämpar emot, åtminstone är det så för mig och jag har sett många beskriva detsamma. När jag försöker motarbeta vibrationerna så ökar dom i frekvens, låter högre och kan nästan orsaka smärta i huvudet. Du är på god väg i alla fall.
Citera
2013-05-14, 12:43
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunobjorn
jag har gjort ett inlägg här tidigare som jag inte har fått svar på, finns det några psykiska risker när man genomgår dessa processer? Finns det några rapporterade fall där personen har fått psykiska besvär? Någon snubbe nämner psykoser medans en annan säger att det är riskfritt. Jag vill gärna få lite klarhet i det hela.

MVH

Det är ju väldigt svårt att säga varken det ena eller andra eftersom det är ett så pass outforskat område. Om du vill pyssla med något som med hundra procents säkerhet är helt riskfritt så kanske det vore bäst att välja något annat, helt enkelt därför att det finns för lite forskning om det för att garantera något sådant. Jag tror inte att det är farligt i sig självt, en annan tror att man får psykoser av det, men ingen kan ju veta säkert.

Det jag kan säga på rak arm är ju att det kan vara dåligt både för kroppen och psyket att mixtra med sömnen så att man sover för mycket eller för lite. Sedan så kan ju det man upplever under en projektion vara väldigt skrämmande. Det kan vara som en riktigt obehaglig mardröm, fast det känns lika verkligt som när du är vaken. Och det är ju olika från person till person hur man tacklar det.

Sist men inte minst så kan ju hela ens världsbild få sig en törn när man upplever att man inte längre är bunden vid sin fysiska kropp. Det är en sak att läsa om det, en helt annan att uppleva det, och det är omöjligt att veta i förväg hur man kommer reagera på det. Oavsett om man tror att det hela sker i hjärnan eller att man faktiskt skiljer sig från kroppen, så är det en omtumlande upplevelse som garanterat kommer väcka en hel del funderingar hos en, på gott och ont.
Citera
2013-05-15, 09:38
Medlem
MR.GAMBLE.Rs avatar
För mig fungerar metoden att ställa klockan några timmar tidigare än vad jag brukar stiga upp och sedan vara vaken ett tag innan jag går och sover igen. Då vaknar jag ibland upp i vibrationsstadiet men har lite problem med att öppna ögonen.
När vet man att man ska öppna ögonen? Eller ska man överhuvudtaget öppna dom?

Vaknade senast nu på morgon i vibrationsstadiet men varje gång jag kände att jag åkte ur kroppen och försökte öppna ögonen och se något så öppnades mina fysiska ögon. Då var det bara stänga dom så fortsätter vibrationerna och jag börjar om.
Citera
2013-05-15, 15:06
Medlem
AstralProjectors avatar
Två inlägg ovanför ditt skriver jag ju just att man inte ska göra något alls, bara snällt vänta och låta vibrationerna ha sin gång tills man är ute. Provar du det utan att lyckas kan du söka på "obe exit techniques". Lycka till!
Citera
2013-05-18, 02:53
Medlem
Flashborns avatar
Kamrater! Här är en som läst och studerat fenomenet i ett flertal år. Olyckligtvis utan att själv lämna kroppen. Skam den som ger sig! Hur som helst så har jag efter mitt eget, och andras, tycke funnit en bok som både är gratis, kort och informativ. Den ger en väldigt bra chans(enligt de som testat tekniken) att lyckas på ett fåtal dagar. Undertecknad ska själv ligga i hårdträning nästa vecka och se om t.o.m jag klarar av det.

Eboken är som sagt gratis och finns på www.obe4u.com(den ligger på startsidan)

All lycka!
Citera
2013-05-22, 09:59
Medlem
MR.GAMBLE.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Kamrater! Här är en som läst och studerat fenomenet i ett flertal år. Olyckligtvis utan att själv lämna kroppen. Skam den som ger sig! Hur som helst så har jag efter mitt eget, och andras, tycke funnit en bok som både är gratis, kort och informativ. Den ger en väldigt bra chans(enligt de som testat tekniken) att lyckas på ett fåtal dagar. Undertecknad ska själv ligga i hårdträning nästa vecka och se om t.o.m jag klarar av det.

Eboken är som sagt gratis och finns på www.obe4u.com(den ligger på startsidan)

All lycka!
Hur går det? Några framsteg?
Läste litegrann ur boken och det låter som exakt samma metod jag använder mig av. Lyckades med min första astralprojektion i lördags.

