Med tanke på att det är en hel månad kvar avvaktar jag ett tag till, man vet ju t.ex. inte vad som kan komma med jultomten...

(eller tja, jag vet ju vad
jag kan förvänta mig, och det blir inga fler skor det här året, oavsett hur snäll jag har varit

)
Årets snyggaste sko i tråden kräver ju en del efterforskningar, så att man inte bara drar till med vad som ligger färskast i minnet och som har publicerats den senaste veckan. Den där mörkblå Carmina-chukkan hade jag inget minne av och den var ju en läckerbit. Alister lägger ju upp vad som vid just det tillfället verkar vara årets sko varenda jävla månad. I september (?) var det ju en explosion av riktigt pärlor, minns bland annat Kopparstadens
G&G Arran. Dougie hade den dåliga smaken att lägga upp bilder på ett annat ställe än imgur, så jag kan inte se hans Enzo Bonafé-chukkas längre. Osv osv, och då har jag inte ens blickat tillbaka längre än ett par månader.
Kör några egna punkter så länge:
Årets skomodell:
Två-tons/materials-oxfordkängor (men undantag kan göras för exceptionella
derbymodeller). Ovanliga. Vackra. En smula excentriska. Riktiga favoriter just nu. Svaret på frågan: "Vilka skor gör sig bäst tillsammans med en
höghjuling"?
Årets restaurering:
Med tanke på att jag inte gjort någon omfärgning i år får Alister
titeln.
Årets damsko:
Damskorna är det som vanligt snålt med, men jag minns
Purdey från Failminen.
Årets besvikelse:
Här ges ju tid för bot och bättring: Talande huvud, din jävla kälkborgare, var är de ytterligare bilderna på dina Santoni-oxfordkängor som du lovade för en evighetssedan? Hur länge ska jag behöva sitta här vid skärmen och vänta som ett fån?
Årets förvåning:
Pörr köper
knas.
Årets hjärtklappning:
Hoodog som vid flera tillfällen plåtar skorna på sin cykel -
i farten.