Mycket bra match med fina defensivdueller. Jag trodde att Hawkins skulle ta det men han gjorde några små misstag och Selby visade klass på slutet. Hawkins har dock visat att han tillhör "dom stora grabbarna".
Idag väntar
13:00 Neil Robertson v Stuart Bingham
19:00 Neil Robertson v Stuart Bingham
Imorgon väntar
13:00 Mark Selby v Ricky Walden
19:00 Mark Selby v Ricky Walden
Ricky Walden är inte så känd men här finns lite om honom...
Detta är endast Waldens andra semifinal i en stor turnering i karriären så mötet mot Selby är stort för honom.
När det gäller snooker kanske bästa källan inte är svenska Wikipedia. Walden har vunnit två rankingtävlingar och dessutom spelat VM-semifinal i våras, en semifinal som han borde ha vunnit tycker jag. Dock mötte han den stenhårde och hete Barry Hawkins som nu verkar ha etablerat sig i topp fem. Hawkins är lite som Bingham, slow starter för att blomma ut efter typ tio år på touren.
Nu hoppas jag på Selby-Robertson i final med en australiensisk seger!
Fasiken Bingham ser bra ut även idag, typiskt missar precis.
Skrev igår att han aldrig blir topp 5 spelare, fan han är ju nästan det.
Inget, kort paus kommer idag.
Kim om du läser tråden här ska du veta att vi skojar om och med dej med glimten i ögat.
Kim du är bäst och den dagen du och Ronnie lägger av blir aldrig detsamma att följa snooker.
Visst utan Eurosport ingen snooker, men tycker det är förbannat svagt då UK är näst störst efter VM.
Nä visa världscupen störtlopp, vintern är ju snart slut och inte många alpina tävlingar kvar på säsongen.
Senast redigerad av pettachi 2013-12-06 kl. 21:07.