Det hela började med att jag somnade på soffan framför tv:n, vaknade 6.30 på morgonen gick på toaletten och sedan la jag mig i sängen. Låg vaken i omkring 45 minuter innan jag somnade.
Sen vaknade jag upp och upplevde ett "surr", eller rättare sagt dånade det otroligt mycket i huvudet så man tror att det ska sprängas. Går endast några sekunder av "dånet" så känner jag att jag börjar lossna från kroppen. Tänkte på det astralprojector skrev, att man snällt ska vänta och inte göra någonting.

Tillslut får jag en syn, men det är mörkt och otydligt jag ser mitt sovrum. Känns som att jag tappar kontrollen och åker rakt ut genom väggen och landar på marken. I det här läget tänkte jag på det jag läst i Robert Monroe's bok, att om man tappar kontrollen så ska man koncentrera sig på något t.ex ett dörrhandtag eller något, så jag räckte liksom ut handen och tänkte att jag vill ha kontroll och mitt i allt står jag och håller fast i stuprännan på lägenhetshuset.
Nu såg jag väldigt klart, det var väldigt färgstarkt som jag kommer ihåg.

Provade att flyga och på millisekunden flög jag rätt in i grannens hus. Tanken slog mig att jag hade planerat att kolla hur det ser ut i källaren i mitt lägenhetshus, men så tänkte jag att jag vill se min kropp i sängen först. Jag flög in genom mitt sovrumsfönster och precis när jag skulle vända mig om och se mig i sängen så vaknade jag i min fysiska kropp. Hann alltså aldrig se mig själv.

Har tidigare upplevt "surret" ett flertal gånger och även lossnat med armar och ben, samt en gång tog jag mig helt lös men såg knappt något och "drogs" liksom ut ur lägenheten och hade ingen kontroll, vaknade nästan omgående.

Så, det låter väl som en astralprojektion? Allting såg ut som "på riktigt", ingenting som stack ut. Jag förstod allt och var medveten om allt. Det kändes verkligt.
Citera
2013-05-22, 12:00
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR.GAMBLE.R
Hur går det? Några framsteg?
Läste litegrann ur boken och det låter som exakt samma metod jag använder mig av. Lyckades med min första astralprojektion i lördags.

Det hela började med att jag somnade på soffan framför tv:n, vaknade 6.30 på morgonen gick på toaletten och sedan la jag mig i sängen. Låg vaken i omkring 45 minuter innan jag somnade.
Sen vaknade jag upp och upplevde ett "surr", eller rättare sagt dånade det otroligt mycket i huvudet så man tror att det ska sprängas. Går endast några sekunder av "dånet" så känner jag att jag börjar lossna från kroppen. Tänkte på det astralprojector skrev, att man snällt ska vänta och inte göra någonting.

Tillslut får jag en syn, men det är mörkt och otydligt jag ser mitt sovrum. Känns som att jag tappar kontrollen och åker rakt ut genom väggen och landar på marken. I det här läget tänkte jag på det jag läst i Robert Monroe's bok, att om man tappar kontrollen så ska man koncentrera sig på något t.ex ett dörrhandtag eller något, så jag räckte liksom ut handen och tänkte att jag vill ha kontroll och mitt i allt står jag och håller fast i stuprännan på lägenhetshuset.
Nu såg jag väldigt klart, det var väldigt färgstarkt som jag kommer ihåg.

Provade att flyga och på millisekunden flög jag rätt in i grannens hus. Tanken slog mig att jag hade planerat att kolla hur det ser ut i källaren i mitt lägenhetshus, men så tänkte jag att jag vill se min kropp i sängen först. Jag flög in genom mitt sovrumsfönster och precis när jag skulle vända mig om och se mig i sängen så vaknade jag i min fysiska kropp. Hann alltså aldrig se mig själv.

Har tidigare upplevt "surret" ett flertal gånger och även lossnat med armar och ben, samt en gång tog jag mig helt lös men såg knappt något och "drogs" liksom ut ur lägenheten och hade ingen kontroll, vaknade nästan omgående.

Så, det låter väl som en astralprojektion? Allting såg ut som "på riktigt", ingenting som stack ut. Jag förstod allt och var medveten om allt. Det kändes verkligt.

Tänkte börja ikväll! Har några lediga dagar nu.

Utan att själv ha haft en kan jag med 100% säkerhet säga att du haft en projektion. Intressant läsning! Och gratulerar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in