Det beror egentligen helt på vad du ska söka för jobb. Men försök sätta dig i rekryterarens situation. Denne får in massa CVn och personliga brev och är knappast speciellt road av "jag är flitig, punktlig och en bra arbetskamrat" ifall du inte har någon tidigare erfarenhet. Mitt tips skulle vara att sticka ut istället, och spela på det dom vill ha. Söker du ett kundtjänstjobb? Visa i ditt mail att du är duktig på att kommunicera, ta ut svängarna lite.
Söker du ett jobb på McDonalds gäller samma sak, poängtera vilken skön person du är och att du älskar människor. Du har ett stort intresse för hamburgare och har testat 9 olika restauranger dom senaste månaderna för att komma fram till vilken som är bäst.
Och pusha på att få komma på intervjun. Jag brukade avsluta mina ansökningar med typ "faktum är, ni kommer inte hitta någon bättre än mig. Jag är perfekt för den här rollen" eller liknande (utan att vara överdriven). Visa att du är grym på det dom söker, även om så inte är fallet, och spela på det på intervjun också. Självförtroende är inte svårare än så, fake it 'til you make it, och det kommer man långt med