2013-12-06, 23:21
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men för i H E L V E T E!!!. Du gör fula tecken för mig pga att du inte läser innantill i det jag skriver och utifrån det inser att jag inte fått upp samma bild som du. Sen påstår du att ett vittne som säger sig ha sett en asiatisk kvinna EN TIMME SENARE skulle vara ett oberoende vittne som stöder ett "tekniskt bevis"? Vad är det för trams? Uppgifterna går inte ihop, alldeles bortsett från att vittnet inte på minsta vis påstått att det skulle ha varit Vatchareeya hon såg. Och Quarrels observation visar bara att man tappar 3G-täckningen inom ett visst område - den visar naturligtvis inte på minsta vis att det verkligen är skälet till att hennes mobil råkade ut för detta. OCH uppgiften förblir helt i strid med vad den åtalade påstått genom alla förhör.

Uppgifterna går mycket väl ihop och de ger dessutom varandra stöd, oavsett vad du svamlar om.

Citat:
Dessutom säger FUP:

Citat:
Bangsuans telefon är påslagen klockan 20:32 och 20:38, och befinner sig under Johanssons
hembasstation.

... men vid tidpunkten hon tappade 3G-uppkopplingen måste hon ha befunnit sig inom cellId 31_1851.

Är du verkligen säker på ditt påstående här eller är det din grumliga agenda som gör sig påmind igen? För fyra inlägg sedan kunde du inte skilja på antennbäring och öppningsvinkel och nu plötsligt är du expert på mobiltelefoni. Källa på att när VB tappade 3G-uppkopplingen måste hon ha befunnit sig inom Cell Id: 31_1851, tack!!!

Citat:
Rättshaverist kan du vara själv. Det är inte jag som förfäktar långsökta och osannolika teorier (vilket är en av de typiska egenskaperna hos rättshaverister). Din teori förklarar fortfarande inte för fem öre varför hon går denna märkliga väg och varför hon trots en tydligen fullt fungerande telefon inte väljer att ge ifrån sig minsta pip till sin älskade tränare som hon tydligen är på väg till. Och i slutändan står fortfarande avsaknaden av alla bevis för att MB har något med mordet att göra och den bisarra planteringsteorin som krävs för att ändå göra honom till skyldig. Det min vän är typiska rättshaveristteorier.

Åter igen.... Rudolf; jag behöver inte förklara teknisk bevisning.

EDIT: Ps! Du kanske kan förklara varför VBs mobil switchar mellan 2G/3G medan KJs mobil inte gör det - om de nu befann sig båda samtidigt i lägenheten. Ge mig ett rimligt svar.
Senast redigerad av zero73 2013-12-06 kl. 23:25.
Citera
2013-12-06, 23:22
Medlem
Citat:
1. Som jag misstänkte - rent nonsens.

2. En typisk "BehindRayban". Många svepande påståenden, ingen substans.

3. ?

4. Du har inga andra uppgifter än att vittnet säger att Berg "slog honom på riktigt". Hon säger inget om hårdhet i slagen eller eventuella skador. Det framgår inte ens att pojken - som torde ha varit 12-13 år enligt min sökning på ratsit - var ledsen eller upprörd. Självklart går det inte att avgöra på det ynkliga materialet vare sig att det är grov misshandel eller att Berg är en typ som kan begå mord. Fast visst: En obehaglig typ verkar han vara på många sätt. Det gör honom dock inte skyldig till mord. Samhället är fullt av obehagliga typer som inte är mördare. Och av en del lugna och trevliga typer som under ytan har något som kan göra dem ytterligt farliga i "fel" situation.

1. Inte alls, trots allt skriver hon "när och vi", ifall det var en person med normalgod svenska så skulle det definitivt vara en fråga om gruppsex, när det gäller en person som inte skriver särskilt bra svenska, så kan man diskutera vad det är hon menar. Men fortfarande så är "när" och "vi" fortfarande 2 fel på tre ord, något ganska ovanligt. Vad som då återstår är någon tolkning där "när" avser två olika tider och "vi" avser två skilda subjekt, som inte har något med varandra att göra. Inte särskilt troligt alltså.

2. Ifall det är ditt påstående så kan man ju direkt se att det saknar substans. Eller med andra ord, du är besegrad och medger nederlaget samt har inga andra argument att komma med.

