Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-29, 17:17
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vi har en diskussion om spelfördelare, inte en metadiskussion om vilka klipp som är bäst. Du har ju säkerligen sett Carrick tillräckligt mycket för att bilda dig en uppfattning. Försök då inte snirkla dig runt kärnfrågan.

Det är ganska anmärkningsvärt. Carrick de senaste två säsonger slår det mesta.

Men det är helt fel. Gerrard har inte i närheten av samma utslagsgivande passningsspel som Carrick. Det är mest crossbollar från Gerrard.
Vadå metadiskussion. Jag kommenterade klippet, som lades till i tråden av en anledning. Mycket i klippet var ju krossbollar, och det var det jag skrev. Jag jämförde de flesta passningarna i det klippet med de Gerrard brukar slå, jag har aldrig jämfört dem som spelare. Skulle jag jämföra någon med Carrick så skulle Xabi Alonso ligga närmare.
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du tar upp vad du vill se hos en spelfördelare, som en definition, trots att passningen i sig inte är något märkvärdigt. Det är ju fruktansvärt ologiskt.
Det är inte det minsta ologiskt, läser du hela meningen ser du att jag lade fokus på vad kommentatorn sa.
Citera
2013-11-29, 23:11
Medlem
En av de sista klassiska trequartista är Cossu i Cagliari.
Citera
2013-11-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostpung
Svårt, men Xabi Alonso, Özil, Xavi, Iniesta

Özil och Iniesta är skickliga spelare, men inga spelfördelare direkt, dock kan jag hålla med om Xavi och Xabi även om jag tror att Xavi tappat lite det senaste.
Citera
2013-11-30, 01:52
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Özil och Iniesta är skickliga spelare, men inga spelfördelare direkt, dock kan jag hålla med om Xavi och Xabi även om jag tror att Xavi tappat lite det senaste.
Xabi har också tappat lite. Båda är rätt gamla. Men Xavi är nog bäst i modern tid.
Citera
2013-12-08, 01:00
Medlem
Saknar Pablo Aimar, där hade vi en bra spelfördelare
Citera
2013-12-08, 13:48
Medlem
Platini tillhör definitivt toppen.

Platini är anledningen till att Zidane inte ens är bäst i Frankrike genom tiderna.
Citera
2013-12-08, 14:27
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Platini tillhör definitivt toppen.

Platini är anledningen till att Zidane inte ens är bäst i Frankrike genom tiderna.

Skulle inte vilja kalla honom för spelfördelare, den rollen hade snarast Giresse eller Tigana. Platini var mer en nr 10 eller t o m en falsk nia. Men visst var han väldigt bra.
Citera
2013-12-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Skulle inte vilja kalla honom för spelfördelare, den rollen hade snarast Giresse eller Tigana. Platini var mer en nr 10 eller t o m en falsk nia. Men visst var han väldigt bra.

Det är nog som du säger, han var väl den offensivaste av de 4 på mitten. De två du nämnde plus Fernandez. Den magiska kvadraten som de kallades.

Många säger att Zidane är bland de bästa, men han är inte ens den bästa spelaren i Frankrike. Platini ligger före Zidane på FIFAs ranking, och på 9 av 10 andra listor. Men antagligen är de flesta som säger så, inte sett Platini.

Platini vann Ballon D'Or 3 gånger i rad, något bara Messi har både gjort och överträffat.
Senast redigerad av Soccerson 2013-12-08 kl. 15:53.
Citera
2013-12-08, 16:13
Medlem
Genom tiderna är det givetvis Zidane, såklart. Men idag, det är en svår fråga. Jag måste faktiskt säga att jag tycker Lahm är det - han har varit helt sjuk i rollen som ensam sittande defensiv mittfältare. Enligt Pep är han den klokaste spelaren han någonsin tränat.
Citera
2013-12-08, 16:19
Medlem
Korders avatar
Riquelme var en fantastisk spelfördelare. Har inte skitbra koll på fotboll äldre än 90-talet. Just nu vet jag inte riktigt vem jag skulle sätta som herre på täppan. Özil?
Citera
2013-12-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Genom tiderna är det givetvis Zidane, såklart. Men idag, det är en svår fråga. Jag måste faktiskt säga att jag tycker Lahm är det - han har varit helt sjuk i rollen som ensam sittande defensiv mittfältare. Enligt Pep är han den klokaste spelaren han någonsin tränat.

Men den han tycker är bäst på den rollen är Busquets.

http://www.goal.com/en/news/12/spain...ts-is-the-best
Citera
2013-12-09, 00:05
Medlem
adadglgmuts avatar
Extremt svårt. Finns så många bra.

Xavi, Kroos, Özil, Silva, Mata, Pirlo är väl några av de absolut bästa iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in