Citat:
Ursprungligen postat av
joall123
Min personliga favorit är en sort som kommer ifrån ett obskyrt litet bryggeri i Dalarna."Mora must" heter den och är fantastiskt god. Svindyr självklart vilket är ett stort plus i mina kretsar som består till stor del av direktörer.
Nej nu gör du dig märkvärdig. Mora bryggeri är inget obskyrt bryggeri men jag har hört att deras must ska vara väldigt god. I paritet med Zeunerts. Jag har hört att en delikatessaffär här i krokarna saluför just Mora must, så får bli ett besök där snart.
Jag smakade nyligen Apotekarnes årsmust och den var mustig (höhö) och smakfull. Jag tyckte att den mörka chokladen var ganska påtaglig, speciellt i eftersmaken. Påminde lite om Zeunerts. Dumt bara att den inte hade skruvkork, men det skulle väl se så exklusivt ut som möjligt.
Three Hearts julmust tycker jag är god och behändig i sina 1 l flaskor. Idag köpte jag med mig Three Hearts julmust på 50 cl glasflaska med tillägget Premium. Undra om det är ett försök att verka lite "exklusivare" i detta lagrade mustars tidevarv eller finns det någon reell skillnad mellan den vanliga musten och denna ovanliga diton?