2013-12-06, 03:13
Medlem
Soterns avatar
Skrämmande läsning:

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=4&cad =rja&ved=0CDkQFjAD&url=http%3A%2F%2Falicelevandebe gravd.blogg.se%2F&ei=LzKhUqHsEcKC4AS04oHwAg&usg=AF QjCNFf4Wqn73eEvFivUkHumD_E8eGnZQ&bvm=bv.57155469,d .bGE
Citera
2013-12-06, 03:50
Medlem
Är som att gå tillbaks flera årtionden när man hör förvaltaren pratar om att det inte är lämpligt att Alice skall komma till kyrkan i rullstol,eller underförstått när hon är dement.
Tror hon att folk tar illa vid sig att se handikappade,dementa eller olika slags människor som besöker kyrkan skulle vara något slags problem.
Finns knappast en kyrka som inte regelbundet har besök av dementa,och att tro att övriga besökare skulle göra sig rolig på deras bekostnad är bara befängt.
Håller med om kritiken som riktades mot kyrkan,varför tar de inte strid för att Alice har rätt att regelbundet får komma?Hon har ju under större delen av sitt liv varit aktiv inom kyrkan både i Sverige,och framför allt under alla år då hon och maken bodde i Spanien och var kyrkvärdar för svenska kyrkan där.
Tror för övrigt att L*na Ar*nbjörk* *=e,inte bor hos sin son och hans sambo i bostadsområdet i Lidköping.
Någon,kanske Boström???,har förstått att dokumentären skulle avslöja vilket maktmissbruk hon bedriver mot Alice Babs och att människor med all rätt kommer att vända sig emot henne.
Hon befinner sig säkert på adress okänd precis som Alice.
Tror att Alice flyttats till en ny kommun,långt från Stockholm och vännerna,praktiskt och bra för förvaltaren,Titti och Nacka kommun.
Citera
2013-12-06, 07:27
Medlem
utforskas avatar
Det skulle inte förvåna mig om hon är placerad på ett demens-boende i närheten av överförmyndaren i Lidköping.

http://www.lidkoping.se/familjochomsorg/aldreomsorg/boende.4.d62f0912738006cfc8000543350.html

För förmyndaren kan ju inte åka till Norrland när hon blir skall värna om Alice och besöka henne.

L*na Arenbjörks förra bostad i Södertälje är såld, men jag tror det bara är en skenmanöver att hon är mantalsskriven hos sonen i Lidköping.

Som någon skrev, om kungen vill träffa sin hovsångerska kan dom förneka honom det.

Här skall det utforskas..
Citera
2013-12-06, 08:10
Medlem
[quote=bea67|46452218]
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
på sätt och vis förstår jag familjen,alice är en stor stjärna och dom är rädda för vad som kommer ut i skvallerpressen,med tanske på att hon är lite senil,
Lite senil?
Vet du vad du pratar om, typiskt folk som inte har en aning om demenssjukdomar. Läs på lite innan du uttalar dig. Ska du inte skriva hon är lite åderförkalkad med
Citera
2013-12-06, 08:28
Medlem
Puh, vilket dålig dokumentär om Alice Babs igår.
Beklämmande att se hennes "vänner"? som stod utanför huset och sjöng hennes gamla "hitlåtar".
Beklämmande att TV öht sände programmet.

Vad vet vi om Alice´s sjukdomsbild? Inte ett skvatt.

Jag tror nog hon omhändertas på bästa möjliga sätt av sina anhöriga och sin släkt och nära vänner.
Har man jobbat inom demensvården så anser inte jag det alls konstigt att man inte släpper in
vem som helst för att hälsa på henne.
Citera
2013-12-06, 08:54
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffransnisse
Finns det det inte någon "visslare" därute som har mer uppgifter om detta rättsövergrepp?
Det borde definieras som ett sånt iallafall.

Ett starkt ord; men jag kände faktiskt hat när jag såg och hörde detta maktfullkomliga,
osmakliga fetto till förvaltare, och som grädde på moset så dök det upp en likasinnad
från kommunen!

Ja, hat är passande i detta sammanhang. När kärringen flinade ville man ge henne en blåklocka , Lena Arenbjörk är en person som inte har moderna värderingar, kunskap om demessjukdom och ovanpå det är hon en människa som skriker JAG; JAG; JAG. Hon skrattade när hon sa att det var hon som låg bakom allt, alla beslut! Skrattet var i stort sett inte ett varmt skratt, utan hånfullt, överlägset, ondskefullt. Har aldrig sett något liknande! En personlighetsstörd god man, som gör precis vad Titti Sjöblom frågar efter. Det är Titti som är klient, inte Alice! Plågsam okunnighet inom kommunen, knuffa bort kärringen från Nacka kommun också, och ger sig Bodström in i detta är han en penningkåt minister-wannabe som aldrig kommer att få någon röst från vårdsverige!
Senast redigerad av Cinnabar 2013-12-06 kl. 08:57.
Citera
2013-12-06, 08:59
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då är det där skon klämmer som gör att förvaltaren beslutat om besöksförbudet..arvet.

