2013-12-06, 22:43
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Färgaffärerna stänger väl iof 14.00 på lördagar?

Tycker det låter jävligt tight att hinna gå från kassan på ica, ut till bilen och åka iväg till coop, in och handla på 3 minuter. Möjligt kanske. Men extremt snabbt.

Iaf colorama: http://www.colorama.se/boden
Citera
2013-12-06, 22:46
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Det har ifrågasatts om MB skulle hinna handla på ICA Kvantum kl 15:44 och på Coop Forum redan kl 15:47.

15.44 till 15.47 får jag till 3 minuter. Missar jag något?

Får inte upp dina bilder av någon anledning fö.

Nu pratade vi om Q's egen fältstudie - inte vad som står i FUP.

8.59 - 9.07 = 8 minuter
Citera
2013-12-06, 22:49
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Det har ifrågasatts om MB skulle hinna handla på ICA Kvantum kl 15:44 och på Coop Forum redan kl 15:47.

15.44 och 15.57 skall det vara = 13 minuter.
Citera
2013-12-06, 22:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Iaf colorama: http://www.colorama.se/boden

Samma med Laitis.

http://www.laitis.se/butik/boden
Citera
2013-12-06, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det har du rätt i, det vet jag faktiskt inte. Å andra sidan vet ingen av alla er som utmålat Berg som en brutal våldsman och mördare mer konkreta bevis som stödjer detta än att:

- Han enligt egen uppgift ska ha tillfogat sin hustru blåmärken när de haft "hetsiga diskussioner" (Du kanske kan leka med tanken att en person som går ut och skriver saker som "kanske inte vid liv" och "kackerlacka" om en försvunnen också kan vara både provokativ och kränkande i ett familjegräl?

- Han enligt ett annat vittne ska ha gjort illa hennes tonårige son åtta år tidigare i en buslek som urartade

- Han mordhotade en kille som ringde hans fru och skvallrade om hans äktenskapliga snedsteg - dock utan att någonsin röra killen.

Missförstå mig rätt: Jag tror inte att Berg är nån sympatisk person. Jag tror både han är självupptagen, bossig och till en viss grad hotfull. Som så många, många andra män är han säkert kapabel till våld i vissa situationer. Ni har dock inte alls som ni tror lyckats leda i bevis att han är kapabel att mörda eller ens kapabel till något grövre våld.

Hade Berg haft domar för våldsbrott på sig hade han naturligtvis blivit ännu intressantare i utredningen och jag kan inte tänka mig att han inte hade fått frågor om detta i så fall under förhören. Så länge inget framkommer i denna riktning är det mest rimliga att utgå från att det inte finns några såna domar.
Vad gör det för skillnad om han har domar på sig eller inte. Är det inte hans sätt att uppträda mot andra människor som har betydelse?
Citera
2013-12-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Varför låter man då MB dra två olika versioner utan att konstatera som fakta att den ena inte alls stämmer.
Ingen följdfråga heller.

Ja exakt, det är hans sätt att uppträda som har betydelse! Utifrån oberoende källor och personer har ju vissa saker framkommit ..
Citera
2013-12-06, 23:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
LOL...

Jag behöver inte förklara ett tekniskt bevis, som dessutom stöds av ett oberoende vittne - bara konstatera att dem finns där. Din grumliga agenda här i tråden verkar vara att misskreditera allt som pekar mot någon annan än KJ. Vet av grava rättshaverister som är mer mottagliga för sakargument än du.

Ohh.. just ja höll på att glömma:

Men för i H E L V E T E!!!. Du gör fula tecken för mig pga att du inte läser innantill i det jag skriver och utifrån det inser att jag inte fått upp samma bild som du. Sen påstår du att ett vittne som säger sig ha sett en asiatisk kvinna EN TIMME SENARE skulle vara ett oberoende vittne som stöder ett "tekniskt bevis"? Vad är det för trams? Uppgifterna går inte ihop, alldeles bortsett från att vittnet inte på minsta vis påstått att det skulle ha varit Vatchareeya hon såg. Och Quarrels observation visar bara att man tappar 3G-täckningen inom ett visst område - den visar naturligtvis inte på minsta vis att det verkligen är skälet till att hennes mobil råkade ut för detta. OCH uppgiften förblir helt i strid med vad den åtalade påstått genom alla förhör.

Dessutom säger FUP:

Citat:
Bangsuans telefon är påslagen klockan 20:32 och 20:38, och befinner sig under Johanssons
hembasstation.

... men vid tidpunkten hon tappade 3G-uppkopplingen måste hon ha befunnit sig inom cellId 31_1851.

Rättshaverist kan du vara själv. Det är inte jag som förfäktar långsökta och osannolika teorier (vilket är en av de typiska egenskaperna hos rättshaverister). Din teori förklarar fortfarande inte för fem öre varför hon går denna märkliga väg och varför hon trots en tydligen fullt fungerande telefon inte väljer att ge ifrån sig minsta pip till sin älskade tränare som hon tydligen är på väg till. Och i slutändan står fortfarande avsaknaden av alla bevis för att MB har något med mordet att göra och den bisarra planteringsteorin som krävs för att ändå göra honom till skyldig. Det min vän är typiska rättshaveristteorier.
Citera
2013-12-06, 23:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Ursäkta. I FUP står det 15:44 på ett kvitto och 15:57:30 på det andra, 13 minuter alltså. Tidsstudien på åtta minuter visar att det var möjligt.
Citera
2013-12-06, 23:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han avbröt ett måleriarbete i restaurangen för att åka och handla och återkom senare och fortsatte att handla. Det kan inte ha varit något annat än penslar han var ute efter, även om han passade på att köpa annat. Så hur kan han glömma penslar? Och varför åkte han förbi Coop Forum? Det låg inte på väg till restaurangen.

