2013-12-08, 00:15
Medlem
zero73s avatar

När det gäller mobiltelefoni verkar flera här i tråden svårt att ta in fakta och jag undrar verkligen vad det beror på. Kan det vara avsaknad av studielån kanske?

MrFold, vi har våra meningsskiljaktigheter du och jag och jag respekterar dina åsikter men nu försöker jag verkligen hjälpa dig att reda ut detta grundligt.

Läs i FUP på sidan 863, punkt 1 "Signaleringslista"

Läs sedan FUP sidan 871, rad 31 och 32.

Förklara nu för mig hur du tolkar denna info.
Citera
2013-12-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
MB har själv stor skuld i det hela. Han kunde stoppat det hela genom att sätta stop men kuken tänkte åt honom. Är det VBs fel? Som du skrivit innan, det är lätt att sitta här anonymt ochskriva hur enkelt det måste varit. VB boven i allt och MB helt oskyldig. Det är fint att lägga skulden på en död tjej som inte kan försvara sig. Ingen vet vad han tutat i VB eller vet du möjligtvis det. Hur kan ni säga att MB ljuger i förhör samtidigt som han berättar sanningen om VB? Det är väl självklart att han väljer att skylla allt på henne även inför AN... Förklara hur ni kan anse att MB
ljuger samtidigt som han talar sanning!

Ja i det normala verkliga livet skulle dessa åtgrder funkat alldeles utmärkt, är man mer illa ute av en riktig stalker är fortfarande mord inte den givna åtgärden. Är man hotad på riktigt finns polis och då menar jag inte 112 som är ett larmnr när akut hjälp behövs, men det kanske du ringer så fort något går emot dig?
Har inte någon avsikt att sitta och tjafsa mer med dig nu. Go kväll

(Med risk för att detta redan har tagits upp tidigare i tråden)
men

Var befann sig VB på kartan när hon försökte ringa 112?
Citera
2013-12-08, 00:18
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
men

FUP s 874

Citat:
17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker Johanssons hemadress
Citera
2013-12-08, 00:20
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
VB:s sms-historik finns.

Sms-konversationerna utspelade sig väldigt mycket på kvällstid mellan VB o MB 22-23-tiden.
Jag antar att MB var hemma och att AN noterat denna trafik.

Jag tror därför inte att MB skrivit att VB skulle sluta pga att AN var i närheten på restaurangen.

Jaha, har VB telefon hittats???
Citera
2013-12-08, 00:21
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Hur långt bort på Garnisonsgatan måste man åka för att hamna under den masten då? Jag fattar inte riktigt vilket område den täcker.

http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg
Citera
2013-12-08, 00:26
Medlem
OM hon varit ett hot mot paret Berg finns det mycket enklare sätt att lösa situationen på än att döda den stackars förälskade flickan.
Ett konsekvent "Slut" eller varför inte en polisanmälan i värsta fall OM hotet varit så pass alvarligt att det var värt att döda för.[/quote]

jo om det är frisk människa med impulskontroll resonerar förhoppningsvis han/hon så....
Citera
2013-12-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
FUP s 874

Vet någon vad den basstationen där VB fanns när hon försökte ringa 112 heter eller har någon markerat ut det aktuella området på en karta?
Citera
2013-12-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. "den svarta tuppen" - är det MB eller KJ?, mr.fold är ju lite misstänkt i det sammanhanget men men.

2. Det där är ju rent skitsnack. Givetvis skulle de undersökt saken.

3. Åklagarna och advokaterna, samt minst 2 vittnen. Alltså 5+ hondjävlar.

1.Tänkte mest på en testosteronfylld, halvfet, gubbsjuk, sexmissbrukare med agressiva och narcissistiska drag... En Uber-Tupf minsann
2. Ja om det behövdes
3. Ok ja dom ja, det var väl egentligen bara en av dem som var bra. Massi, ska bli intressant nu när jag får resten av förhören måndag, tisdag
Citera
2013-12-08, 00:37
Medlem
Citat:
men

I KJs lgh med omnejd
Citera
2013-12-08, 00:38
Medlem
Citat:
I KJs lgh med omnejd

Hur stor omnejd och vilka koordinater?
Citera
2013-12-08, 00:38
Medlem
Citat:
1.Tänkte mest på en testosteronfylld, halvfet, gubbsjuk, sexmissbrukare med agressiva och narcissistiska drag... En Uber-Tupf minsann
2. Ja om det behövdes
3. Ok ja dom ja, det var väl egentligen bara en av dem som var bra. Massi, ska bli intressant nu när jag får resten av förhören måndag, tisdag

1. MB alltså.

2. Den ena sidan av myntet är att det är relevant för utredningen. Den andra sidan av myntet är att det kan vara en falsk tillvitelse, map. 'gärningen'. Givetvis kan MB förstås polisanmäla exet för det där ifall denne har något intresse av saken. Men risken är ju uppenbar att ungen, som idag troligen är vuxen skulle säga 'min mamma har rätt'. Varvid MB skulle framstå i dålig dager. Men det är ett väldigt fifflande och myglande som framträder i den där fupen.

3. Du menar slasken, dela med dig.

Citera
2013-12-08, 00:41
Medlem
Citat:
Hur stor omnejd och vilka koordinater?
det är inte riktigt min grej sånt, Q kan säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto