2013-12-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Suck! Tillbaka på ruta 1.
Tack, det var snällt av dig att fixa ihop en sammanfattning över alla ord som tolkas,
Jag har redan läst det mesta i media, fup osv och har min bild klar över vad som hänt VB och kommenterat vad jag tror om karatespåret tidigare i tråden vid ett flertal tillfällen.
Orkar inte plocka ut citat för jag tror inte du bryr dig, du är inte här för nåt annat än att just svartmåla MB, det märks tydligt i dina inlägg. Även jag har målat honom svart fast på ett annat sätt

Jag säger bara: Och? Detta är ord, sms, fb-inlägg, struntprat, gissningar, skitsnack, lögner, provokation, besvikelse, en hondjävels försök till stick i ryggen, löst prat, skvaller på byn. Man kan vrida och vända och gissa sig till betydelserna i all evighet.

Detta är då de övertygande bevisen som pekar ut MB till mördare.
Jisses Amalia...

Jag anser att han borde utredas mer och förhöras igen med tanke på alla hans lögner, agresivitet, knivintresse, hot och märkliga förehavanden och omständigheter- inget annat! Om du kan bevisa att han inte har med detta att göra: GO AHEAD!!!!!!!!!!!

Är bara rädd att någon blir oskyldigt dömd!
Citera
2013-12-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det fanns inga sådana backar på mobilens karta som jag utgick från när jag valde vägen. Tror du nu att jag har gått där?

Nej jag tror inte du har gått där vilket mina undersökningar bekräftar,

om man går där kan man omöjligen undvika att det är en lång backe upp (slakmota på skidspråk) för det är rejäl höjdskillnad.. detsamma när man nått vägens topp och det bär utför.

Jag letar filmer från etapp 5 O-ringen som påvisar höjdförhållanden.

Om du gått där så borde du omedelbart förstått att denna väg är inte bara osannolik, den är inte ens tänkbar en kväll som går mot skymning för en mörkrädd ung tjej. Du levererade bara skit denna gång.
Gör om och gör rätt istället.

Du har levererat många bra saker men nu sket du i det blå skåpet, varför vet jag inte. Det var iaf inte seriöst.
Citera
2013-12-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Utan alla dessa tekniska resonemang så ställer jag bara den enkla frågan.

Varför svarar inte VB på sista sms från MB 19.31..

Hon har tidigare sen 17-tiden svarat inom 15 minuter och då två gånger i rad (möjligtvis delade sms) men efter sista sms från MB 19.31 så svarar hon inte.. varför.

Svaret är enligt mitt förmenande att hon hade inte fysisk möjlighet att besvara sms'en.. vad styrker detta, ja hon har svarat på sms' från MB oftast väldigt fort och även skickat ca 75% fler sms till MB än hon mottagit från samma person.

VB hade inte möjlighet att efter sms 18.40 att fysiskt använda sin mobil för hade hon haft det hade hon svarat MB inom ca 10-15 minuter då sista sms anländer 19.31.

Efter 18.40 så har någon och det är KJ berövat VB möjlighet att använda sin mobiltelefon, att dessa 2G/3G omkoppling om jag får använda det uttrycket som mobil lekman, där har något rent fyskiskt hänt med VB's mobil och det är högst sannolikt att det är KJ som utför manövern på hennes mobil.. den andra förklaringen är att kanske Jesus klev ner på jorden och tog ut simkortet men det verkar aningen långsökt.

Men svara iaf på frågan, varför svarar inte VB på sms 19.31 då hon tidigare gjort det ganska skyndsamt både denna dag och rent statistiskt som framkommit i FUP.

Sen vad det gäller lejonbacksvägen och Q-s lilla promenad som skulle styrka.. vadå.. är bara bullshit för genom kontakter med orienterare som var involverad i etapp 5 O-ringen (Åberget) så är detta vägval helt osannolikt.. det är en helvetes uppförsbacke till toppen på vagsträckningen och sen lika utför mot sävastvägen.. finns inte en chans i världen att någon VB skulle tagit denna och högst ogästvänliga väg genom bushen då det vore aningen enklare att gå ca 700 meter framåt och nå torpgärdsleden och både gång/cyckelbana in mot Boden eller mot Sävast om nu hon skulle ha det som mål...men hon har aldrig gått där.

Däremot finns i förhör med KJ punkter och platser/vagsträckningar som nämns och där finns svaren på gåtan därom är jag övertygad.. det är ett spel i bubblan och det gäller att sticka hål på bubblan så rätt information rinner ur.

Nu bidrager jag med KJ tänket som motvikt till strömmen av poster som pekar ut MB och snart hela Boden.. jag är helt övertygad att jag har rätt för karatespår och annat bullshit är bara deckarintriger, detta är verkligheten och den råder.

