2013-12-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Kan ju inte vara så svårt för en lokal Bodensare eller Sävastbo att svänga förbi och kolla den platsen.

Kan åka förbi en sväng och kolla väskan i morgon. Lite mörkt nu. Finns den där kan man ju alltid ta med sig den och tina upp den.
Citera
2013-12-06, 22:25
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Detta har diskuterats tidigare. Det går nog inte att utesluta att Berg avlade ett besök hos någon han av olika skäl inte ville berätta för polisen om. Om han nu inte glömde bort det för att det var så trivialt. En person som flänger och far som han kan ju faktiskt förväntas göra det utan att det är jättekonstigt. Men jag hade en diskussion om just detta för några veckor sen med Zero73 och visst kan man tänka sig att han har någon business vid sidan han vill ligga lågt med. Eller någon annan kvinnokontakt. Det skulle ju faktiskt förklara varför det faktiskt verkar på FB-konversationen som att han hade sagt att det skulle vara slut mellan dem.

Men visst: Man kan vara konspiratorisk och hävda att han hade ett mordplaneringsmöte med sin hemliga kumpan. Eller åkte och hämtade en märlspik. Allt är ju möjligt i fantasins underbara värld.

Den (hon) du tänker på bor inte riktigt i mastens riktning om jag förstått det hela rätt. Den enda affären som finns åt det hållet är DollarStore. Visst han kan ju ha hälsat på någon i Ågärdan som ex. Tiden känns inte så lämplig bara. Skulle han inte hem till Sävast och duscha, byta om till kavaj och förbereda sig inför middagen?
Citera
2013-12-06, 22:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
I artikeln står det:

"Bo Forssberg har fortfarande uppfattningen att 22-åringen är oskyldig. Han säger också, lite hemlighetsfullt, att han i efterhand har fått uppgifter som styrker hans uppfattning.

– Exakt vad det är kan jag inte säga just nu."

Här är länken:
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/en-advokat-pa-hugget-8074427.aspx

Jag är mållös. En advokat som hävdar att hans klient är oskyldig? Var skall detta sluta?

Adv. Forssberg måste ha på fötterna om han förutskickar att hans klient kan vara oskyldig, mycket svårt att tro att Forssberg bara pratar i vädret. Intressant att se vad för uppgifter han fått som styrker hans uppfattning. Men det får vi väl veta i samband med överklagandet till hovrätten - it aint over 'til ..
Citera
2013-12-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
I maj/juni fick jag trovärdig info från person i VB´s närhet som gällde bl a dödshot från just MB. Personen var själv rädd för MB och har inte gått till polisen. Därför väljer iaf jag att tro att VB faktiskt blev hotad av MB.

Det är väldigt viktigt att alla som ligger inne med den typen av information meddelar polisen.
Citera
2013-12-06, 22:31
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den (hon) du tänker på bor inte riktigt i mastens riktning om jag förstått det hela rätt. Den enda affären som finns åt det hållet är DollarStore. Visst han kan ju ha hälsat på någon i Ågärdan som ex. Tiden känns inte så lämplig bara. Skulle han inte hem till Sävast och duscha, byta om till kavaj och förbereda sig inför middagen?

Dollarstore stänger 16.00 på Lördagar.
Citera
2013-12-06, 22:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej, du begrep inte.

Därför uppdaterade jag kartan - bara för din skull - och lade in en stor orange pil på antennens bäring/riktning, 270° eller rakt västerut. Åbergsmasten har 3 antenner och den gröna tårtbiten vid namn "270° Cell ID: 31_1852" är antennen 270°'s täckningsområde.

Där täckningsområdets vänstra avgränsning(eller den södra radien i tårtbiten) i cell "270° Cell ID: 31_1852" som har bäringen 210°, skär Sävastvägen(Markerat med ett stort rött kryss) kopplade Q's telefon upp sig mot 3G igen.

https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0&hl=sv

Om DU hade tänkt efter en liten bit och läst vad jag skrev så hade du insett att det inte är min skalle det är fel på, utan något annat. Nu klickade jag på din länk igen och kom då in på bilden med din fina pil. När jag klickade första gången fick jag en inloggningsbegäran och hamnade då på en bild som visade de två Sävastmasterna där bl.a. de gradtal jag angav fanns angivna. Fråga mig inte varför, men ge fan i att göra -tecken på mig igen tack!

Problemet är att även om jag inser fuller väl att detta är en teoretiskt tänkbar förklaring till varför hon tappar 3G-kopplingen i 6 minuter, så har fortfarande ingen presenterat någon rimlig förklaring till varför hon kommer traskande här vid denna tidpunkt. Uppgifterna går inte ihop. Det skulle vara så oerhört mycket mer intressant om det istället varit kl 21.32 och 21.38. DÅ hade plötsligt alla tidsuppgifter (KJ - vittnet - mastningarna) gått ihop. Det enda som hade återstått att förklara var varför i hela friden hon tog denna märkliga promenad.