Men vänta, han får SMS 17:28 och enligt egen uppgift befinner han sig på restaurangen. Men basstationsuppkopplingen på sid 928 att han befann sig i cellen Garnisonsgatan NV. Han var alldeles för långt västerut för att vara på restaurangen. Var det dit han var på väg efter inköpen? Vad gjorde han där? Varför berättade han inte det?

Bra Q, bara på dem, du har faktiskt rätt i sak, och ditt ifrågasättande har sitt berättigande tycker jag. Vad gjorde han där och varför berättade han inte? En trovärdighetsfråga än så länge tycker jag.

Han höll på med utbyggnaden, dock kan någon i personalen ha sagt åt honom att de saknade vissa matvaror och bad MB köpa med sig det när han ändå skulle iväg och köpa penslar. Men visst, det verkar som om han hade inköpen som förevändning att lämna restaurangen.

Och vi har fortfarande inte fått reda på var och vad AN handlade, hon som även sagt att hon var hemma hela dagen. Och skitkul med överraskningar verkar hon tycka, ringde MB och sa att de skulle på Per & Mickes, det var bara bokat sedan tisdagen, bra att hon lyckades hålla det hemligt för MB några dagar, eller var han så tankspridd att han ofta glömde vad han skulle göra några timmar framåt?
Citera
2013-12-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra Q, bara på dem, du har faktiskt rätt i sak, och ditt ifrågasättande har sitt berättigande tycker jag. Vad gjorde han där och varför berättade han inte? En trovärdighetsfråga än så länge tycker jag.

Han höll på med utbyggnaden, dock kan någon i personalen ha sagt åt honom att de saknade vissa matvaror och bad MB köpa med sig det när han ändå skulle iväg och köpa penslar. Men visst, det verkar som om han hade inköpen som förevändning att lämna restaurangen.

Och vi har fortfarande inte fått reda på var och vad AN handlade, hon som även sagt att hon var hemma hela dagen. Och skitkul med överraskningar verkar hon tycka, ringde MB och sa att de skulle på Per & Mickes, det var bara bokat sedan tisdagen, bra att hon lyckades hålla det hemligt för MB några dagar, eller var han så tankspridd att han ofta glömde vad han skulle göra några timmar framåt?

Intressanta observationer. Det gäller att vara systematisk och konkret eftersom det verkar som att AN/MB vill förvilla oss...

När du skriver: Vad gjorde han där? Menar du på Coop och ICA då?

Va hela eller delar av köket/restaurangen inplastad den dagen?
Citera
2013-12-06, 23:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad gör det för skillnad om han har domar på sig eller inte. Är det inte hans sätt att uppträda mot andra människor som har betydelse?

Domar får väl ändå anses utgöra ett tyngre bevis för någons våldsamhet än rena påståenden? Fast nu har ju Berg själv dragit upp misshandeln av frun och hoten mot Flygare. Verkar det f.ö. inte väldigt konstigt att han skulle föra fram denna uppgift om han var i någon slags maskopi med henne eller gjort upp med henne att hon skulle täcka för honom i förhör? Jag tycker detta är en av många områden där den enklaste förklaringen också låter som den mest sannolika: Pga hur dåligt det varit mellan dem sen avslöjandena om honom och VB är han osäker på vad hon kan tänkas säga + att hon sagt till honom att hon inte tänker skydda honom på något vis (FUP 1111) så finner han det säkrast att tala sanning på denna punkt.

Men den här tråden har handlat alldeles för mycket om en karatelärares allmänna vandel. Vi behöver inte disputera kring att han är ett svin på många sätt, jag har inte hört någon i tråden uttrycka någon annan uppfattning. Frågan gäller vad man kan dra för säkra slutsatser av hans otrevliga beteende och där är vi inte överens. Sen är vi inte heller överens om betydelsen det har heller. Som bekant anser vissa av oss att frågan är lika irrelevant som huruvida hans morbror, A Flygare eller Schlangenkraft är svin. Teknisk bevisning pekar entydigt mot att en annan person har hanterat liket efter den mördade och ingen annan förklaring till detta har presenterats än ett rent cirkelbevis som eftersom det är ett rent cirkelbevis har noll och inget bevisvärde.
Citera
2013-12-06, 23:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Intressanta observationer. Det gäller att vara systematisk och konkret eftersom det verkar som att AN/MB vill förvilla oss...

När du skriver: Vad gjorde han där? Menar du på Coop och ICA då?

Va hela eller delar av köket/restaurangen inplastad den dagen?

Jag menar, vad gjorde han på ett ställe som inte ligger på vägen till restaurangen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in