2013-12-08, 21:53
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Japp, men du glömde nämna att de endast har följande starkt begränsade (för oss svenskfotade) utbud med storlekar:

Nej, jag valde avsiktligt att inte tillägga tillgängliga storlekar. Jag antog att eventuella intressenter skulle besöka sidorna och tillgodogöra sig den informationen på egen hand. Nu har jag ingen tillgänglig statistik för medelstorlekar på svenska fötter så jag kan inte uttala mig om att vara "svenskfotad" innebär att man har större fötter än listade storlekar. Personligen bär jag 40-41 EUR, dvs. 6,5-7 UK.

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Skulle tro att de flesta svenskar ligger mellan UK8.5E och UK10E i EG.

Ok, kan mycket väl vara så.
Senast redigerad av KSOEskribent 2013-12-08 kl. 22:13.
Citera
2013-12-08, 22:06
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Nej, jag valde avsiktligt att inte tillägga tillgängliga storlekar. Jag antog att eventuella intressenter skulle besöka sidorna och tillgodogöra sig den informationen på egen hand. Nu har jag ingen tillgänglig statistik för medelstorlekar på svenska fötter så jag kan inte uttala mig om att vara "svenskfotad" innebär att man har större fötter än listade storlekar. Personligen bär jag 40-41 EUR, dvs. 6,5-7 UK.

Nu vet jag inte om du äger några EG men de är "små" i storlekarna. Jag har generellt UK7.5E men i EG har jag på de läster jag provat UK8E. Skulle tro att de flesta svenskar ligger mellan UK8.5E och UK10E i EG.
Citera
2013-12-09, 12:52
Medlem
Oljas avatar
Nu har jag precis hämtat mina Meermin tan country calf boots. Väldigt lagom nu när första snön föll för ett par dagar sedan. Har tidigare beställt ett par DMS i mocka från Meermin som jag var väldigt nöjd med. Kan tyvärr inte säga samma sak om bootsen. Länkar 8 bilder som förklarar anledningen, 6 första bilderna är på samma sko. Nu vet jag att Meermin är ett budgetmärke men är detta någon man ska acceptera? Sprickor, rivmärken, felmärkning av snörhål samt övriga hål. Är dessa småfel något som kommer påverka livslängden på skon?
http://imgur.com/a/rZjQQ
Citera
2013-12-09, 13:10
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olja
Nu har jag precis hämtat mina Meermin tan country calf boots. Väldigt lagom nu när första snön föll för ett par dagar sedan. Har tidigare beställt ett par DMS i mocka från Meermin som jag var väldigt nöjd med. Kan tyvärr inte säga samma sak om bootsen. Länkar 8 bilder som förklarar anledningen, 6 första bilderna är på samma sko. Nu vet jag att Meermin är ett budgetmärke men är detta någon man ska acceptera? Sprickor, rivmärken, felmärkning av snörhål samt övriga hål. Är dessa småfel något som kommer påverka livslängden på skon?
http://imgur.com/a/rZjQQ

Äsch, det där var väl inget märkvärdigt? Skornas livslängd kommer inte att påverkas. Lev med det.
Citera
2013-12-09, 13:47
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Äsch, det där var väl inget märkvärdigt? Skornas livslängd kommer inte att påverkas. Lev med det.

Att det förekommer skönhetsfel här och där kanske man måste räkna med med tanke på priset, men de "jack" som syns på bild nr 2 och 3 (är väl samma jack iofs.) känns väl som lite mer än bara skönhetsfel, särskilt som det sitter nere vid sulan.
Citera
2013-12-09, 14:04
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Att det förekommer skönhetsfel här och där kanske man måste räkna med med tanke på priset, men de "jack" som syns på bild nr 2 och 3 (är väl samma jack iofs.) känns väl som lite mer än bara skönhetsfel, särskilt som det sitter nere vid sulan.

Nu tittar jag visserligen bara på min mobil så ser inte jättetydligt, men tycker bara det ser ut som ett litet jack, som uppkommit när någon sluntit lite vid arbetet med sulkanten. Är vanligt med såna grejer, och på billigare tillverkare (och ibland även dyrare) gör man ut de ändå, så länge skadan inte är allvarlig. I vissa fall går de som subs. Men det där täcks ju enkelt med kräm med tiden, ingenting att oroa sig över.
Citera
2013-12-09, 14:22
Medlem
Wedgies avatar
Stackars mig, mina Galways klarade inte EGs kvalitetskontroll och kommer nu först i slutet på januari
Citera
2013-12-09, 15:14
Medlem
Mr.Kekes avatar
Herring shoes har rea. Dunkade iväg en beställning på ett par Church's Cowes! 3000 kr!
Citera
2013-12-09, 20:19
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Herring shoes har rea. Dunkade iväg en beställning på ett par Church's Cowes! 3000 kr!

Såg också det, drog iväg en beställnig på ett par Herring Monarch, komemr bli skönt att glida runt i ett par fina slippers nu i vinter

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&catid=50&shoeid=7537&selecteds izeid=7&selectedfitid=2&stype=1
Citera
2013-12-09, 20:51
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Såg också det, drog iväg en beställnig på ett par Herring Monarch, komemr bli skönt att glida runt i ett par fina slippers nu i vinter

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&catid=50&shoeid=7537&selecteds izeid=7&selectedfitid=2&stype=1

Lite svårt dock att förstå detta: "Sole: Hard Leather sole"

Det är ju trots allt så att många bor i lägenhet och stenhårda klackar inomhus kan göra sitt för att förstöra grannsämjan. Har själv ett par gamla Bally-slippers där det känns som att klacken är gjord av sten (vilket och grannen under påpekade).
Citera
2013-12-09, 20:59
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:

Det är ju trots allt så att många bor i lägenhet och stenhårda klackar inomhus kan göra sitt för att förstöra grannsämjan. Har själv ett par gamla Bally-slippers där det känns som att klacken är gjord av sten (vilket och grannen under påpekade).
Hos oss har inte tjänstefolket mycket att säga till om angående mina skoval

Är det inte möjligt att få skomakaren att lägga på gummi? Det bör väl få stegen att bli betydligt mjukare?
Citera
2013-12-10, 06:39
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:

Jag har samma problem med mina Church's Sovereign slippers. Det smäller så in i bänken, kan nog köra riverdance för tanten under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in