Som av en ren händelse - jag lovar, jag skojar inte - tappade min iPhone alldeles nyss sin 3G-uppkoppling, liggande alldeles stilla här vid min dator. Den har nu varit borta i drygt 5 minuter. Så visst kan det hända även på dessa premisser.
Citera
2013-12-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har ifrågasatts om MB skulle hinna handla på ICA Kvantum kl 15:44 och på Coop Forum redan kl 15:47. Därför gjordes en tidsstudie i torsdags morse. http://img19.imageshack.us/img19/1705/fz1w.jpg Det visar att det är möjligt, även om man kan räkna med kö på lördagar, och han kanske behövde leta.

Som biresultat av tidsstudien uppmärksammades att ICA Kvantum har både penslar och ägg, alltså de varor han köpte på Coop Forum. Och ICA Kvantum är granne med två färgaffärer...

Färgaffärerna stänger väl iof 14.00 på lördagar?

Tycker det låter jävligt tight att hinna gå från kassan på ica, ut till bilen och åka iväg till coop, in och handla på 3 minuter. Möjligt kanske. Men extremt snabbt.
Citera
2013-12-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Kan åka förbi en sväng och kolla väskan i morgon. Lite mörkt nu. Finns den där kan man ju alltid ta med sig den och tina upp den.

Om du vill ha t.ex. deltagarlista o-ringen så kan du kolla på nätet om du hittar väskan och någon annan attiralj som har med mordet att göra.. de är ca 10.000 som startade och ca 15.000 i området så det blir ett digert jobb att hitta Q's fynd som ingen annan sett på sex månader.. märkligt men Q har en kamera som ingen annan har. Jag bara väntar på invällande bildbevis..
Citera
2013-12-06, 22:35
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Adv. Forssberg måste ha på fötterna om han förutskickar att hans klient kan vara oskyldig, mycket svårt att tro att Forssberg bara pratar i vädret. Intressant att se vad för uppgifter han fått som styrker hans uppfattning. Men det får vi väl veta i samband med överklagandet till hovrätten - it aint over 'til ..

Hoho du är skojig du. En advokat som säger att hans klient är oskyldig måste ha någon grund för det påståendet? Jo tjena. Förutom försäljare - särskilt såna som kränger bilar - finns det nog ingen yrkesgrupp vars uttalanden i tjänsten jag litar så föga på som advokaters.
Citera
2013-12-06, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Färgaffärerna stänger väl iof 14.00 på lördagar?

Tycker det låter jävligt tight att hinna gå från kassan på ica, ut till bilen och åka iväg till coop, in och handla på 3 minuter. Möjligt kanske. Men extremt snabbt.
Tidsstudien tog åtta minuter. Varifrån fick du 3 minuter?
Citera
2013-12-06, 22:42
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om DU hade tänkt efter en liten bit och läst vad jag skrev så hade du insett att det inte är min skalle det är fel på, utan något annat. Nu klickade jag på din länk igen och kom då in på bilden med din fina pil. När jag klickade första gången fick jag en inloggningsbegäran och hamnade då på en bild som visade de två Sävastmasterna där bl.a. de gradtal jag angav fanns angivna. Fråga mig inte varför, men ge fan i att göra -tecken på mig igen tack!

Problemet är att även om jag inser fuller väl att detta är en teoretiskt tänkbar förklaring till varför hon tappar 3G-kopplingen i 6 minuter, så har fortfarande ingen presenterat någon rimlig förklaring till varför hon kommer traskande här vid denna tidpunkt. Uppgifterna går inte ihop. Det skulle vara så oerhört mycket mer intressant om det istället varit kl 21.32 och 21.38. DÅ hade plötsligt alla tidsuppgifter (KJ - vittnet - mastningarna) gått ihop. Det enda som hade återstått att förklara var varför i hela friden hon tog denna märkliga promenad.

Som av en ren händelse - jag lovar, jag skojar inte - tappade min iPhone alldeles nyss sin 3G-uppkoppling, liggande alldeles stilla här vid min dator. Den har nu varit borta i drygt 5 minuter. Så visst kan det hända även på dessa premisser.

LOL...

Jag behöver inte förklara ett tekniskt bevis, som dessutom stöds av ett oberoende vittne - bara konstatera att dem finns där. Din grumliga agenda här i tråden verkar vara att misskreditera allt som pekar mot någon annan än KJ. Vet av grava rättshaverister som är mer mottagliga för sakargument än du.

Ohh.. just ja höll på att glömma:
Citera
2013-12-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tidsstudien tog åtta minuter. Varifrån fick du 3 minuter?

Det har ifrågasatts om MB skulle hinna handla på ICA Kvantum kl 15:44 och på Coop Forum redan kl 15:47.

15.44 till 15.47 får jag till 3 minuter. Missar jag något?

Får inte upp dina bilder av någon anledning fö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in