2015-09-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Enligt viaplay står detta dock

kl 03.00: Badou Jack vs. George Groves

kl 04.00: Roman Martinez vs. Orlando Salido

kl 05.30: Floyd Mayweather vs. Andre Berto

så är inte helt säker
Jag är lite nyfiken på vad experterna säger om Badou Jack och Groves? I svenska medier och boxningsforum så är det bara support till Jack som gäller och inga djuplodande analyser eller förhandstips. Har dålig koll på Jack och ingen aning om vem Groves är, så vad säger panelen? Vem vinner?
Citera
2015-09-12, 21:31
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Jag är lite nyfiken på vad experterna säger om Badou Jack och Groves? I svenska medier och boxningsforum så är det bara support till Jack som gäller och inga djuplodande analyser eller förhandstips. Har dålig koll på Jack och ingen aning om vem Groves är, så vad säger panelen? Vem vinner?

Tydligen är oddsen är jämna hos vadslagningsbyråerna; Groves knapp favorit. http://www.fightnews.com/
Citera
2015-09-12, 21:54
Medlem
Godzilla3s avatar
Mina pengar under galan är på:
George Groves att vinna
Mayweather över 9.5 ronder
Mayweather att vinna via beslut

Groves är den bättre boxaren. Men självförtroendet lär vara högre hos Jack och det kan vara avgörande. Groves har inte sett densamme ut sen han blev knockad senast. Men kan han komma tillbaka till gamla takter så vinner han. Viktigt att se vem som får fighten dit de vill, Groves vill helst hålla avstånd medan Badou troligtvis vill komma nära Groves. Jag tror att Badou har ett övertag på insidan men det är det enda han gör bättre än Groves. Groves har en mycket fin jabb som han lägger fina kombos bakom, Groves har bra power också. Badou måste se upp inledningsvis så han inte går in i något.
Citera
2015-09-12, 22:07
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Mina pengar under galan är på:
George Groves att vinna
Mayweather över 9.5 ronder
Mayweather att vinna via beslut

Groves är den bättre boxaren. Men självförtroendet lär vara högre hos Jack och det kan vara avgörande. Groves har inte sett densamme ut sen han blev knockad senast. Men kan han komma tillbaka till gamla takter så vinner han. Viktigt att se vem som får fighten dit de vill, Groves vill helst hålla avstånd medan Badou troligtvis vill komma nära Groves. Jag tror att Badou har ett övertag på insidan men det är det enda han gör bättre än Groves. Groves har en mycket fin jabb som han lägger fina kombos bakom, Groves har bra power också. Badou måste se upp inledningsvis så han inte går in i något.

Tror nog Badou Jack är rätt utmatchad här. Groves är för bra. Tror på TKO innan 8. Kollade igenom all access-avsnitten. Samma gamla, haha. Förutom att Berto faktiskt är riktigt lätt att tycka om sett till den serien iallafall. Hoppas väl han kan lyckas med nåt, men tror knappast det. Förresten, detta måste ju vara den minst hypeade Floyd-fighten någonsin? Jag hade i princip glömt bort att den var inatt, tills jag såg en post på IG.

Ska också bli spännande att se om han verkligen lägger handskarna på hyllan. Undrar vad alla de typ 100 pers som han har i sitt entourage ska göra då? Haha.
Citera
2015-09-12, 22:45
Medlem
Lubrixs avatar
En snabb fråga, måste man betala för att se Mayweathers match?
Citera
2015-09-13, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Jag tror det. Hittar ingen stream eller någonting. Var kan man se Badou Jack? Vill se Groves mosa "svensken".
Citera
2015-09-13, 02:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Joo, man betalar ju för hela galan, som ett paket. 500 spänn på Viaplay. Hutlöst.
Citera
2015-09-13, 02:56
Medlem
OleYellers avatar
Grymt, kommer in rätt lagom till Badou's match vad det verkar. Kör ni inte matchpratstrådar för lite slöare kommentarer på såna här stora galor?
Citera
2015-09-13, 03:08
Medlem
Godzilla3s avatar
Yes Badou vs. Groves igång om 5 minuter!
Citera
2015-09-13, 03:10
Medlem
mishimas avatar
Fan, nu har man peppat igång lite förväntningar, men logiken säger ju att Groves vinner.
Citera
2015-09-13, 03:11
Medlem
Mx_1337s avatar
Trodde Jack skulle vara större underdog enligt oddsen, hoppas dock att han tar denna!
Citera
2015-09-13, 03:13
Medlem
Knugen37s avatar
Kom igen nu Badou!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in