Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 20:22
  #14509
Medlem
Steff83s avatar
Bra startfält! Och kul att gamla framgångspar är tillbaks!
Citera
2018-09-20, 07:16
  #14510
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Och det drömparet kanske ändå fanns i tredje gruppen för Jesper och Elisabeth är tillbaka efter ett års karenstid!

https://www.svtplay.se/video/1934438...ret:pla:lp-app

Ja, det får ju ses som det drömparet utan tvekan. Väldigt roligt att dom är tillbaka, dels rent tävlingsmässigt men det är även ett kul par i rutan.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Bettan och Jeppe mot Josar i finalen är mitt tips lite beroende på hur slutspelsträdet ser ut och att de inte möts redan i semi.

Sådant är mitt tips med.
Beträffande slutspelsträdet, är det inte så att "bästa ettan" möter vinnaren i kvarten och övriga ettor möts i semi 2? Minns inte riktigt.
Citera
2018-09-20, 12:13
  #14511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
men åkte ut mot Filip och Fredrik i semin.

Filip och Fredrik tog sig väl aldrig till final?
Citera
2018-09-20, 14:35
  #14512
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Filip och Fredrik tog sig väl aldrig till final?

Jo, de förlorade mot Jesper och Elisabeth säsongen 2014/15

https://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5_sp%C3%A5ret
Citera
2018-09-21, 02:48
  #14513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Jo, de förlorade mot Jesper och Elisabeth säsongen 2014/15

https://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5_sp%C3%A5ret

Se på fan, minns inte att de gick så långt. Hade för mig att de rök i semin.
Citera
2018-09-22, 15:59
  #14514
Medlem
Ska försöka ge mig på en liten på spåret-tippning då.

Grupp 1:
Vinnare: Kjell Wilhelmsen och Eric Ericson.
2a: Kristoffer Appelquist och Bea Uusma


Grupp 2:
Vinnare: Josefin Johansson och Johar Bendjelloul
2a: Amie Bramme-Sey och Gunnar Bohlin. Dock inte så säker här. Mycket hänger på Gunnar och att han får rätt frågor, kan lika gärna vinna gruppen som att komma sist typ. Tävlingens osäkraste och ojämnaste lag.

Grupp 3:
Vinnare: Jesper Rönndal och Elisabeth Höglund.
2a: Parisa Amiri och Gunnar Wetterberg. Tar emot mig att säga, men tror dessvärre min favorit Ankan kommer sist i år. Förra året hade de rejäl medflyt i en match vilket gjorde att de bärga gruppsegern, i övrigt var de högst mediokra, om inte rätt dåliga. Hoppas jag har fel dock.

Kvartsfinal: Kristoffer Appelquist och Bea Uusma mot Amie Bramme-Sey och Gunnar Bohlin. Där tror jag att Amie och Gunnar går vidare och kniper sista semin. Men svårtippad match, kan bli lite hur som.


Semifinal 1: Jesper Rönndal och Elisabeth Höglund (bästa grupp 1a) mot kvartsfinalparet Gunnar och Amie. Detta vinner Jesper och Elisabeth och tar sig till finalen ännu en gång.

Semifinal 2: Kjell Wilhelmsen och Eric Ericson mot Josefin Johansson och Johar Bendjelloul. Detta vinner Kjell och Eric. Josefin och Johar imponerade i semi och final förra året. Eller rättare sagt, Johar imponerade. Men man får inte glömma att det var med minsta möjliga marginal de vann bägge sina gruppmatcher förra året. Kunde lika gärna blivit gruppjumbo. Ett av de svagaste vinnarparen någonsin faktiskt, i mina ögon. Så detta tar Eric och Kjell. Eric och Kjell listar jag snarare som ett av de starkaste par som aldrig fått vinna tävlingen. Lite Hoa Hoa över de. Jäkligt kunniga och drar hejvilt på 10poängarna, men drar också ofta bort sig nån gång under säsongen...

Final: Jesper Rönndal och Elisabeth Höglund mot Kjell Wilhelmsen och Eric Ericson. De har mötts en gång tidigare i på spårets historia. Då vann Eric och Kjell och nästan omöjlig match att tippa. Slumpen som kommer avgöra. Men jag vill någonstans tro att superfavoriterna faller förr eller senare, det händer nästan alltid i alla mästerskap. Se bara vinnarsäsongen för ett par år sedan. Så därför tippar jag att Eric och Kjell vinner årets på spåret!

Hade varit kul om några andra ville ge sig på liknande tippningar
Citera
2018-11-30, 14:05
  #14515
Medlem
Då var det dags.

I första matchen i grupp 1 möts återvändarna Bea Uusma och Kristoffer Appelquist och debutanterna Ebba Hultkvist och Samuel Fröler. Augustifamiljen står för musiken, under premiärkvällen tillsammans med Yukimi Nagano.

