Citat:
Ursprungligen postat av
Noicer
Om han knivhuggit BO först och därefter springer iväg med den blodiga kniven "säkrad" så kan slidan lossnat och flugit iväg. Det ser ut som om att han slängt den men den har i själva verket lossnat under språng. Han har alltså inte varit slarvig utan noga med att förvara kniven säkert efter angreppet.
Nu hänger jag inte helt med. Kniven återfanns ju på brottsplatsen, så jag förstår inte riktigt resonemanget om att GM skulle ha sprungit
"iväg med den blodiga kniven "säkrad". Så den delen kan förslagsvis strykas. Men om man tittar på andra delar i det du skriver (om jag har fattat dig rätt), nämligen att GM skulle låtit den blodiga kniven komma i kontakt med knivslidan, för att sen slänga/tappa knivslidan i höjd med Villagatan: varför skulle i så fall Leif GW säga att det är tänkbart att GM tappade (eller kastade) knivslidan där INNAN gärningen? Hade en blodig knivslida återhittats vid Valhallav/Villag så borde inte LGWP säga att knivslidan hittades INNAN gärningen utan i stället att knivslidan kan ha hamnat där EFTER gärningen. Alternativt att BO fick knivhugg redan på Valhallav innan Villagatan, att BO försökte fly och tog sig in på ridskoleområdet. LGWP borde ju i så fall vara mycket angelägen om vittnesuppgifter från gångvägen mellan Valhallagrillen och ridskoleområdet.
Så utifrån de uppgifter LGWP har lämnat i t ex Veckans Brott 2011 tror jag inte att man har hittat någon blodig knivslida.