Citat:
Ursprungligen postat av
Smerch
Men den här diskussionen handlar väl mer om smak än om vem som är bäst.
Jag satt faktiskt och förberedde ett långt svar men insåg att det där sammanfattade hela diskussionen.
Du tycker att han påminner mer om Lampard och Gerrard och jag tycker att han är mer lik Busquets.
Att han ibland "skyfflar" ut bollen till en fri yta är ju mer på grund av det är en enorm skillnad i klubbarnas filosofi. United spelar mer direkt och använder sig mer av kanterna. Barcelona är raka motsatsen.
Gerrard och Källström har inte förmågan att ständigt slå ut mittfältet genom att spela passningar mellan försvarslinjerna. Jag har då aldrig sett det.
Citat:
Busquets briljerar genom sin elegans, timing, och blick. Man märker att han ser fyra, fem alternativ och väljer det bästa, ofta väntar han tills motståndarpressen gått bort sig lite till så att läget blir ännu bättre
Vilket även Carrick gör. Gör han det lika bra? Nej. Och jag har aldrig sagt det.
Busquets är dock överlägsen på att behålla bollen och är utöver det världens kanske lugnaste fotbollsspelare.
När det kommer till passningsregister och blick så vill jag dock mena att de är otroligt lika. Hade Carrick fått spela i Barcelona så hade han inte gjort bort sig. Så bra och så klok är han.