Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Ska vi lita på jyckarna eller inte? De som hävdar att KJ är skyldig litar på Uno som markerade i trunken. Jag har givit flera exempel på där Unos kapacitet kan ifrågasättas.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Enligt ett justitieråd är likhundsmarkering ett bevis. Justitieråden sitter i Högsta Domstolen så dom bör ju ha rätt värderingar då det gäller bevis.
Jo, man ska lita på dom och se dom som bevis.
Jag önskar att jag visste mer om likhundar är vad jag faktist gör. (Eller kanske inte, tror inte jag skulle ha så stor nytta av det i vardagen.) Så, jag börjar med att erkänna att jag helt enkelt inte vet vad jag pratar om.
Däremot så
måste det finnas någon sorts gräns för vad hunden ska känna för att den ska markera.
Vad säger att blodet på tejpen kan mycket väl vara från en nyligen avliden och allt annat än levande VB. Kan vara innan den magiska 20-minuters gränsen då det sägs att likhundarna ska kunna börja känna lukten. Jag påstår att det skulle nog till och med kunna vara efter 21 minuter...eller lite mer, eftersom det är en så liten mängd. (Och med "mer" menar jag inte timmar eller dagar.)
Nedbrytningen är en process och det är stor skillnad på något som varit dött i 20 minuter och något som varit dött i ett par dagar. Och det
vet jag. Min källa för det är mina katter jag hade, det var stor skillnad på möss som man hittade i skon och på den som man kunde lukta sig fram till som låg gömd i en garderob. (Behövdes ingen hundnos där inte.)
Vet inte om jag lyckades förklara vad jag menade, det är lite för sent för väl uttänkta argument.
Så...varför är det då så
säkert att blodet på tejpen kommer från en levande VB?