• 1
  • 2
2013-11-27, 22:23
Medlem
ProDeos avatar
Vem/vilka är den bästa spelfördelaren i världen tycker ni?

Jag själv gillar Pirlo enormt även om han seg, men den känslan han har i sin fot är magisk :P
Citera
2013-11-27, 22:32
Medlem
Xavi.
Citera
2013-11-27, 22:43
Medlem
anteri17s avatar
Många lag spelar ju inte med någon utpräglad speluppläggare. Så det är inte så mycket att välja bland.

Pirlo och Carrick är mina bidrag. Dessutom håller Motta och Xabi fortsatt hög klass. Modric ska nämnas också, liksom Xavi. Gundogan är också duktig. Men vad mer?
Citera
2013-11-27, 22:45
Medlem
thejams avatar
Ja Xavi var grym förut men hypen runt honom har lagt sig och jag kollar knappt på Barca längre så jag säger Pirlo jag med Sen måste jag ju säga Arteta oxå, han är helgrym!! Kanske för att jag är en gunner men ändå
Citera
2013-11-27, 23:27
Medlem
Foughts avatar
Skulle vilja rösta fram Kroos också i diskussionen. Han är en av den viktigaste spelarna i dagens Bayern.
Citera
2013-11-27, 23:34
Medlem
För att jag i min lilla (och kanske ganska trånga?) begreppsvärld ska kunna förstå. Talar vi om regista eller trequartista? Eller är det bara fantasista i allmänhet?
Citera
2013-11-27, 23:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fought
Skulle vilja rösta fram Kroos också i diskussionen. Han är en av den viktigaste spelarna i dagens Bayern.

Det är sant.
Citera
2013-11-27, 23:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
För att jag i min lilla (och kanske ganska trånga?) begreppsvärld ska kunna förstå. Talar vi om regista eller trequartista? Eller är det bara fantasista i allmänhet?

Jag tänkte uteslutande på en registas... Alltså djupt liggande spelfördelare. Alla i min lista kanske inte ligger så djupt, men de är iaf inte offensiva mittfältare.
Citera
2013-11-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fel
Citera
2013-11-27, 23:58
Medlem
snillet_1s avatar
Ja, jag håller med. Begreppet "spelfördelare" är luddigt alltså. Klassiskt sett anses det väl vara en något mer tillbakadragen mittfältare som "börjar" anfallen s a s. Typ Pirlo då.

Men man kan ju också - teoretiskt sett - anse Totti och Busquets vara spelfördelare då de i varsin halva av planen sätter igång spelet/anfallen men ändå skiljer sig radikalt från Pirlo, om han får utgöra typexemplet.
Citera
2013-11-27, 23:59
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Många lag spelar ju inte med någon utpräglad speluppläggare. Så det är inte så mycket att välja bland.

Pirlo och Carrick är mina bidrag. Dessutom håller Motta och Xabi fortsatt hög klass. Modric ska nämnas också, liksom Xavi. Gundogan är också duktig. Men vad mer?

Busquets styr annars spelet i Spaniens just nu bästa lag. En jävla myt att det är Xavi som gör det. Bara att kolla hur det gick utan Busquets i laget mot Ajax.
Citera
2013-11-28, 00:02
Medlem
Jag vill nästan nämna Verratti som en outsider. Han har varit helt fantastisk för PSG den här säsongen.
Elegansen, blicken, den låga tyngdpunkten och den otroligt känsliga passningsfoten. En fin spelare.

Italien behöver åtminstone inte oroa sig över vem som ska ersätta Pirlo.

--

I övrigt så har vi ju uppenbara exempel så som Xavi, Busquets, Carrick, Modric, Pirlo och Alonso.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in