3.

4. Vad som avses är förstås lagstiftningen kring grov misshandel i kombination med vittnesmålet, inget annat. Vad du sedan flummar ihop är förstås en helt annan sak OCH för att vara helt ärlig så verkar du sett till posthistoriken, husera i tråden på heltid, 24/7. Vad är anledningen till det?

Citera
2013-12-06, 23:22
Medlem
Spindelfridas avatar
En fråga till Bodenborna:

Vad kallas bostadsområdet där Sadelmakarvägen ligger? Och under vilken cell skulle en mobil hamna i detta område?

Sen undrar jag rent allmänt hur det kan komma sig att AN i polisförhör uppger att MB:s son AB har en lägenhet i Kalix när han i själva verket är skriven hos sin mamma i Boden?

"A bor i Kalix och besökte senast M:s och A:s bostad för ca 1 år
sedan. A brukar komma till restaurangen någon gång i veckan och då på
helger eller då han är ledig." Sid 1126 i fup (sammanfattning)

"F1. Och var bor han?
H. Var han bor?
F1. Ja, bor han hemma hos er eller?
H. Nej, han har en lägenhet i Kalix. Och när han kommer till Boden så bor han hos sin
mamma." Sid 1115 i fup.

Enligt ratsit bor inte AB i Kalix. Däremot i Boden - på mammans adress. Är det ändå inte liiiite märkligt att AN inte vet var hennes styvson verkligen bor??
Senast redigerad av Spindelfrida 2013-12-06 kl. 23:24.
Citera
2013-12-06, 23:25
Medlem
Citat:
Domar får väl ändå anses utgöra ett tyngre bevis för någons våldsamhet än rena påståenden? Fast nu har ju Berg själv dragit upp misshandeln av frun och hoten mot Flygare. Verkar det f.ö. inte väldigt konstigt att han skulle föra fram denna uppgift om han var i någon slags maskopi med henne eller gjort upp med henne att hon skulle täcka för honom i förhör? Jag tycker detta är en av många områden där den enklaste förklaringen också låter som den mest sannolika: Pga hur dåligt det varit mellan dem sen avslöjandena om honom och VB är han osäker på vad hon kan tänkas säga + att hon sagt till honom att hon inte tänker skydda honom på något vis (FUP 1111) så finner han det säkrast att tala sanning på denna punkt.

Men den här tråden har handlat alldeles för mycket om en karatelärares allmänna vandel. Vi behöver inte disputera kring att han är ett svin på många sätt, jag har inte hört någon i tråden uttrycka någon annan uppfattning. Frågan gäller vad man kan dra för säkra slutsatser av hans otrevliga beteende och där är vi inte överens. Sen är vi inte heller överens om betydelsen det har heller. Som bekant anser vissa av oss att frågan är lika irrelevant som huruvida hans morbror, A Flygare eller Schlangenkraft är svin. Teknisk bevisning pekar entydigt mot att en annan person har hanterat liket efter den mördade och ingen annan förklaring till detta har presenterats än ett rent cirkelbevis som eftersom det är ett rent cirkelbevis har noll och inget bevisvärde.

Fbmeddelanden dagen innan.. mellan VB och MB tyder på heta känslor samt en pågående konflikt- då brukar man vilja ses och försöka reda ut saker och ting och i ett så pass spänt, känsligt och pressat läge krävs det inte mycket för att ett häftigt gräl ska uppstå...

Eftersom att det finns skäl till att tvivla på att KJ va den som dödade och skar sönder VBs kropp i bitar och på grund av att MB/AN har ljugit/vilselett/ undanhållit en massa saker/betett sig konstigt/hotat under förhören och vid andra tillfällen är det väldigt naturligt att de flesta av oss här (iaf de som vill att mordet ska klaras upp ordentligt) i tråden tycker att alla frågetecken och möjliga scenarier måste utredas mer ingående.
Citera
2013-12-06, 23:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Domar får väl ändå anses utgöra ett tyngre bevis för någons våldsamhet än rena påståenden? Fast nu har ju Berg själv dragit upp misshandeln av frun och hoten mot Flygare. Verkar det f.ö. inte väldigt konstigt att han skulle föra fram denna uppgift om han var i någon slags maskopi med henne eller gjort upp med henne att hon skulle täcka för honom i förhör? Jag tycker detta är en av många områden där den enklaste förklaringen också låter som den mest sannolika: Pga hur dåligt det varit mellan dem sen avslöjandena om honom och VB är han osäker på vad hon kan tänkas säga + att hon sagt till honom att hon inte tänker skydda honom på något vis (FUP 1111) så finner han det säkrast att tala sanning på denna punkt.

