2013-11-30, 23:36
Medlem
highfives avatar
Om ni kollar på DJs Facebook hittar ni då en följare och en han följer som jag tycker känns som ett lite udda sammanträffande? Kom att tänka på det när jag såg Fup-12s relationsmönster. Skulle kunna förklara hur KJ kunde känna en av de periferin.
Citera
2013-11-30, 23:37
Medlem
KITTY007s avatar
Tillägg
Tycker också att SKL verkar dåliga på att analysera prover.
  • djurhår, fattar inte att det inte går att DNA bestämma, skulle kunna vara viktigt.
  • den gröna textilfibern
    • blodfläcken på soffan eller var det fotöljen
Citera
2013-11-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Funderade på en sak. Man har två huvudmisstänkta i detta fall, som det spanas på, förhörs flera gånger, och som kartläggs.
Har man inte en enda avlyssning från telefonerna? Det om något skulle ha kunnat gett resultat.
Jag menar när det verkligen finns två personer att spana på, varför inte avlyssna telefonerna också. Det måste vara det mest effektiva sättet att få fram fakta och ledtrådar.

Varför ìnte ha fullt span på båda? Fram till att VBs kropp hittades?

Det övergår mitt förstånd. Kanske inte så stort

MEN så länge ingen är dömd. Borde man väl fortsätta undersökningarna? Åtminstone tankeverksamheten hos dom som håller på med "fallet".

Eller?
Citera
2013-11-30, 23:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så han bytte om och lyckades att inte få en enda bloddroppe på sig som kunde avsättas i kupéen, skickligt gjort av en person som inte har förmågan att göra något färdigt, det måste jag säga.

Beror nog på vad det gäller. I det här fallet - att begå det perfekta mordet - tror jag han har den koncentratonsförmåga som krävs för att slutföra det här, här gällde det ju inte att knyta skorna, städa eller nåt annat trivialt. Men KJ är inte hjärnan bakom detta, det är någon annan. Som inte kollar på CSI eller liknande ungdomsprogram för verklighetsfrånvända.
Citera
2013-11-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Funderade på en sak. Man har två huvudmisstänkta i detta fall, som det spanas på, förhörs flera gånger, och som kartläggs.
Har man inte en enda avlyssning från telefonerna? Det om något skulle ha kunnat gett resultat.
Jag menar när det verkligen finns två personer att spana på, varför inte avlyssna telefonerna också. Det måste vara det mest effektiva sättet att få fram fakta och ledtrådar.
Det är möjligt att telefon hade gett mer,för spaningarna kom igång försent.
Allt var redan klart då och gärningsmannen var tillbaka i vardagen.
Citera
2013-11-30, 23:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Varken du eller jag vet hur mycket blod det rör sig om. Sen håller jag med om att det är skickligt gjort. Och just att det är skickligt gjort gör nog att han en dag också vill ha cred för det får vi hoppas.

Det har inte med blodmängd att göra. Om KJ har mördat och styckat och i samband med det använt sin bil så borde det finnas en aning blod på bilen eller i kupén, och det är en ytterst liten mängd, dock upptäckbar. Direkt löjligt att tänka sig något annat med tanke på antal stick och styckning.

För den som inte vet vad jag menar med en aning kommer här min definition.

Skär ut fittan på en mygga, lägg den i tio liter vatten och koka upp, ta en hålslev och skumma av, det du har på sleven är en aning.

Jag menar bara att det borde finnas en eller flera besudlingar i eller på bilen av knappnålshuvuds storlek eller mindre, och det borde man ha hittat med Bluestar. KJ må vara utbildad via CSI, men något geni tror jag rakt inte att han är.
Citera
2013-11-30, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ta inte i nu så du spyr. KJ kan ha lämnat hur mycket spår som helst, men inget har upptäckts. Tejpen är inget spår från KJ.

Du behöver inte vara orolig; trots att det är lör-kväll är jag långt från att vomera. Fast det var ju iofs innan ditt smakfulla inlägg.
Din slutsats var (ang spår från KJ på fp2): "Alltså, KJ har inte lämnat något spår". Sedan menar du att "KJ kan ha lämnat hur mycket spår som helst..". Hur skall du ha det? Hur kan du veta att tejpen inte är ett spår från KJ?
Citera
2013-11-30, 23:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Det har inte med blodmängd att göra. Om KJ har mördat och styckat och i samband med det använt sin bil så borde det finnas en aning blod på bilen eller i kupén, och det är en ytterst liten mängd, dock upptäckbar. Direkt löjligt att tänka sig något annat med tanke på antal stick och styckning.

Skär ut fittan på en mygga, lägg den i tio liter vatten och koka upp, ta en hålslev och skumma av, det du har på sleven är en aning.

Jag menar bara att det borde finnas en eller flera besudlingar i eller på bilen av knappnålshuvuds storlek eller mindre, och det borde man ha hittat med Bluestar. KJ må vara utbildad via CSI, men något geni tror jag rakt inte att han är.
Lägg där till alla kvitton, papper och allt annat skräp som fanns i bilens kupé. Inte ens på allt skräp på golvet fanns det besudlingar.
Citera
2013-11-30, 23:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du behöver inte vara orolig; trots att det är lör-kväll är jag långt från att vomera. Fast det var ju iofs innan ditt smakfulla inlägg.
Din slutsats var (ang spår från KJ på fp2): "Alltså, KJ har inte lämnat något spår". Sedan menar du att "KJ kan ha lämnat hur mycket spår som helst..". Hur skall du ha det? Hur kan du veta att tejpen inte är ett spår från KJ?
TheForeigner skrev att KJ inte hade lämnat något spår, och då menade hen underförstått inget spår som upptäcktes. Jag fortsatte på samma linje. Givetvis kan KJ ha lämnat ett oupptäckt spår, eller t.o.m. många.
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lägg där till alla kvitton, papper och allt annat skräp som fanns i bilens kupé. Inte ens på allt skräp på golvet fanns det besudlingar.
Inga upptäckta besudlingar är bäst att lägga till, så du inte får Rubar på dig.
Citera
2013-11-30, 23:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Det är ju inget spår från KJ så länge man inte kan bevisa att det är ett spår från KJ, dock kan det vara ett spår från KJ, men det är en helt annan sak.
Citera
2013-11-30, 23:57
Medlem
Citat:

Jag har alltid trott att det var buken. På myggan alltså.

Jag har slagit ihjäl en och annan mygga i mitt liv, sträckt ut en smörad hårdbrödsmörgås som blivit svartprickig av nyttiga proteiner MEN också sett hur en enda blodfull mygga avlämnar stora röda märken på en papperstapet!

Ingen på SKL har kunnat ange mängden av blod. I KJs baklucka. Och det är den enda bärande tekniska bevisning man har här.

Märkligt.
Citera
2013-12-01, 00:00
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vi har nu 3 männ, KM, MK och CS, som alla 3 tidligare diskuterats i förbindelse med VBs försvinnande/mord, och desutom har dessa "särskild postadress, c/o" på Batterivägen i Boden ca 100 meter från KJs bostad...Någon som har en vettig förklaring på detta ???

Jag tror det är så enkelt att deras respektive gode män/förvaltare bor på dessa adresser. Såväl KM som CS tillhör "omsorgen" och beträffande MK har han tydligen drogproblem, m m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in