2013-12-07, 23:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Men om man ansett att MB har ett alibi som håller, man har haft span utan att se något konstigt osv, varför ska då han vara mer misstänkt än nån annan? Om du tänker här att han har motiv så är det ju faktiskt så att det finns även andra som skulle kunna ha det och som i så fall borde utretts mer också för att vara riktigt säker att det inte är nån annan. Jag tänker då på personer som VB "förföljt", killen hon hotade att anmäla för våldtäkt, paret hon anmälde osv.

För egen del så är det två saker som i min värld är helt osannolika och det är att man på minsta sätt skulle välja att skydda honom om man trodde att han hade något med detta att göra, den andra är att han (eller nån annan) skulle ha planterat några bevis. Och det räcker fortfarande inte att någon/några poliser är polare med MB, även åklagarna måste vara det. Och du måste ju hålla med om att man ska ha en jävligt djup vänskap om man skulle underlåta att sätta åt en potentiell styckmördare? Och då blir det än mindre troligt eftersom det kräver att han skulle ha denna djupa vänskap med flera poliser samt just de åklagare som blev lottade på målet.

Men OM nu MB på något sätt är inblandad, varför sa då inte KJ det i förhören när han ändå pekade ut MB som möjlig GM?
Tack för ursäkten

Det är en relevant synpunkt om "någon annan", i meningen vemsomhelst, hade haft samma kk relation med VB som MB samt en på pricken lika bedragen och svartsjuk fru som MB har. Och hur kan någon med bästa vilja anse att AN, förmodligen sovande (hon vet ju tydligen inte själv om hon sov eller var vaken natten mot 5 maj) med trovärdighet kan ge MB alibi ? Förmodligen är både spaningsledningen och de båda åklagarna halvt vansinniga och omgivna av dåliga rådgivare, annars borde den här utredningen inte gått till på så pass lösa boliner som tycks ha varit fallet här.
Citera
2013-12-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Hajar inte din retur, men ändå.

2. Verkar lite mystiskt ändå..

3. Men man måste ändå påpeka att antalet hondjävlar i den här soppan är otroligt stort, vanligtvis är det maximalt 1, nu är det typ 5+.
1. knappt jag själv heller, men det lät bra ha ha
2. man är mer försiktig vad gäller barn och undviker att dra in dem om det inte absolut behövs,m det hänt något kanske inte ett polis-förhör är rätt metod att få reda så hur det ligger till , det var ju inte denna ev misshandel målet handlade om. Tror även att dagis och skola upptäckt om det varit ett större trauma för barnet. Fast vem vet
3. 5 stycken små eländiga hondjävlar!? Då har jag missat ett par av dem minsann...
Citera
2013-12-07, 23:20
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Visst, men då är det ju ändå inte hittad tejprulle. Jag tror inte tejprullen har med fallet att göra. Så fort den kommer in i något resonemang känns det fel. Den pusselbiten passar inte in, mest pga avsaknaden av alla andra bevis mot KJ.
Detta är någon annans tejp på VB och den där tejpen är vanligare än man tror. Så många gånger har jag av misstag fått med mig en rulle i fickan som hamnat i plåsterskåpet. Och fler med mig och då blir det en hel del tejp i omlopp.
FL krånglade till det för KJ när de lät honom tro att det var just hans tejp som hittats på VB. Inte likadan, utan samma. Det logiska även för mig, är att tro att någon isf lagt dit den. Planterat.

Låter rimligt.

Varför annars "glömma" en tejpbit i håret? På ett lik som i övrigt är rentvättat från spår...
Citera
2013-12-07, 23:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Visst, men då är det ju ändå inte hittad tejprulle. Jag tror inte tejprullen har med fallet att göra. Så fort den kommer in i något resonemang känns det fel. Den pusselbiten passar inte in, mest pga avsaknaden av alla andra bevis mot KJ.
Detta är någon annans tejp på VB och den där tejpen är vanligare än man tror. Så många gånger har jag av misstag fått med mig en rulle i fickan som hamnat i plåsterskåpet. Och fler med mig och då blir det en hel del tejp i omlopp.
FL krånglade till det för KJ när de lät honom tro att det var just hans tejp som hittats på VB. Inte likadan, utan samma. Det logiska även för mig, är att tro att någon isf lagt dit den. Planterat.
Öht är KJ:s identifiering av tejpen tveksam. Han känner igen tejpen på bild. Men tejprullar ser lika ut.

Han berättar att han brukar göra cigaretter av tejpen. Men det går inte att röka plasttejp. Uppenbarligen är hans rulle av papperstejp, enligt vad han påstår.

Och varken FL eller advokat reagerar på det.
Citera
2013-12-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Inte ens KJ vidhåller det påhittet längre.

För övrigt känner jag mig i toppen av genpoolen när jag i FU läser om människors liv och vardag i Boden. På snudd grandios.
Har du läst FUP:en i trollhättan fallet,då växer nog din grandiosa känsla rejält.
Själv tycker jag nog att dessa människor har haft otur med föräldrar,
kamrater,miljö och så vidare.
Citera
2013-12-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är en relevant synpunkt om "någon annan", i meningen vemsomhelst, hade haft samma kk relation med VB som MB samt en på pricken lika bedragen och svartsjuk fru som MB har. Och hur kan någon med bästa vilja anse att AN, förmodligen sovande (hon vet ju tydligen inte själv om hon sov eller var vaken natten mot 5 maj) med trovärdighet kan ge MB alibi ? Förmodligen är både spaningsledningen och de båda åklagarna halvt vansinniga och omgivna av dåliga rådgivare, annars borde den här utredningen inte gått till på så pass lösa boliner som tycks ha varit fallet här.