Men den här tråden har handlat alldeles för mycket om en karatelärares allmänna vandel. Vi behöver inte disputera kring att han är ett svin på många sätt, jag har inte hört någon i tråden uttrycka någon annan uppfattning. Frågan gäller vad man kan dra för säkra slutsatser av hans otrevliga beteende och där är vi inte överens. Sen är vi inte heller överens om betydelsen det har heller. Som bekant anser vissa av oss att frågan är lika irrelevant som huruvida hans morbror, A Flygare eller Schlangenkraft är svin. Teknisk bevisning pekar entydigt mot att en annan person har hanterat liket efter den mördade och ingen annan förklaring till detta har presenterats än ett rent cirkelbevis som eftersom det är ett rent cirkelbevis har noll och inget bevisvärde.

Och vissa menar att om man har hanterat ett lik så är man också med största sannolikhet mördaren, det håller jag faktiskt med om, men i det här fallet är det inte ens bevisat att det är bilägaren som har hanterat liket eller kroppsdelar. Jag tror inte på plantering, dock så kan KJ bil ha använts av KJ själv med ett lik i bagaget, med KJ och minst en person till samt ett lik i bagaget, men även utan KJ vetskap med en eller flera personer samt ett lik i bagaget.

Vad bevisar att KJ är delaktig, det är väl det som är tvistefrågan om jag har förstått saken rätt. Om hanteraren är mördaren måste man väl bevisa vem som hanterade liket för att kunna peka ut mördaren? Var finns bevisen för att KJ har hanterat ett lik? Det finns bara indicier, så varför vara så kritiskt mot de som ifrågasätter domstolens tolkning?

Vi vet hur det brukar vara, men man kan väl inte fälla någon på hur det brukar vara, det är ju rättsosäkert och fullständigt galet tycker jag. Kan man inte bevisa så bör det finnas utrymme för rimliga tvivel oavsett praxis tycker jag. Vi som skriver i tråden är vad jag känner till lekmän, och vi hyser våra rimliga tvivel bäst vi vill, vilket resulterar i teorier och alternativa förklaringar, fullständigt normalt och ett sundhetstecken i en demokrati tycker jag.

Ja, jag tror också KJ, men det hindrar inte att man vrider och vänder på olika resonemang.

Trevlig helg förresten.
Citera
2013-12-06, 23:28
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Fbmeddelanden dagen innan.. mellan VB och MB tyder på heta känslor samt en pågående konflikt- då brukar man vilja ses och försöka reda ut saker och ting och i ett så pass spänt, känsligt och pressat läge krävs det inte mycket för att ett häftigt gräl ska uppstå...

Eftersom att det finns skäl till att tvivla på att KJ va den som dödade och skar sönder VBs kropp i bitar och på grund av att MB/AN har ljugit/vilselett/ undanhållit en massa saker/betett sig konstigt/hotat under förhören och vid andra tillfällen är det väldigt naturligt att de flesta av oss här (iaf de som vill att mordet ska klaras upp ordentligt) i tråden tycker att alla frågetecken och möjliga scenarier måste utredas mer ingående.

Det är du och någon till som uppenbarligen inte förstått att mordet är uppklarat och rättegången är avslutad. GM genomgår P7 och kommer därefter låsas in på mycket lång tid i fängelse eller rättpsyk.
Citera
2013-12-06, 23:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
En fråga till Bodenborna:

Vad kallas bostadsområdet där Sadelmakarvägen ligger? Och under vilken cell skulle en mobil hamna i detta område?

Sen undrar jag rent allmänt hur det kan komma sig att AN i polisförhör uppger att MB:s son AB har en lägenhet i Kalix när han i själva verket är skriven hos sin mamma i Boden?

