2013-12-05, 22:30
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Blir så j-a förbannad! Finns det utrymme för en folkprotest?

Uttalande av stolpskottet Thomas Bodström:

"Ja, detta drabbar många vänner. Men det finns alltför oseriösa vänner och jag kan inte förstå varför en dotter, i detta fall Titti, skulle vilja skada sin mamma? Den frågan måste man ställa sig i sammanhanget." http://www.expressen.se/nyheter/bodstrom-ska-granska-babs-dokumentar/

Vilken lysande argumentation! Kära Thomas Bodström, för din information: det finns döttrar som mördar sina mammor. Att mammor skadas av sina barn är ett brott som förekommer. Man måste också ställa sig frågan i sammanhanget varför Alice Babs dotter beter sig på detta avskyvärda sätt mot sin mamma.

Oavsett skäl dottern gömmer sin mamma så är det uruselt av SVT att inte nämna att det faktiskt grunden är dotterns påhitt och inte förvaltaren som det beskrivs i filmen. Dokumentären fälls säkert i granskningsnämnden.
Citera
2013-12-05, 22:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Man kanske skulle skriva till Kungen och fråga om han tänker uppvakta sin försvunna hovsångerska på hennes 90-års dag. Skulle vilja se Arenbjörks min när en sådan förfrågan trillar in.

Vad hette den feta paddan på Nacka Kommun som satt och svalde obstinat?
En alldeles utomordentlig idé!
Får vi se sen om den maktkåta kärringen som nu flytt iväg klarar av att vara så jävla
ståndaktig i sin omänsklighet och så tuff att hon till och med schasar iväg kungliga majestätet
från klienten som hon "värnar" så väldigt om....

Ja, paddan på kommunen, vad var hennes namn nu? Gav ett kallt och arrogant intryck.
Hon är planeringsdirektör om jag inte minns alldeles galet. Här är några namn att lägga på minnet i sammanhanget:

Ansvariga tjänstemän, Nacka kommun:

Sjötäppans chef:
Åsa Pierson Bergström
08-718 84 01
asa.piersonbergstrom@nacka.se

Överförmyndarenhetens chef i Nacka kommun:
Ann-Charlotte Oetterli
08-718 92 14
ann-charlotte.oetterli@nacka.se

Ansvarig myndighet:

Socialstyrelsen
Tillsynsavdelningen
Evabritt Cederblad
evabritt.cederblad@socialstyrelsen.se

Alice talar här: http://www.youtube.com/watch?v=oirwuIdm0Cg

I kommentarsfältet hittas detta:
Citat:
Bedrövligt att någon som kallar sig "vän" till Alice kan med att lägga upp detta på YouTube. Vad vet ni om demens överhuvudtaget? Hoppas Titti och förvaltaren står på sig och ser till att hålla huset rent från profithungriga personer!
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-05 kl. 22:35.
Citera
2013-12-05, 22:37
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Ja, vad hette hon! Något på B och ett ö. Tre bokstäver.

Den haggan kanske du som kommuninnevånare skulle skriva till. Tydligen var hon ansvarig för äldrevården i kommunen. Programmet borde gå i repris rätt snart och då dyker namnet upp.
Citera
2013-12-05, 22:43
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Den haggan kanske du som kommuninnevånare skulle skriva till. Tydligen var hon ansvarig för äldrevården i kommunen. Programmet borde gå i repris rätt snart och då dyker namnet upp.

SVT2 Söndag 8 dec 2013 kl 23.40

Kommer väl att finnas på SVT Play
Citera
2013-12-05, 22:48
Medlem
Citat:
Man kanske skulle skriva till Kungen och fråga om han tänker uppvakta sin försvunna hovsångerska på hennes 90-års dag. Skulle vilja se Arenbjörks min när en sådan förfrågan trillar in.

Vad hette den feta paddan på Nacka Kommun som satt och svalde obstinat?

Skriva till kungen var en alldeles utmärkt idé! Funderar faktiskt på att göra det.
Tyvärr har jag glömt vad paddan hette.

Det här är ett bra exempel på när alla vet att det är något som inte stämmer, men ingen orkar ta tag i det på grund av att man anser sig inte ha tid. Lättare att låta bli. Prata bort det med klyschor.

Ja, något är fel med Arenbjörk. Tråden i hennes personlighet verkar vara jag, jag, jag, jag, jag. Sen kommer lögner om att AB mår så bra. Det är väl en mänsklig rättighet att få träffa folk! AB är fängslad trots att hon inte har gjort något ont. Trodde inte att sådant var tillåtet i Sverige. Man blir ju rädd. Ansvariga inklusive Arenbjörk borde skämmas. Och vad säger barnen kan man undra.. Blundar och gömmer sig verkar det som.
Citera
2013-12-05, 22:51
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
En alldeles utomordentlig idé!
Får vi se sen om den maktkåta kärringen som nu flytt iväg klarar av att vara så jävla
ståndaktig i sin omänsklighet och så tuff att hon till och med schasar iväg kungliga majestätet
från klienten som hon "värnar" så väldigt om....

