2013-12-07, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGalen
Verkar som att det är Emma som ser efter Theus åt Berny.
Hon har lagt upp bilder på han på sin instagram och skrivit
att hon är hundvakt.
Happ, där försvann hoppet om att Theus skulle få en bra tid medans B vilar upp sig.
Citera
2013-12-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Tyvärr gör det ju det
Sedan kan jag ju absolut inte utesluta att han är köpt från en seriös kennel heller. Tror Milo var det.
& jag vet folk som är betydligt värre hundägare än B som LS upphävt djurförbudet åt alternativt inte gett de något alls. Jag tror inte ens att hon är en värdelös hundägare sålänge hon mår bra & håller sig nykter/ren.
Nu är det ju rätt så uppenbart att hon inte mår bra & att det går ut över Theus... & ja... What to say...

Jag tycker ärligt talat synd om B, hur ursinnig jag än har blivit & kan bli på saker, men jag tycker det här kretsloppet där det i slutändan går åt helvete är tragiskt.
Hon lär aldrig ha ett normalt liv & med normalt menar jag helt drogfritt, välmående & stabilt (kom inte på något bättre ordval) & ja, jag tycker faktiskt det är tragiskt...

Det är JUST detta jag menar! Det är inte den sjukes fel, det är systemet som är helt ickefungerande! Och det ÄR tragiskt, eller snarare SJUKT att friska livserfarna människor (om man nu kan kalla politiker det) inte kunnat komma på ett bättre system.
Citera
2013-12-07, 22:50
Medlem
sinfons avatar
http://www.sinnergirls.com/blogs/emma/posts/fylla

Det här är alltså den stabila och trygga människan som har hand om två hundar just nu. Suparfest (från IGÅR) blandat med "härliga fittbilder" och egna besök på psyket. Minns ni hur jobbigt Berny sa att det var med hundarna ihop när Chanel löpte? Att de knappt vågade sova och fick hålla koll på dem hela tiden, samt att Theus var enormt stressad. Vad händer om det börjar löpas igen nu?
Citera
2013-12-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
http://www.sinnergirls.com/blogs/emma/posts/fylla

Det här är alltså den stabila och trygga människan som har hand om två hundar just nu. Suparfest (från IGÅR) blandat med "härliga fittbilder" och egna besök på psyket. Minns ni hur jobbigt Berny sa att det var med hundarna ihop när Chanel löpte? Att de knappt vågade sova och fick hålla koll på dem hela tiden, samt att Theus var enormt stressad. Vad händer om det börjar löpas igen nu?

Jag är faktiskt inte ett dugg förvånad över att hunden hamnade hos Emma. Ingen annan skulle ju lämna tillbaka hunden om de såg hur dåligt den mådde. Stackas Theus som hamnar i klorna på ännu en trasig brud som tror att djur är en gullig accessoar. Om det var synd om Theus innan kommer han om möjligt fara ännu mer illa nu.
Citera
2013-12-08, 11:11
Medlem
Kardnialvokals avatar
Asså jag orkar inte http://www.sinnergirls.com/blogs/emma/posts/sjunger
Citera
2013-12-08, 13:42
Medlem
kupochans avatar
Jag har läst hennes bok Vingklippt ängel.
Tycker den är väldigt dramatiserad och överspänd.
Hur som.

Något jag reagerat på är hur hon beskriver hur mycket hon skurit sig. Ibland är det "9-10" djupa skärsår per dag. Ett himla "huggande och karvande".
Men när jag ser på bilder på henne, tja... då tycker jag inte det ser så himla mycket ut.
Visst, man ser att hon har skurit sig väldigt mycket, men inget som kommer i närheten med det som hon beskriver i boken.
Jag har själv en historia av självskadebeteende och jag skar aldrig så mycket som hon säger att hon gjort, ändå har jag väldigt mycket ärr och ser "värre" ut.
Tycker de flesta ärr ser väldigt "attention-whoriga" ut, och inte riktigt... tja... ambitiösa.

My 2 cents.
Citera
2013-12-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Asså jag orkar inte http://www.sinnergirls.com/blogs/emma/posts/sjunger

Inlägget borttaget?
Citera
2013-12-08, 14:47
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Inlägget borttaget?

Hon måste känt att det själv var too much att lägga upp ett klipp där hon sitter påtänd/packad och sjunger med. Jag höll på att dö så pinsamt det var.
Citera
2013-12-08, 15:18
Medlem
cllrdrs avatar
http://web.stagram.com/p/605762521851536295_144238367

Samma?
Citera
2013-12-08, 16:06
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Tycker de flesta ärr ser väldigt "attention-whoriga" ut, och inte riktigt... tja... ambitiösa.
Ambitiösa? Kan ärr va ambitiösa.
Men visst har hon säkert överdrivit om karvandet, då hon brukar överdriva om det mesta.
Citera
2013-12-08, 16:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cllrdr
http://web.stagram.com/p/605762521851536295_144238367

Samma?

JA.

Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Ambitiösa? Kan ärr va ambitiösa.
Men visst har hon säkert överdrivit om karvandet, då hon brukar överdriva om det mesta.

Det låter kanske hemskt men jag förstår vad personen menar och jag håller med. Det är inte direkt djupa, gapande sår hon har utan ser mer ut som hon rispat sig. Och som någon skrev, hon la ju ut samma bild två gånger och andra gången hade hon typ höjt ljuset på bilden så man såg "såren" tydligare. Större rop på hjälp och "snälla se mig!" har jag nog aldrig beskådat.

Edit:

Ser att fröken B nu sitter och bloggar inifrån psyket. Of course. Fattar inte hur hon lyckats snacka sig in där för det är uppenbart att hon inte är en fara för sig själv eller andra. Hon är inte slutenvårdsmaterial och hon skriver själv att hon är där för att vila upp sig och det får mitt blod att koka eftersom jag vet vilket högt tryck där är på avdelningarna i Malmö och hur många patienter där finns som behöver hennes plats så jävla mycket mer än vad hon gör. Tur för henne att en inte jobbar där som psykiatriker för jag hade sparkat ut henne med huvudet före.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-12-08 kl. 16:35.
Citera
2013-12-08, 17:29
Medlem
Milixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
JA.

Det låter kanske hemskt men jag förstår vad personen menar och jag håller med. Det är inte direkt djupa, gapande sår hon har utan ser mer ut som hon rispat sig. Och som någon skrev, hon la ju ut samma bild två gånger och andra gången hade hon typ höjt ljuset på bilden så man såg "såren" tydligare. Större rop på hjälp och "snälla se mig!" har jag nog aldrig beskådat.

Edit:

Ser att fröken B nu sitter och bloggar inifrån psyket. Of course. Fattar inte hur hon lyckats snacka sig in där för det är uppenbart att hon inte är en fara för sig själv eller andra. Hon är inte slutenvårdsmaterial och hon skriver själv att hon är där för att vila upp sig och det får mitt blod att koka eftersom jag vet vilket högt tryck där är på avdelningarna i Malmö och hur många patienter där finns som behöver hennes plats så jävla mycket mer än vad hon gör. Tur för henne att en inte jobbar där som psykiatriker för jag hade sparkat ut henne med huvudet före.

Det låter som att du syftar på Emma?

Jag fick intrycket av att kupochan menade B, med tanke på att hen relaterat till Vingklippt ängel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in