Aldrig hört talas om sångfågeln.
Citera
2018-11-30, 15:41
  #14516
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Då var det dags.

I första matchen i grupp 1 möts återvändarna Bea Uusma och Kristoffer Appelquist och debutanterna Ebba Hultkvist och Samuel Fröler. Augustifamiljen står för musiken, under premiärkvällen tillsammans med Yukimi Nagano.

Aldrig hört talas om sångfågeln.

Tippar på seger för hemmalaget Uusma/Appelquist 28-23.
Citera
2018-11-30, 15:45
  #14517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tippar på seger för hemmalaget Uusma/Appelquist 28-23.

Tippar också att Uusma/Appelquist vinner. Mitt tips får bli 26-24.
Citera
2018-11-30, 19:01
  #14518
Moderator
Dr Kings avatar
Tycker samtliga 4 tävlande ikväll känns lovande. Samuel och Ebba är ett oskrivet kort men förhoppningsvis är de hyfsat kunniga och kan göra det till en jämn match. Nykomlingar brukar ofta ha det lite svårt i början när det gäller att hänga med på den lite speciella typ av ledtrådar som förekommer på resorna.
Citera
2018-11-30, 19:30
  #14519
Medlem
ercys avatar
Då var det dags för en ny upplaga och för tredje året i rad har jag försökt skringra spåkulans dimma för att se om jag kan förutspå vinnaren. Tippar Grupp A idag:

Grupp A:
Kristofer Appelquist & Bea Uusma
Eric Eriksson & Kjell Wilhelmsen
Samuel Fröler & Ebba Hultkvist


Gruppvinnare: Eriksson & Wilhelmsen
Ett av blott två lag som slått Jesper & Elisabet bildar en stark duo som gjorde starkt avtryck i sina två senaste insatser. Men de fyra år som gått sedan deras felryckning på Atlanta/Bergamo har varit tuffa - Kjell har gått en kamp mot cancern som han lyckligen vann. Minns inte så mycket om senaste gången de var med förutom att de uppvisade en bredd i kunskaperna. Jag tror det räcker långt i år för dem!
Dom: Finalförlust mot Jesper & Elisabet.
Lagets spenat: Scenkonst.
Lagets kryptonit: Drar för snabbt på resorna.

Grupptvåa: Appelquist & Uusma
En annan duo som genomgått en viss förändring - den ene har sedan den senaste insatsen flyttat från Sunne och (enligt min mor) gått ner i vikt. Bea Uusmas syster Martina Haag gjorde en allmänt hysterisk och ofokuserad insats förra året men det är något vi inte kommer se från Uusma. Hon drog en 10-poängare på Marbella som höjdpunkt för två år sedan då storasystern istället förmodligen skulle karatechoppa sin medtävlande. Stolpe ut förra gången för två år sedan efter en jämn batalj mot fotbollsdomaren och kulurboxaren men är det stolpe in i år? Nej.
Dom: Sämsta tvåa.
Lagets spenat: Medicin.
Lagets kryptonit: Sport.


Gyllenhammar & Niva-jumbo: Fröler och Hultkvist
För denna duo känner jag ett gigantiskt MEH! Jag är lite för ung för att minnas deras partnerskap i tv-rutan med ett nostalgiskt skimmer utan för mig är Skärgårdsdoktorn mest gammal skåpmat som gick på sommaren i väntan på höstens nyheter. Ebba sedan en MEH!-insats i Let's Dance för dryga decenniet sedan hållit sig undan offentlighetens sken vilket skulle kunna innebära dolda kunskapsresurser, men är det tillräckligt? Samuel Fröler kommer förmodligen sitta i en beige eller grå pullover och signalera sitt intetsägande jag.
Dom: Kommer sist i gruppen! Ingen kommer minnas deras insats.
Lagets spenat: Kultur.
Lagets kryptonit: Naturvetenskap.

Efter sändningen kommer jag recensera resterande grupper.


/Tomas Nostradamus d.y.
Citera
2018-11-30, 19:42
  #14520
Medlem
HerrGickhans avatar
Unibets odds på de tävlande paren före inspelningen är lite märkliga:

Citat:

Kristoffer Appelquist - Bea Uusma 3,00
Elisabet Höglund - Jesper Rönndahl 3,50
Josefin Johansson - Johar Bendjelloul 3,50
Marianne Ahrne - Anders ”Ankan” Johansson 7,50
Emma Molin - Hanna Dorsin 8,50
Eric Ericson - Kjell Wilhelmsen 8,50
Parisa Amiri - Gunnar Wetterberg 8,50
Amie Branne Sey - Gunnar Bolin 10,00
Ebba Hultkvist Stragne - Samuel Fröler 10,00
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback