Citat:
Ursprungligen postat av
AndersArsenik
1. Först och främst tycker jag du har trist ton som fan, det är inte likt dig, men jag kanske helt enkelt missuppfattar dig.
2. tänkte fanimej på kind tror jag och den kokar jag längre. Däremot gjorde jag pho för inte längesedan på bringa och då kokade jag nog 3-3,5 timmar. Det var färsk bringa med ben.
3. Jag tror att frågeställarens lösning är att pressa bringan efter att den kokat för att så få till konsistensen.
4. Det som i princip styr temperaturen i den är hur ventilen är ställd.
5. Pyser det i ventilen så har du måltemperaturen dock. Sen vet jag att det finns tryckkokare med ställbar ventil, där du kan välja en lägre temperatur genom att låta ventilen lösas ut vid lägre tryck.
6. Sen insåg jag nu att jag kanske missuppfattade dig. Räknar du in både uppgång i temperatur och avsvalning i dina 50 minuter?
7. Edit: För övrigt är det nog jag som har tråkig ton. Jag håller på och slutar snusa och har mens i hela huvudet. Ber om ursäkt men låter inlägget stå kvar som varnande exempel för mig själv

1. Ber om ursäkt om det låter så. Tyckte bara att 6 h var en jäkligt lång tid och att någon kunde kunna få för sig att kopiera din metod

. Det är ju trots allt några stycken som läser inläggen här.
2. Fast den tiden stämmer rätt bra med tanke på att den innehöll ben. Jag kan tänka mig att den vägde ca 1,2 kg?
3. Ja, det är nog ett bra förslag.
4. Ja, precis.
5. Min ventil är ställbar. Jag kan således skruva upp den lite så att ångan släpps ut lättare. Jag brukar ha den ca 1 cm från bottenläge. Fast det säger kanske inte så mycket om man inte vet vilken maskin jag har

. Det är en italiensk Aeternum med skruvventil.
6. Så här gör jag vanligtvis. Jag kokar upp vatten i tryckkokaren utan lock på. Sedan lägger jag i köttet och låter det koka upp. Därefter sänker jag tempen och skruvar upp ventilen något.
7. OK, haha. Ingen fara. Värre har man varit med om

. Tråkigt att behöva ge upp något man gillar

. Vet hur det känns...
~Paul~