Citat:
Ursprungligen postat av
Godzilla3
Mina pengar under galan är på:
George Groves att vinna
Mayweather över 9.5 ronder
Mayweather att vinna via beslut
Groves är den bättre boxaren. Men självförtroendet lär vara högre hos Jack och det kan vara avgörande. Groves har inte sett densamme ut sen han blev knockad senast. Men kan han komma tillbaka till gamla takter så vinner han. Viktigt att se vem som får fighten dit de vill, Groves vill helst hålla avstånd medan Badou troligtvis vill komma nära Groves. Jag tror att Badou har ett övertag på insidan men det är det enda han gör bättre än Groves. Groves har en mycket fin jabb som han lägger fina kombos bakom, Groves har bra power också. Badou måste se upp inledningsvis så han inte går in i något.
Tror nog Badou Jack är rätt utmatchad här. Groves är för bra. Tror på TKO innan 8. Kollade igenom all access-avsnitten. Samma gamla, haha. Förutom att Berto faktiskt är riktigt lätt att tycka om sett till den serien iallafall. Hoppas väl han kan lyckas med nåt, men tror knappast det. Förresten, detta måste ju vara den minst hypeade Floyd-fighten någonsin? Jag hade i princip glömt bort att den var inatt, tills jag såg en post på IG.
Ska också bli spännande att se om han verkligen lägger handskarna på hyllan. Undrar vad alla de typ 100 pers som han har i sitt entourage ska göra då? Haha.