Troligtvis också dottern som drivit på detta med förvaltarskap och besöksförbud.

Jepp, dottern ruvar på dokumentär och nyutgivningar av Alice musikaliska gärning, då kan inte bilden av en mycket gammal dam, emellanåt kanske förvirrad, ligga och skava på näthinnan.
Förvaltaren sa det själv, att bilden av Alice inte fick ändras!!! Jag blir så
Citera
2013-12-06, 09:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Jag spånar om att dottern kanske är rädd att mista arvet efter sin mor i tro att A.B ska luras till att ändra testamentet till en av sina vänners förmån.

Den manliga grannen nämnde väl något om att han vart till polis och "pratat om arvet..äh..Alice"

Men det ska inte vara så lättvindigt att en förvaltare kan styra och ställa i tron att hon som förvaltare är självaste A.B.

Nej, om en förvaltare säger "jag är Alice" borde hon fråntas sin roll direkt. Nacka kommun måste ställas till svars och återkalla tillståndet!

Det är också intressant hur blanketten för en så ingripande åtgärd ser ut, det är antingen JA till total intighet eller NEJ. Demens är flytande tillstånd, och blanketten behöver sannerligen göras om samt att rollen som förvaltare är för svår att inneha för en individ. Överför detta till en myndighet med tydligt regelverk, AB ska inte leva LAs liv!

Tänker på när Alice klev fram i kyrkan för att jamma, den situationen hade Lena Arenbjörk gjort allt för att stoppa, men… när Alice började sjunga… då hade hon sinnet kvar, och rösten. Nu kan det vara för sent för allt, demenssjukdom måste till varje pris hävas, med alla medel. Titti Sjöblom har snabbskickat sin mor till graven.

Sorg, och ensamhet, är det största hotet mot en demenssjuk!
Senast redigerad av Cinnabar 2013-12-06 kl. 09:16.
Citera
2013-12-06, 09:08
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Då är det där skon klämmer som gör att förvaltaren beslutat om besöksförbudet..arvet.

Troligtvis också dottern som drivit på detta med förvaltarskap och besöksförbud.

Narcissister upprättar ofta besöksförbud, med eller utan lagens hjälp, så min uppfattning är att både Titti Sjöblom och Lena Arenbjörk är värsta sortens narcissister, och till sin hjälp tar de lagboken för att drämma till folk, även mödrar, vänner, grannar. Må så vara om grannarna skulle försöka komma åt Alice egendom på något sätt, men då hade Alice likväl kunnat gå i kyrkan med mera. Uppenbarligen anser TS och LA att grannarna är så jobbiga att Alice måste fängslas?

Alice nämner också att hon klarar sig utan personliga saker, ryktet om att allt hon haft avyttrats verkar stämma.
Citera
2013-12-06, 09:11
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Man kanske skulle skriva till Kungen och fråga om han tänker uppvakta sin försvunna hovsångerska på hennes 90-års dag. Skulle vilja se Arenbjörks min när en sådan förfrågan trillar in.

Vad hette den feta paddan på Nacka Kommun som satt och svalde obstinat?

Ja, Silvia om inte annat. Hon är ju mycket engagerad i demenssjukdomar.
Citera
2013-12-06, 09:21
Medlem
gaphalsens avatar
vet inte om detta finns publicerat sen tidigare men nu finns det i alla fall...

http://minfil.org/b1V5d4b5b9/nacka_3960-13.pdf

NACKA TINGSRÄTT
Inkommandedatum: 2013-07-04
Målnummer: Ä 3960-13
kontaktförbud

aktbilaga 24
Återkallelse från förvaltaren Lena Arenbjörk

http://minfil.org/ccV5d3b0b8/nacka_698-13.pdf

NACKA TINGSRÄTT
Inkommandedatum: 2013-02-04
Målnummer: Ä 698-13
anordnande av förvaltarskap

Aktbilaga 5
PROTOKOLL 2013-02-04
Anordnande av förvaltarskap; nu fråga om interimistiskt beslut

Aktbilaga 27
PROTOKOLL 2013-04-04
Anordnande av förvaltarskap
Citera
2013-12-06, 09:41
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För ca 10-11 år sedan fick Alice en stroke. Den första.

Har ni tänkt på att hon höll den hemlig för sin FAMILJ?

Undrar någon varför?

Det behöver dock inte betyda att hon hade någon annan baktanke att mörka stroken än den att hon själv inte ville inse att livet har ett slut.

Hur många känner inte någon som hemlighållit olika sjukdomar inför sin familj? Detta för att själv inte inse faran med sjukdomen eller för att familjen inte ska oroas. Oavsett skälet till att mörka en sjukdom inför sin familj så är det inte ovaligt.

Jag känner inte till AB skäl, men vill ändå påvisa att detta som fenomen inte är ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in