Har en länk till karta över området från lantmäteriet.. säger kanske inget för de som inte kan läsa karta men säger en del för de som kan just läsa av en karta. Hoppas min länk funkar för jag är ingen datanörd och har där brister i kunskap.

http://kso.lantmateriet.se/kartsok/kos/index.html?mapE=806142&mapN=7313067&markerECoord=8 06394&markerNCoord=7316581&placeName=Boden&zoom=6& mapType=terrangkartan
Bra att du skrev,så slapp jag,något hände ganska snart efter 18.40
Rätt man sitter, men lämnar öppet för ev medhjälpare.
Citera
2013-12-08, 22:39
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Jag anser att han borde utredas mer och förhöras igen med tanke på alla hans lögner, hot och märkliga förehavanden och omständigheter- inget annat! Om du kan bevisa att han inte har med detta att göra: GO AHEAD!!!!!!!!!!!

Är bara rädd att någon blir oskyldigt dömd!

Det finns inga bevis som binder MB till mordet.
Det är beviset på att MB är oskyldig.
Vidare är KJ GM och han kommer att dömmas bortom rimligt tvivel till ett långt straff.
Citera
2013-12-08, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nej jag tror inte du har gått där vilket mina undersökningar bekräftar,

om man går där kan man omöjligen undvika att det är en lång backe upp (slakmota på skidspråk) för det är rejäl höjdskillnad.. detsamma när man nått vägens topp och det bär utför.

Jag letar filmer från etapp 5 O-ringen som påvisar höjdförhållanden.

Om du gått där så borde du omedelbart förstått att denna väg är inte bara osannolik, den är inte ens tänkbar en kväll som går mot skymning för en mörkrädd ung tjej. Du levererade bara skit denna gång.
Gör om och gör rätt istället.

Du har levererat många bra saker men nu sket du i det blå skåpet, varför vet jag inte. Det var iaf inte seriöst.
Det var inga som helst problem att promenera de backarna. Om du inte tror att jag var där, jämför mitt foto med vägskälet.

Tror du på att jag var i värnet som jag berättade om?
Citera
2013-12-08, 22:42
Medlem
Citat:
TV3:s Efterlyst har tagit upp både försvinnandet och brottet.

Okej det är bra, de borde ta upp det igen ju!
Citera
2013-12-08, 22:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
En ren spekulation som eventuellt kan bekräftas genom dokument i slasken. Om MB har hämtats till förhör genom ett åklagarbeslut lär åklagaren bekräfta att han kan gå efter förhöret.

Även om jag är antikonspiratorisk så är det knappast en slump att MB hörs direkt på morgonen dagen efter gripandet av KJ.
Skulle åklagaren besluta om förhör av någon som inte kan misstänkas, och sedan besluta att han kan gå?
Citera
2013-12-08, 22:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Nej, brottet är ju löst.
Citera
Medlem
Citat:
TV3:s Efterlyst har tagit upp både försvinnandet och brottet.

Det finns mycket som behöver komma upp till ytan..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan inte vara på tråden längre, men kan inte du eller zero kolla detta? Känns som en viktig punkt att reda ut. Fråga skadar inte. Själv kan jag inte speciellt mycket om detta.

Håller med! Det känns som en mycket viktig punkt, det är precis därför jag grävt ner mig i den delen av FUP den sista tiden.

Kan vi slå fast att MB:s redogörelse för SMS-innehållet är någorlunda riktig, så är det dels något som försvårar alla "hemligt möte MB/VB"-teorier, men framförallt: det blir ytterligare ett indicium som gör - tillsammans med mastning, SMS:en KJ/VB och frånvaron av dem efter kl 16 samt 112-tryckningen - att vi utom rimligt tvivel kan utgå från att hon var hos KJ och i ett svårt läge. Så ja, det är viktigt.
Och ja, jag bidrar gärna till att "reda ut det", även om IBAS rapport duger för mig som den är. Vad exakt är det vi vill veta? Att det är ställt utom allt tvivel - 100% säkert - att det IBAS skriver är sant, att den permanenta raderingen skedde med automatik och det inte finns något känt sätt att utifrån manipulera telefonen med liknande resultat? Om IBAS bekräftar det, kan vi då utgå från att MB inte visste om meddelandena kunde återskapas och därför inte ljög om deras innehåll? Isåfall är det värt ansträngningen för mig. Annars inte.
Senast redigerad av SanLiTun 2013-12-08 kl. 22:53.
Citera
2013-12-08, 22:45
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
En ren spekulation som eventuellt kan bekräftas genom dokument i slasken. Om MB har hämtats till förhör genom ett åklagarbeslut lär åklagaren bekräfta att han kan gå efter förhöret.

Även om jag är antikonspiratorisk så är det knappast en slump att MB hörs direkt på morgonen dagen efter gripandet av KJ.

Kan ju vara så enkelt att MB var kallad till ett förhör och inte han avstyras då KJ blivit gripen.
Därför genomfördes förhöret som inte misstänkt.
Citera
2013-12-08, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Kan ju vara så enkelt att MB var kallad till ett förhör och inte han avstyras då KJ blivit gripen.
Därför genomfördes förhöret som inte misstänkt.
Och åklagaren var tvungen att besluta om att han fick gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in