Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om MB skickade de två meddelanden till VB den 5 och 6 maj därför att VB "inte hört av sig" (altså att han liksom var omtänksam och ville veta om alt var ok med VB) och VB inte svarade på någon av de två SMS, kan du då förklara varför MB då inte blev riktigt orolig när VB inte heller dök upp på träning den 7 maj?
Och varför berättade MB inte, i någon av de två förhör den 8 maj, för polisen att VB inte dök upp på träning den 7 maj?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Varifrån kommer uppgiften att det var träning den 7e maj och att MB var närvarande själv vid denna?
Den uppgiften kommer från förhör med JM, FUP 1056, JM som bla. är tränare i MBs karateklub och som ochså kände och tränat VB.
Och om MB var närvarande den 7 Maj när VB inte dök upp på träning är ju helt oväsentligt, det väsentliga är förståss att MB visste om att VB inte dök upp på träningen och att MB själv berättar det för JM den 8 Maj, samma dag som MB blir förhörd av polisen om VBs försvinnande, men altså av någon anledning INTE berättar detta för polisen.
FUP 1056 förhör med JM
Jag visar min tidsbekräftesle för förarprov, kk B. Den visar att jag den 8 maj kl 10.00 var
kallad till förarprov Trafikverket, Sundsbacken 4, Luleå. Jag åkte buss till Luleå för att göra
provet. Denna dag tog jag ledigt från mitt arbete på förmiddagen. Dagen före, d.v.s den 7 maj
2013 var jag inte på träningen.
Efter att jag gjort förarprovet tog jag bussen tillbaka mot Boden. Jag tittade då i Facebook på
min Iphone, en vän vid namn LG boende i Boden hade då delat hemsidan
Missing people med mig. Jag kände då igen V.B på en bild. Hon hade studenkeps på bilden.
Jag använder namnet JJ vid min Facebook kommunikation. Namnet har jag tagit
eftersom det är namnet på min hemstad i Afganistan.
Efter att jag slutat arbeta samma dag, gick jag till MBs Sushi restuarant i Boden och
berättade för honom att VB var saknad. MB sade att det visste han om, han
berättade också för mig att VB inte heller hade dykt upp på träningen dagen före, d.v.s den 6
maj 2013.(ang den "6 Maj" så tar JM fel, han menar tirsdag den 7 Maj, samma dag som VB skulle ha varit på träning, JM säger ju ochså att hans samtal med MB var den 8 Maj och MB säger att VB inte dök upp på träning "dagen före", altså den 7 maj").