2013-12-03, 17:42
Medlem
Killerolavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Varför skriver du så? Det heter Aportekarnes eftersom det grundades av ett gäng apotekare. Har inget att göra med en apotekare vid namn Arne. Aportekarnes är gammal staving på Apotekarnas.

Jag skriver så för att det är så jag uttalar det, att det sen egentligen inte heter så förstår jag mycket väl, tycker bara det är roligare att säga så. (stör alltid någon när man säger det!) Inget du behöver bli så upprörd över.
Citera
2013-12-03, 17:48
Medlem
knullklassons avatar
Dricker just nu Nygårda Julmust från Spendrups. Ett bra spontanköp!
Citera
2013-12-03, 17:50
Medlem
NovaOculuss avatar
Någon som blandar med sprit, vad blandar ni i så fall för sort och hur mycket?
Citera
2013-12-03, 17:55
Medlem
joall123s avatar
Min personliga favorit är en sort som kommer ifrån ett obskyrt litet bryggeri i Dalarna."Mora must" heter den och är fantastiskt god. Svindyr självklart vilket är ett stort plus i mina kretsar som består till stor del av direktörer.
Citera
2013-12-03, 18:02
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killerolav
Jag skriver så för att det är så jag uttalar det, att det sen egentligen inte heter så förstår jag mycket väl, tycker bara det är roligare att säga så. (stör alltid någon när man säger det!) Inget du behöver bli så upprörd över.

Sorry, du misstolkade nog mig. Blev inte upprörd utan skrev så bara för att förtydliga
Citera
2013-12-03, 18:04
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joall123
Min personliga favorit är en sort som kommer ifrån ett obskyrt litet bryggeri i Dalarna."Mora must" heter den och är fantastiskt god. Svindyr självklart vilket är ett stort plus i mina kretsar som består till stor del av direktörer.

Har du provat deras must som heter "gammeldags Mora must"? Såg att det ska vara inslag av mörk choklad likt Apotekarnes årsmust som jag inte hört så mycket gott om.
Citera
2013-12-03, 18:38
Medlem
Men alla ni som lagrar själva ett par extra år, inte fan blir det så stor skillnad i glasflaska? Skulle väl varit ett tag extra på fatet i så fall.
Citera
2013-12-03, 19:16
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Någon som blandar med sprit, vad blandar ni i så fall för sort och hur mycket?
Tycker att det för gott för att grogga på. Har dock provat att blanda med Bacardi. Smakade för jävligt, naturligtvis.
Citera
2013-12-03, 19:30
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Tycker att det för gott för att grogga på. Har dock provat att blanda med Bacardi. Smakade för jävligt, naturligtvis.
Har hört att man kan mixa Jäger och must, undrar om det stämmer
Citera
2013-12-03, 21:25
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkeri
Men alla ni som lagrar själva ett par extra år, inte fan blir det så stor skillnad i glasflaska? Skulle väl varit ett tag extra på fatet i så fall.
Nej inte särskilt stor skillnad, lite mindre kolsyra, lite mindre smak, lite dammigare flaskor.
Citera
2013-12-04, 01:20
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joall123
Nej nu gör du dig märkvärdig. Mora bryggeri är inget obskyrt bryggeri men jag har hört att deras must ska vara väldigt god. I paritet med Zeunerts. Jag har hört att en delikatessaffär här i krokarna saluför just Mora must, så får bli ett besök där snart.

Jag smakade nyligen Apotekarnes årsmust och den var mustig (höhö) och smakfull. Jag tyckte att den mörka chokladen var ganska påtaglig, speciellt i eftersmaken. Påminde lite om Zeunerts. Dumt bara att den inte hade skruvkork, men det skulle väl se så exklusivt ut som möjligt.

Three Hearts julmust tycker jag är god och behändig i sina 1 l flaskor. Idag köpte jag med mig Three Hearts julmust på 50 cl glasflaska med tillägget Premium. Undra om det är ett försök att verka lite "exklusivare" i detta lagrade mustars tidevarv eller finns det någon reell skillnad mellan den vanliga musten och denna ovanliga diton?
Citera
2013-12-06, 08:21
Medlem
jkl555s avatar
Vart hittar man Apotekarnes årsmust i Stockholms området? Jag har kollat sporadiskt i lite olika affärer men inte hittat nått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in