Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Nej, du begrep inte.
Därför uppdaterade jag kartan - bara för din skull - och lade in en stor orange pil på antennens bäring/riktning, 270° eller rakt västerut. Åbergsmasten har 3 antenner och den gröna tårtbiten vid namn "270° Cell ID: 31_1852" är antennen 270°'s täckningsområde.
Där täckningsområdets vänstra avgränsning(eller den södra radien i tårtbiten) i cell "270° Cell ID: 31_1852" som har bäringen 210°, skär Sävastvägen(Markerat med ett stort rött kryss) kopplade Q's telefon upp sig mot 3G igen.
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0&hl=sv
Om DU hade tänkt efter en liten bit och läst vad jag skrev så hade du insett att det inte är min skalle det är fel på, utan något annat. Nu klickade jag på din länk igen och kom då in på bilden med din fina pil. När jag klickade första gången fick jag en inloggningsbegäran och hamnade då på en bild som visade de två Sävastmasterna där bl.a. de gradtal jag angav fanns angivna. Fråga mig inte varför, men ge fan i att göra

-tecken på mig igen tack!
Problemet är att även om jag inser fuller väl att detta är en teoretiskt tänkbar förklaring till varför hon tappar 3G-kopplingen i 6 minuter, så har fortfarande ingen presenterat någon rimlig förklaring till varför hon kommer traskande här vid denna tidpunkt. Uppgifterna går inte ihop. Det skulle vara så oerhört mycket mer intressant om det istället varit kl 21.32 och 21.38. DÅ hade plötsligt alla tidsuppgifter (KJ - vittnet - mastningarna) gått ihop. Det enda som hade återstått att förklara var varför i hela friden hon tog denna märkliga promenad.
Som av en ren händelse - jag lovar, jag skojar inte - tappade min iPhone alldeles nyss sin 3G-uppkoppling, liggande alldeles stilla här vid min dator. Den har nu varit borta i drygt 5 minuter. Så visst kan det hända även på dessa premisser.