2013-12-03, 20:09
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
AFs flickvänn TSS bor ju inte als i det Bodsvedjan området där den asiatisk utseende flickan sågs den 4 maj ca kl 9:30, utan enligt Hitta.se så bor hon på Slevvägen som ligger ca 1 1/2 km norr om Boden centrum.

Mitt fetande.

Menande förståss 21:30
Citera
2013-12-03, 20:13
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Måste man bo i bosvedjan för att gå förbi? AF bor i Sävast. Men jag har skrivit tidigare idag att jag blandat ihop det.

AF bor väl inte als i Sävast, han bor enligt hitta.se Lulevägen 2* (*=4)
Citera
2013-12-03, 21:21
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Nja du...stämmer nog inte så bra det där. Skulle tro att vi ligger i den absoluta toppen t o m. I förhållande till vår storlek så tar vi emot massor av asylsökande. Lätt topp 10 i Sverige.

Möjligt ni tar emot många asylsökanden... men enligt SCB hade Boden 2012 ca 7,5% utlandsfödda så det är en bra bit kvar till riksgenomsnittet på 15%. Betänk då även att i riksgenomsnittet är ca 30% av dessa från Asien vilket översatt då till Boden innebär ca: 600 personer, varav ungefär hälften är kvinnor dvs ca: 300 personer, av vilka jag bedömer hälften(högt räknat) ligga i åldersintervallet 15-44 år.

Grovt räknat då ungefär då ca potentiella 150 kvinnor, i hela kommunen.

Går säkert koka ner den siffran ytterligare med en mer djuplodande undersökning.
Senast redigerad av zero73 2013-12-03 kl. 22:07. Anledning: lade till sista meningen
Citera
2013-12-03, 21:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
MB fick alltså vetskap om KJ redan hösten 2012. Ska vi tippa i början av oktober eftersom from den 5 oktober 2012 fick kontot en drake som profilbild istället för KJ. Tycker kontot låter som ett led av VBs stalkning av MB, men det intressanta är att MB således fick kännedom om KJs existens redan då - något han förnekat i såväl förhör som under ed i TR.

Ytterligare en lögn alltså.

Källa:
Pseudonymen Thomas Bergström finns under VBs facebook-konto upplagd som "Mormor/Farmor". https://www.facebook.com/bangsuan.no01/about
Kollar man vidare på Pseudonymen Thomas Bergström ser man att kontot skapades den 9 juli 2011 och har länken "kalleankaa".
https://www.facebook.com/kalleankaa

Snyggt hittat zero73!

Värkar ju som om polisen inte ens hittat denna info

Och iom att denna VB facebook profil inte tagits ner så har polisen sannolikt inte hittat den heller

OCH VB har ju postat på den FB profilen den 4 Maj, samma dag som hon försvann, hos postade ett länk till:

http://topicstock.pantip.com/food/topicstock/2006/11/D4857437/D4857437.html

Tyvärr så står det inte någon tidsangivelse på den posting.

Pseudonymen Thomas Bergström skapade sin FB profil den 9 juli 2011 och har länken "kalleankaa"

Och "Thomas Bergström" anger desutom på sin FB profil:

Lives in: Luleå, Sweden (Current City)

Born : Hometown — Stockholm, Sweden

Got Married: June 29, 1989
Citera
2013-12-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske INTE vid liv.

Varför skulle hon inte vara det? Känns som en hånfull insinuation. Mycket märkligt uttalande tycker jag. Hon kände inte ens VB, så varför var det ett alternativ för AN, polisen och MPS utgångspunkt var att VB levde.

Övriga Facebookinlägg köper jag rakt av, men detta?

Ja, håller med dig till 100 %. Detta är en rättsskandal. Uppdrag granskning, Kalla Fakta HJÄLP?
Citera
2013-12-03, 21:50
Medlem
[QUOTE|46412537]
Citat:

Exakt. Här finns ett solklart motiv. MB ville inte förlora allt han hade och han ville såklart även upprätthålla sitt rykte. VB hade även avvisat honom samt sagt vilket skitstövel han var vilket såklart även gjorde att han kände sig kränkt och ilsken.

Sushirestaurangen är där allt hände- har sagt det från början!
Citera
2013-12-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
[QUOTE|46412537]

Sushirestaurangen är där allt hände- har sagt det från början!

Det är inte jag som skrivit citatet du svarat på. Det har varit nåt tok med tekniken idag så fel citat har hamnat på fe l plats. Vem har skrivit vad?

Jag hävdar att det inte finns en möjlighet att MB är VBs mördare. MB har inget rimligt motiv.
Citera
2013-12-03, 22:32
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Det är inte jag som skrivit citatet du svarat på. Det har varit nåt tok med tekniken idag så fel citat har hamnat på fe l plats. Vem har skrivit vad?

Jag hävdar att det inte finns en möjlighet att MB är VBs mördare. MB har inget rimligt motiv.

LOL...

Motiv är väl exakt vad MB har? KJ saknar rimligt motiv däremot.
Citera
2013-12-03, 22:55
Medlem
MBoudines avatar
[quote=moa-tove|46423805]
Citat:

Inte ?? Vem har starkare motiv än MB ? Men enligt ett inlägg i tråden har polisen beslutat att motivbilden kan lämnas utan avseende - teknisk bevisning är överordnat allt. Även om VB, rent hypotetiskt, bokstavligen skulle ha utplånat MB:s familj hade detta inte varit mordmotiv som polisen i utredningsarbetet beaktat om VB återfunnits mördad en tid senare. Det är så man verkar resonera i Boden - MB är no no, han KAN inte vara inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan.
Citera
2013-12-03, 22:55
Medlem
Citat:
Inte hemma så kan inte kolla exakt vad det tar jag tänkte på. Men mark väl. Det skulle lika gärna kunnat vara AFs brud på väg till honom och so vittnet såg. Med det vill jag ha sagt att det finns nog en hej del kvinnor i Boden med asiatiskt utseende

Det du då söker är alltså en asiatisk kvinna, som inte har någon som helt social anknytning till samhället. Som inte kan läsa, har tv eller radio eller några vänner som berättat om mordet på en annan asiatisk kvinna. Hur långsökt är då inte det...
Citera
2013-12-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
LOL...

Motiv är väl exakt vad MB har? KJ saknar rimligt motiv däremot.

Och detta motivet skulle vara? Kom med nåt nytt nu är du snäll. Inte detta med att MB höll på att förlora allt.
Annars finns svar vad jag anser om livet som gift ex antal år -vad händer med kärlek, sex och äktenskap från mina tidigare inlägg idag om du orkar läsa.

KJ är sjuk och har ett alldeles eget motiv vilket ingen annan förstår
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-03 kl. 23:10.
Citera
2013-12-03, 23:09
Medlem
[quote=moa-tove|46413243]
Citat:
Nej det är inget motiv. Finns det någonstans skrivet att AN var på väg att lämna skeppet? Tror du på fullt alvar att en litem tjej kan förstöra ett äktenskap med barn, hus och företag?
Det tar ju det jag försökte förklara. Men du läste bara det du ville läsa.
Så han skulle känna sig kränkt av henne. Det finns inte. Hon var bara ett redskap för att stilla sin kåta k*k med. Inget annat. Kanske en kick för hans ego

Intressant det du skriver.. Så du menar att MB och AN har ett äktenskap, där AN accepterar att MB är otrogen med andra?
AN måste ha en otroligt dålig självkänsla. En kvinna som blir behandlad på det sättet som AN skulle i normala fall lämna mannen ögonblickligen.
Hoppas att hon kan bygga upp sin självkänsla med tiden, hon är värd en betydligt bättre man än MB.
Tror inte en sekund på att hon skulle acceptera den livsstilen utan att må psykiskt dåligt, hon visar det tydligt med sina kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in