Ja, paddan på kommunen, vad var hennes namn nu? Gav ett kallt och arrogant intryck.
Hon är planeringsdirektör om jag inte minns alldeles galet. Här är några namn att lägga på minnet i sammanhanget:

Ansvariga tjänstemän, Nacka kommun:

Sjötäppans chef:
Åsa Pierson Bergström
08-718 84 01
asa.piersonbergstrom@nacka.se

Överförmyndarenhetens chef i Nacka kommun:
Ann-Charlotte Oetterli
08-718 92 14
ann-charlotte.oetterli@nacka.se

Ansvarig myndighet:

Socialstyrelsen
Tillsynsavdelningen
Evabritt Cederblad
evabritt.cederblad@socialstyrelsen.se

Alice talar här: http://www.youtube.com/watch?v=oirwuIdm0Cg

I kommentarsfältet hittas detta:

Nu blev det lite begreppsförvirring, Förvaltare, förmyndare och god man är tre olika juridiska personer? Vilken myndighet utser förvaltare?

Fö tycker jag Nationella insatsstyrkan borde storma psykkärringens hem och tvinga fram var hon håller nationalikonen gömd. Det är väl högförräderi att kidnappa en hovsångare så Kungen kan låta häxan löpa gatlopp till borggården för medeltida rättsskipning.
Citera
2013-12-05, 22:58
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Den där förvaltarkvinnan förefaller ordentligt maktfullkomlig och njuter öppet av att vara "den som bestämmer".
Det var i alla fall det intrycket som gavs i tevedokumentären. "Här är en människa som fått viktiga uppgifter på äldre dar och blir hög på det."

Hon måste bo mycket närmre Nacka kommunhus än i Lidköping. Hon har fått sina uppdrag av nån bekant där.

Vad som saknades i tevedokumentären var att Bennie & Eva satt ner och utförligt berättade sin version av hur de kom på kant med personalen på Sjötäppan. Vad gjorde de, retade de upp Alice så hon försökte ställa krav och bli jobbig? Bennie & Eva har mycket mer att berätta.
Citera
2013-12-05, 23:04
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Och varför ska hon ha förvaltare för att dottern vill det?
Jag spånar om att dottern kanske är rädd att mista arvet efter sin mor i tro att A.B ska luras till att ändra testamentet till en av sina vänners förmån.

Den manliga grannen nämnde väl något om att han vart till polis och "pratat om arvet..äh..Alice"

Men det ska inte vara så lättvindigt att en förvaltare kan styra och ställa i tron att hon som förvaltare är självaste A.B.
Citera
2013-12-05, 23:06
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det var i alla fall det intrycket som gavs i tevedokumentären. "Här är en människa som fått viktiga uppgifter på äldre dar och blir hög på det."

Hon måste bo mycket närmre Nacka kommunhus än i Lidköping. Hon har fått sina uppdrag av nån bekant där.

Vad som saknades i tevedokumentären var att Bennie & Eva satt ner och utförligt berättade sin version av hur de kom på kant med personalen på Sjötäppan. Vad gjorde de, retade de upp Alice så hon försökte ställa krav och bli jobbig? Bennie & Eva har mycket mer att berätta.

Som jag uppfattade det i dokumentären har förvaltaren nyligen flyttat till "västra sverige". Möjligen bodde hon förrut i Nacka kommun.
Citera
2013-12-05, 23:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Som jag uppfattade det i dokumentären har förvaltaren nyligen flyttat till "västra sverige". Möjligen bodde hon förrut i Nacka kommun.
Framkom väl att förvaltaren bodde i Södertälje?
Citera
2013-12-05, 23:08
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag spånar om att dottern kanske är rädd att mista arvet efter sin mor i tro att A.B ska luras till att ändra testamentet till en av sina vänners förmån.

Den manliga grannen nämnde väl något om att han vart till polis och "pratat om arvet..äh..Alice"

Men det ska inte vara så lättvindigt att en förvaltare kan styra och ställa i tron att hon som förvaltare är självaste A.B.

Nej han hade inte pratat om arvet utan svarat på frågor ang besöksförbudet. Det var polisen som frågat om han varit ute efter pengar..för så hade anmälan som Fv lämnat in låtit........men det hade han aldrig varit
Citera
2013-12-05, 23:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Nej han hade inte pratat om arvet utan svarat på frågor ang besöksförbudet. Det var polisen som frågat om han varit ute efter pengar..för så hade anmälan som Fv lämnat in låtit........men det hade han aldrig varit
Då är det där skon klämmer som gör att förvaltaren beslutat om besöksförbudet..arvet.

Troligtvis också dottern som drivit på detta med förvaltarskap och besöksförbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in