Jag tror inte att VB/MB hade enbart en kk-relation. Som hon hade med KJ.

Hon bekräftade MB vilket han uppenbart gillade. Hon dyrkade honom. Hon sin tur fick en bekräftande fadersfigur, han en underdånig älskarinna.

Jag tror, understruket, att han kanske var mer beroende än tvärtom. För bekräftelsen.

Är det inte lite märkligt - utan moraliska förtecken - att MB efter 5 månader efter sitt äktenskap med AN inleder ett förhållande med VB?

Vem påstår att AN är svartsjuk? Finns det fler än MB?

Kanske är jag totalt "vilse i pannkakan"?

EDIT. Fel ute där - om när MB/AN gifte sig. Sorry.
Senast redigerad av Remark 2013-12-07 kl. 23:48.
Citera
2013-12-07, 23:47
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag hittar ingen bild över Garnisonsgatan NV:s täckning, men jag har märkt ut masten på kartan: http://goo.gl/maps/Easu2 Sektorn är 120 grader bred och har huvudriktning NV. MB har inget i den sektorn att göra om det han berättar är sant.

Har berört detta i tidigare inlägg:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Bild på Garnisionsg NV 295°-täckning:
http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg
Citera
2013-12-07, 23:57
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Får du det till ofta?

Mack-Bolan, detta inlägg är ett av dina bästa alltime. Du påstod felaktigt att MB nästan aldrig skjutsade hem VB och du kom med detta utstuderade, analytiska svar som man kan säga sammanfattar hela din förmåga att analysera information, hålla sakliga argument och föra tråden framåt.

Med andra ord noll, nada, ingenting.

Undrar vem som är trollet...
Citera
2013-12-08, 00:10
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
...Hon bekräftade MB vilket han uppenbart gillade. Hon dyrkade honom. Hon sin tur fick en bekräftande fadersfigur, han en underdånig älskarinna. Jag tror, understruket, att han kanske var mer beroende än tvärtom. För bekräftelsen. Är det inte lite märkligt - utan moraliska förtecken - att MB efter 5 månader efter sitt äktenskap med AN inleder ett förhållande med VB? EDIT. Fel ute där - om när MB/AN gifte sig. Sorry.

Mitt fetade.

Där slog du huvudet på spiken. Medelålders och äldre män är fåfänga, väldigt fåfänga. Att då få uppmärksamhet och beundran av en "fräsch" och "ung" kvinna är för dem som en skänk från ovan. Jag tänkte speciellt på detta när jag lyssnade på tingsrättsförhöret med MB. Han ville ju både ha kakan och äta den. Han hade definitivt inte för avsikt att avsluta kontakten med VB, vad han än säger. Han fixade det inte. Hon var hans ego-boost...och han hade blivit beroende...
Citera
2013-12-08, 00:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte att VB/MB hade enbart en kk-relation. Som hon hade med KJ.

Hon bekräftade MB vilket han uppenbart gillade. Hon dyrkade honom. Hon sin tur fick en bekräftande fadersfigur, han en underdånig älskarinna.

Jag tror, understruket, att han kanske var mer beroende än tvärtom. För bekräftelsen.

Är det inte lite märkligt - utan moraliska förtecken - att MB efter 5 månader efter sitt äktenskap med AN inleder ett förhållande med VB?

Vem påstår att AN är svartsjuk? Finns det fler än MB?

Kanske är jag totalt "vilse i pannkakan"?

EDIT. Fel ute där - om när MB/AN gifte sig. Sorry.

Visst kan MB ha känt sig smickrad av att ha en ung, fräsch VB att stånga och göra vad han ville med - så länge VB gavs åtminstone tillstymmelse av hopp att hon skulle få ta AN:s plats om hon var tillräckligt duktig på det MB krävde av henne. Med tiden tror jag att beroendet kantrade över från VB till MB i takt med att ingenting av det MB kan ha ställt i utsikt verkade infrias, och till slut insåg VB att MB bara var ute efter att utnyttja henne sexuellt, och rollen som gratishora tänkte VB inte finna sig i, hon hotade att anmäla och skandalisera - med känt resultat.

Hur mycket sex har förekommit mellan KJ och VB egentligen ? Går detta att utläsa eller få en uppfattning om genom sms/facebook ? Jag betvivlar att KJ fick så mycket fett på sylen av VB som han vill ge sken av, han var nog nöjd med en flaska Norrlands Guld & ett paket margarin inne på figgan.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-08 kl. 00:26.
Citera
2013-12-08, 00:13
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
MB behöll telefon för han visste att sms inte gick att återskapas.
av anledning av att han inte behövde smsa VB för att någon höll honom informerad?
Idiotiskt kanske?
Citera
2013-12-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
1. knappt jag själv heller, men det lät bra ha ha
2. man är mer försiktig vad gäller barn och undviker att dra in dem om det inte absolut behövs,m det hänt något kanske inte ett polis-förhör är rätt metod att få reda så hur det ligger till , det var ju inte denna ev misshandel målet handlade om. Tror även att dagis och skola upptäckt om det varit ett större trauma för barnet. Fast vem vet
3. 5 stycken små eländiga hondjävlar!? Då har jag missat ett par av dem minsann...

1. "den svarta tuppen" - är det MB eller KJ?, mr.fold är ju lite misstänkt i det sammanhanget men men.

2. Det där är ju rent skitsnack. Givetvis skulle de undersökt saken.

3. Åklagarna och advokaterna, samt minst 2 vittnen. Alltså 5+ hondjävlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in