"A bor i Kalix och besökte senast M:s och A:s bostad för ca 1 år
sedan. A brukar komma till restaurangen någon gång i veckan och då på
helger eller då han är ledig." Sid 1126 i fup (sammanfattning)

"F1. Och var bor han?
H. Var han bor?
F1. Ja, bor han hemma hos er eller?
H. Nej, han har en lägenhet i Kalix. Och när han kommer till Boden så bor han hos sin
mamma." Sid 1115 i fup.

Enligt ratsit bor inte AB i Kalix. Däremot i Boden - på mammans adress. Är det ändå inte liiiite märkligt att AN inte vet var hennes styvson verkligen bor??

Adressen i Boden är att betrakta som centrum. Mamman till AB är vän på Facebook med MBs vän C Carlsson, Kalix. Vilken soppa!
Citera
2013-12-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det är du och någon till som uppenbarligen inte förstått att mordet är uppklarat och rättegången är avslutad. GM genomgår P7 och kommer därefter låsas in på mycket lång tid i fängelse eller rättpsyk.

Advokaten tvivlar, vilket jag också gör och det är mååånga andra som också tvivlar eftersom att det finns så mycket märkliga omständigheter, frågetecken och folk som har ljugit och undanhållit väsentlig information.
Citera
2013-12-06, 23:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Adressen i Boden är att betrakta som centrum. Mamman till AB är vän på Facebook med MBs vän C Carlsson, Kalix. Vilken soppa!

Det här fallet är en soppa utan dess like tycker jag. Vi har fått höra så många gånger att Boden är en stor ort, alla vet inte allt om alla, men man börjar faktiskt undra om inte alla känner alla på ett eller annat vis. I vilket fall som helst så verkar det finnas kopplingar mellan en del intressanta namn bara man gräver lite under ytan.
Citera
2013-12-06, 23:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han avbröt ett måleriarbete i restaurangen för att åka och handla och återkom senare och fortsatte att handla. Det kan inte ha varit något annat än penslar han var ute efter, även om han passade på att köpa annat. Så hur kan han glömma penslar? Och varför åkte han förbi Coop Forum? Det låg inte på väg till restaurangen.

Men vänta, han får SMS 17:28 och enligt egen uppgift befinner han sig på restaurangen. Men basstationsuppkopplingen på sid 928 att han befann sig i cellen Garnisonsgatan NV. Han var alldeles för långt västerut för att vara på restaurangen. Var det dit han var på väg efter inköpen? Vad gjorde han där? Varför berättade han inte det?

har tittat på din karta men hittar inte någon mobilmast som heter "Garnisonsgatan NV", heter den något annat på din karta? om inte kan du vara snäll att sätta inn den på kartan?
Citera
2013-12-06, 23:41
Medlem
Jeremiahs avatar
FUP 1204 Brodern DJ försäger sig i förhöret.
Citat:
F1. När han deltog i sökande här, var han drivande i sökandet eller var han?
H. Han var väldigt drivande.
F1. Han var drivande, på vilket sätt var han det?
H. Ja dom hade ju hållit på hur länge som helst och sökt. Han har en speciell dygnsrytm han
har ju aspberger, hans sätt att vara vaken är inte som alla andra. Så han hade varit ute och sökt
henne under nätterna berättade han, men sina kompisar. Natten innan han kom till mig då, så
hade han varit och sökt henne. Jag kommer inte ihåg vilken dag det var. Han sökte.
F1. Var han själv då och sökte på natten?
H. Nej då var han med sina kompisar. Jag kommer inte ihåg vad dom heter.
F2. Har du själv deltagit i sökandet?
H. Ja alltså bara den gången han kom hem, det var då första gången jag såg henne efter den 4
maj.
Det var då jag var med, jag hade inte varit med tidigare.
F1. Vet du om han har fortsatt söka någon annanstans själv eller på något annat sätt.

Mycket anmärkningsvärt att förhörsledaren inte tryckte på mer här,,,
Citera
2013-12-06, 23:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
har tittat på din karta men hittar inte någon mobilmast som heter "Garnisonsgatan NV", heter den något annat på din karta? om inte kan du vara snäll att sätta inn den på kartan?
Boden M4 heter den på kartan. NV betyder den 120 graderssektor som har NV som huvudriktning. Sektorn sträcker sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in