2013-12-04, 00:31
Medlem
Godzilla3s avatar
Usch läser rykten om Toney vs. Charr den 20:e december. Toney kommer få ordentligt med stryk i 12 ronder. Hoppas innerligt att det här inte stämmer.

Roy Jones vs Zine Eddine Benmakhlouf den 21:a december verkar klar.
Citera
2013-12-04, 21:10
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Usch läser rykten om Toney vs. Charr den 20:e december. Toney kommer få ordentligt med stryk i 12 ronder. Hoppas innerligt att det här inte stämmer.

Riktigt fett ju lyckas Charr stoppa Toney så tycker jag att han förtjänar att möta Wladimir.
Citera
2013-12-07, 12:56
Medlem
Godzilla3s avatar
Bra natt för TMT-boxarna. Alla med imponerande KO:s mot helt OK motstånd.

Var inte imponerad alls av Badou de första tre-fyra ronderna. Stillastående och blev utarbetad lät samtidigt som han var väldigt inaktiv. Men jag tar en träffsäker skarp boxare framför en volympuncher alla dagar i veckan och Badou Jack visade sin klass i de efterföljande ronderna när Medina började trötta ut. Härligt med ett avslut också, det enda man saknade var lite kroppsslag. Han har en del att förbättra Badou, inte minst i defensiven men en bra vinst helt klart.
Citera
2013-12-07, 15:13
Medlem
Palehead: kul att du vill diskutera boxning, och vi förstår att du gillar Mundine som absolut inte är en dålig boxare...

Men att han ska få möta Mayweather????? Nej.

Kessler skolade honom, var ingen extremt tuff match för Kess, såg den live...
Citera
2013-12-08, 01:20
Medlem
nickoruts avatar
Skön boxningsnatt!

Guillermo Rigondeaux vs Joseph Agbeko (Rigo UD)
James Kirkland vs Glen Tapia (Kirkland KO)
Paulie Malignaggi vs Zab Judah (Judah TKO)
Devon Alexander vs Shawn Porter (Alexander UD)
Erislandy Lara vs Austin Trout (Trout MD)
Sakio Bika vs Anthony Dirrell (Direll UD)
Darren Barker vs Felix Sturm (Sturm TKO)

Mina picks i parentes. Har inte lagt ner jättemycket tid på att fundera ut mina picks men som vanligt vågar jag sätta mitt hem på att Rigo vinner!
Citera
2013-12-08, 02:30
Medlem
Moridin2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Skön boxningsnatt!

Guillermo Rigondeaux vs Joseph Agbeko (Rigo UD)
James Kirkland vs Glen Tapia (Kirkland KO)
Paulie Malignaggi vs Zab Judah (Judah TKO)
Devon Alexander vs Shawn Porter (Alexander UD)
Erislandy Lara vs Austin Trout (Trout MD)
Sakio Bika vs Anthony Dirrell (Direll UD)
Darren Barker vs Felix Sturm (Sturm TKO)

Mina picks i parentes. Har inte lagt ner jättemycket tid på att fundera ut mina picks men som vanligt vågar jag sätta mitt hem på att Rigo vinner!

Blir härligt med lite boxning ikväll! Efter två år i mörker har min BRF äntligen fixat tillbaka TV10! Perfekt liten belöning efter en dag av hårdpluggande.
Citera
2013-12-08, 04:11
Medlem
challiss avatar

Första gången jag kollar boxningen på 10an. Förstår nu varför ni gnällt på denna Roger, hehe. Han sitter mest och andas i micen och säger ett par saker per rond. Tycker han är dåligt informerad också. Kallade Malignaggi för Paul och inte Paulie, glömmer bort boxarnas namn. Upprepar konstant kuriosa han redan nämnt.
Citera
2013-12-08, 16:34
Medlem
Illmatics avatar
Såg en gammal fight mellan Naseem Hamed och Marco Antonio Barrera och en dokumentär om fighten. Har inte så mycket koll på Hamed, men han framstod som en överskattad pajas. Han möter en skicklig fighter och blir exponerad. En förlust sedan lägger han av.

Ni som har koll på honom, vad säger ni? Överskattad pajas som är ihågkommen för sitt showmanship eller en fjäderviktslegend?
Citera
2013-12-08, 17:47
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Skönt att Kirkland kom tillbaka och tog en seger, hoppas han kan lyfta sig och levererar, gillar hans stil och att han har en mycket intressant kvinnlig tränare.
Citera
2013-12-08, 21:33
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Mundine har sagt så här om sin förlust mot Ottke:
”That was inexperience. He'd defended his title 12 times. Over 300 bouts. That was my 11th fight in my life. I shouldn't have been allowed in the same ring. I was blinded by my dream to be champion. It's laughable.”
Men Mundine var definitivt en topptränad idrottsman när han började med boxning, en av världens främsta idrottsmän, utan tvekan. Mundines far var förstås också en inspirationskälla trots att han försökte stoppa sin son från att bli boxare. Roy Jones Sr är kanske den tränare som varit mest betydelsefull för Mundin. Han har lärt sig mycket av honom. Man kan väl säga att Mundine tillhör Jones-familjen p.g.a. hans tajta band till dem.

Nej, det finns inga andra exempel, eftersom Mundine var en nybörjare år 2000, när han började som 25-åring. Rademacher hade nästan 80 amatörfighter och Leon Spinks som du jämför med hade över 170 fighter och olympiskt guld som amatör. Som jag skrev tidigare så provade Mundine på en massa sporter som tonåring, han var exempelvis framgångsrik i basketboll, och lär alltså eventuellt ha haft 4 amatörmatcher i boxning som 17-åring. Men han var professionell rugbyleagespelare från 18 år till dess han var 25 år gammal. Han blev världens bästa rugbyspelare, med miljoner fans.

Ha ha ha… nej Rugby League är inte marginaliserad utan är den mest populära rugbyvarianten. Spelare där är också betalda mer än Johnny Wilkinson och Sebastien Chabal. Där du läste att Rugby League var Australiens tredje största sport, handlar om hur stor publik sporterna har på sina arenor. 1.AFL 2.Hästkapplöpning 3.Rugby League

Men siffrorna är missvisande. Aussie Rules(AFL) har mycket större arenor och har ofta 100.000 på läktarna, medan Rugby League ofta har mer än 80.000 men inga arenor tar mer än 85.000 personer, så det är vanligare att man ser Rugby League i direktsändning på TV. Totalt sett är Rugby League populärare än AFL. Om folk tittar på hästkapplöpningar i direksändning på TV, vet jag faktiskt inte. (vad Aussie Rules är kan vi ta en annan gång)

Ha ha ha… jag tror inte att du är punchig, vad för offermentalitet? Och jag håller med om att det är svårt att hitta gamla rankningar för Januari 2009. Jag tycker inte att Mundine skulle varit med i super-six eftersom det främst handlade om att lansera Andre Dirrell och Andre Ward. Mikkel Kessler var rankad som etta och relativt ohotad efter att Joe Calzaghe hade lagt av. Efter Frochs uppvisning mot Jermain Taylor så var han också en given attraktion. Arthur Abraham boxades visserligen vid fel viktklass men han hade radat upp en massa vinster vid mellenvikt och var också en attraktion. Jermain Taylor var en världsartist efter sina matcher mot Bernard Hopkins. Bute hade blivit knockad mot Andrade i sista ronden(oktober 2008), och såg inte fräsch ut. Mundine gick sedan ner till mellanvikt, och tog IBO-bältet där i maj 2009. När det före super-six gissades vilka boxare som skulle vara p4p fem år senare (2014), så gissade många att Andre Ward skulle finnas med topp-5. Jag trodde också att Andre Ward och Andre Dirrell skulle vara topp-3 vid 168lbs 2014, men jag trodde inte att Ward var mogen att vinna super-six. Till min stora förvåning såg det ut som om Kessler hade blyskor när han mötte Ward.

Jag håller med om att Froch-Pascal var en mycket bra och underhållande fight, men båda var nästan helt okända som boxare, utanför sina respektive länder. De boxades om det bälte som Joe Calzaghe hade vunnit från Mikkel Kessler, och sedan givit upp. Calzaghe hade samtidigt givit upp WBC, WBO och WBA bältena, dessutom hade han något år tidigare givit upp IBF bältet. Det har aldrig varit lättare att få en titel i Super-mellanvikt, som när Pascal och Froch fick chansen till ett bälte. Ingen av dem var rankade top-3 vid 168lbs. Frochs senare vinst över Jermain Taylor gjorde honom dock till en superhet attraktion.

Jag fattar fortfarande inte vad du inte förstår. Alla Mundines boxningsmatcher har varit pay-per-view, d.v.s. TV-tittarna har betalat för alla hans matcher, t.o.m. Mundines första professionella fight och detta trots att han var en nybörjare. Faktum är att Mundine fick 500.000 US-dollar för sin första professionella match. Han har haft 45 professionella matcher nu 13 år senare, och alla dessa har alltså sänts i TV pay-per-view. Men om Mundine blir erbjuden över 2 miljoner USD för att gå upp till mellanvikt samtidigt som det finns bälten inblandade, så är det väl inte konstigt att han tackar ja till pengarna. Men han är helt inriktad på lätt-mellanvikt numera, och har inte samma motivation att driva vidare vid mellanvikt. Geale däremot hade tidigare förlorat mot Mundine och hade all motivation i världen att fortsätta vid mellanvikt. Det är ju inte konstigt att deras helt olika motivationer påverkade deras förberedelser och insats.

Det skulle dock vara roligt och höra om du såg matchen mellan Mundine och Mosley, och vad du tyckte om den?

.
Sorry men jag kan inte tro på det du säger angående rugbyn. Alla säger ju att Union är större, alla utom du. Däremot säger många att League är roligare att se på. Men alla siffror och alla kommentarer från rugby-fans som jag kunnat hitta säger att Union är större, internationellt. Kanske är det annorlunda i Australien. T.om Sonny Bill Williams som du ju måste veta vem det är, säger att Union är större. Någon gubbe som hade 53 års erfarenhet av båda varianterna sa samma. Men som sagt, jag är ingen rugby-expert, läser bara vad andra säger. Well well, åter till boxning.

Att det aldrig varit lättare att få ett bälte än när Froch å Pascal möttes var väl att ta i tycker jag. Vinnaren av den fighten var ju trots allt tvungen att besegra mannen mittemot honom i ringen och båda är ju duktiga så det var upplagt för krig för att få det där bältet.
Däremot när Mundine vann sitt första bälte så kom ju möjligheten att fightas om titeln pga att Sven Ottke blivit uppgraderad till WBA "Super champion". Därför fanns ju plötsligt chansen för någon att bli WBA "Regular champion". De som fick fightas om den titeln var Mundine och medelmåttan Antwun Echols. Mundine försvarade titeln mot japanen Nishizawa (24-13-5) innan han tappade den i nästa fight mot ytterligare en medelmåtta i Manny Siaca (17-4). Även nästa gång när Mundine fick bältet så var det WBA "Regular champ"-varianten som gällde, eftersom Kessler var "Super champ". Den här gåmgen slog han Sam Soliman (33-8). Så där kan vi snacka om att det var "enkelt" att få titeln.
Och det är ju bara att kolla senast nu, Bika mot Periban. Samma situation som Froch vs Pascal fast två mkt sämre fighters. Enkel väg till titeln.

Är du säker att alla Mundines fighter varit PPV? De har sänts på TV allihop läste jag men har de verkligen varit PPV? Det är ju en viss skillnad.

Angående Mundine vs Mosley så nej, jag har inte sett den. Kollade på nån rond och på slutet men jag kan inte se sånt. Det är så tragiskt när man tar en gammal champ som bara har namnet kvar, inga skills, och slänger upp honom i ringen som ett offer. Det är osmakligt, och ännu osmakligare när man tar åt sig äran som segrare efteråt. Ett vidrigt exempel är ju Lebedev som spöade spillran av den skugga som en gång i tiden varit Roy Jones Jr. Och sen gjorde han samma sak mot slitne Toney. Firade segrarna som om han slagit världsklassfighters. Hemskt. Jag läste en pressrelease inför Mundine vs Mosley där nån klåpare skrev nånting om att det var en av de största fighterna i boxningshistorien. Då vänder det sig i magen.

Såg du fighten förresten? Vad tyckte du? Det måste väl bara ha varit ett sätt för Mundine att tjäna lite extra stålar. Han är ju klart bättre än Mosley i detta läge.
Citera
2013-12-08, 21:33
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Riktigt fett ju lyckas Charr stoppa Toney så tycker jag att han förtjänar att möta Wladimir.
He he, ironisk igen hoppas jag.
Citera
2013-12-08, 21:35
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3

Roy mot Zine blir en winner-takes-all fight. Tragiskt hursomhelst. Sluta nu Roy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in