2013-11-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket

Jag får ta ditt lästips under övervägande - det bygger isf. på premissen att jag kan låna den, att medfinansiera hennes lyxkonsumtion av 5.000 kronors italienska stövlar vilka går sönder efter några veckor är jag måttligt intresserad av, och som sagt, det är inte hennes språkbruk jag har problem med. Det är hennes åsikter.

[---]

Har (frivilligt) exponerat mig för Svelands "Bitterfittan" (kort sammanfattning - ja hon är verkligen en bitterfitta som inte kan skriva och boken är värdelös); Björks "Under Rosa Täcket (kort sammanfattning - boken är inte värdelös men Björk är någon märklig form av sagokommunistfeminist som dock har en del sunda tankar) och lite annat ur vänsterfeministkononen i hopp om att vaccinera mig mot att bli irriterad av dylika författare. Men det har fan inte hjälpt...

Du kan ju gå till något bibliotek och läsa boken på plats. Det brukar jag göra när jag inte ens unnar en författare den enkrona eller vad det nu är som författaren får i biblioteksersättning.

Jag instämmer helt om Svelands bok. En typisk bortskämd 70-talist - och 80-talisterna lär enligt utsago vara ännu värre...

Björks bok gjorde mig besviken. Jag har varit det som nu kallas feminist i årtionden, läst massor i ämnet och tyckte inte Björk kom med något nytt, fattar inte att den blev en sådan succé.
Citera
2013-11-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Linderborg erkänner själv att hon är mytoman, den här filmen är fiktion, det kan vi vara säkra på. Hon är för lögnaktig för att hålla sig till sanningen.

Ganska äckligt också att Åsa erkänner att hon skulle aldrig acceptera att dottern skaffade en pojkvän som ej är kommunist, Åsa ger verkligen sken av att vara satan själv

Jag tror att ett övergivet barn som inte har något vuxenstöd (mig äger ingen = jag har ingen att anförtro mig åt) och som förtvivlat kämpar för att klara sig igenom tillvaron lätt kan börja ljuga och tröstfantisera. Om de kommer över det i vuxen ålder är det bra.

Att Åsa inte accepterar något annat än kommunistpartners hos barnen är bara samma sak som att Jehovas vittnen, chassidiska judar, rättrogna muslimer eller valfri fundamentalistisk sekt inte heller vill att någon utomstående ska börja rubba deras barns cirklar. Det är för hotfullt. (Själv vill jag helst inte att mina barn gifter sig med muslimer eller chassidiska judar etc ...)

Det är tråkigt att Åsa har haft en traumatisk barndom eftersom det har påverkat hennes personlighet och hon har en position där hon faktiskt påverkar utvecklingen i landet.
Citera
2013-11-10, 20:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Linderborg erkänner själv att hon är mytoman, den här filmen är fiktion, det kan vi vara säkra på. Hon är för lögnaktig för att hålla sig till sanningen.

Åsa Linderborg har alltså inte gjort filmen, andra har gjort den och hon är förbannad för att den inte stämmer överens med underlaget (boken).

För övrigt gjorde hon en bra intervju med sig själv. Jag avskyr människan men måste medge att hon är klipsk och har ordets gåva som få.
Senast redigerad av Månsan 2013-11-10 kl. 20:17.
Citera
2013-11-22, 14:31
Medlem
Åsa Linderborg var lysande i författarsamtal i Essinge kyrka igår kväll.
Kyrkopublik med hög medelålder och mycket kvinnor och "enkel förtäring".
Men ibland kan även kyrkliga evenemang vara upplyftande.
Citera
2013-11-22, 15:03
Medlem
Inte för att vara jante-gnällig men hennes intervju med henne själv gav mig verkligen bilden av en grandios självbild.

Visst blir det lätt att svara i en intervju när man själv får välja frågorna.

Vem kan ha intresse av att läsa hennes självförhärligande?
Citera
2013-11-22, 16:32
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Åsa Linderborg var lysande i författarsamtal i Essinge kyrka igår kväll.
Kyrkopublik med hög medelålder och mycket kvinnor och "enkel förtäring".
Men ibland kan även kyrkliga evenemang vara upplyftande.

Låter mysigt och som helt rätt publik för Åsa. Okritiska mediekonsumenter som glatt stämmer in i kören av upprörda röster över.. vad det nu är media berättar för dem att de ska vara upprörda över just den dagen. Men det är klart, så länge hon håller sig opolitisk kanske hon kan vara bra. Vem vet. För mig gör hennes kommunistsympatier och yttrandeofrihetsförespråkande att jag har svårt att förhålla mig sakligt till saker hon gör i andra sammanhang.
Citera
2013-11-22, 22:57
Medlem
Cyranos avatar
Väx upp. Även om Åsa är er motståndare och även om ni saknar förmåga att förstå det är hon en god stilist med ett mycket bra språkbruk. Hennes självbiografi är fascinerande och berättar nog mycket mer om henne själv och bakgrunden till hennes intellektuella dysfunktionalitet än hon själv önskade eller förstod. Om man läser den (dvs. "Mig äger ingen") blir det ett skolexempel på varför någon saknar verklighetsförankring och självinsikt och maniskt framhäver vänstermarxistiska konspirationsteorier, istället för att göra upp med framförallt sin mor.
Att döma av utdragen ur Åse Seierstads bok om Breivik , finns klara paralleller.
Citera
2013-11-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Låter mysigt och som helt rätt publik för Åsa. Okritiska mediekonsumenter som glatt stämmer in i kören av upprörda röster över.. vad det nu är media berättar för dem att de ska vara upprörda över just den dagen. Men det är klart, så länge hon håller sig opolitisk kanske hon kan vara bra. Vem vet. För mig gör hennes kommunistsympatier och yttrandeofrihetsförespråkande att jag har svårt att förhålla mig sakligt till saker hon gör i andra sammanhang.

Men hon visade sig faktiskt också ha en hel del självdistans ...
Citera
2013-12-06, 14:47
Medlem
OedipusRexs avatar
Nelson Mandela har inte varit död i 24 timmar och Åsa/Aftonbladet använder redan hans död för att smutskasta Carl Bildt.

Vilken djävla sugga hon är.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article17975195.ab
Citera
2013-12-06, 14:55
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OedipusRex
Nelson Mandela har inte varit död i 24 timmar och Åsa/Aftonbladet använder redan hans död för att smutskasta Carl Bildt.

Vilken djävla sugga hon är.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article17975195.ab
Vad förväntar du dig av en gamla kommunist?
Citera
2013-12-06, 15:00
Medlem
Skidaddles avatar
Jag tycker hon har en viss poäng. Moderaterna stödde aktivt apartheidregimen, och var emot alla former av bojkotter och sanktioner. Det är lögn hela vägen när dom nu säger att dom alltid har stöttat Mandela. Lögn, lögn, lögn...
Citera
2013-12-06, 15:35
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Moderaterna stödde aktivt apartheidregimen

Menar du att Moderaterna skänkte pengar och vapen till Nationalistpartiet i Sydafrika eller att de skickade blommor till PW Botha på hans födelsedag?!?!
Eller nej, det var snarare så att de ej stödde ANC vilket är inte samma sak som att de aktivt stödde apartheidregimen. Snarare inaktivt om ens det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in