2013-12-04, 23:10
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Tomten kom tidigt i år! Hämtade just ut en MTO:
Carmina 955 i Loden suede.

Bilderna är dock inte de bästa.

Schyssta! Jädrigt fin mocka det där.
Citera
2013-12-04, 23:10
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Tomten kom tidigt i år! Hämtade just ut en MTO:
Carmina 955 i Loden suede.

Bilderna är dock inte de bästa.

Tjusiga!
Citera
2013-12-04, 23:12
Medlem
AlisterGs avatar
Bidrar med lite bilder på mina nya svarta plain cap toe oxfords: Wildsmith Sloane. Mycket trevliga skor, skulle säga att kvaliteten är ungefär i nivå med Alfred Sargent Exclusive (också AS som tillverkar skorna) men med en mindre välvd midja och kastanjebarkgarvade sulor istället för ekgarvade. Lästen är ganska lång, men sitter ok. Kunde dock önskat en lägre placerad tå, sk toe spring, men men.

Bilderna: http://imgur.com/a/2iAZF
Citera
2013-12-04, 23:44
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Bidrar med lite bilder på mina nya svarta plain cap toe oxfords: Wildsmith Sloane. Mycket trevliga skor, skulle säga att kvaliteten är ungefär i nivå med Alfred Sargent Exclusive (också AS som tillverkar skorna) men med en mindre välvd midja och kastanjebarkgarvade sulor istället för ekgarvade. Lästen är ganska lång, men sitter ok. Kunde dock önskat en lägre placerad tå, sk toe spring, men men.

Snygga, såg bilderna på SF. Hur långa är de? Som CJ 348?
Citera
2013-12-04, 23:53
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Snygga, såg bilderna på SF. Hur långa är de? Som CJ 348?

Tackar! Nja inte så långa som 348. Har jag 348 i stl 10 är de alldeles för långa och ser ut som kanoter. De här i stl 10 är jämförbara i vidd, och de må vara lite långa, men funkar.
Citera
2013-12-06, 00:38
Medlem
Jag söker ett par single monk straps, någonstans mellan ljusbrunt och chestnut. Behöver en läst med någorlunda högt insteg och vill helst att det ska vara lädersula. Några förslag?
Citera
2013-12-06, 00:54
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:

Mycket fina! Får man fråga om och hur du har behandlat dem? De ser ut att ha en högre glans än vad skor normalt har 'box-fresh'.
Citera
2013-12-06, 07:46
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Mycket fina! Får man fråga om och hur du har behandlat dem? De ser ut att ha en högre glans än vad skor normalt har 'box-fresh'.

Tackar! De har fått renovateur, tre lager kräm, polish, samma procedur jag kör på alla nya skor. Är det skor som stått länge i en låda brukar jag grunda med Dubbin Graisse också allra först.
Citera
2013-12-06, 14:07
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Tackar! De har fått renovateur, tre lager kräm, polish, samma procedur jag kör på alla nya skor. Är det skor som stått länge i en låda brukar jag grunda med Dubbin Graisse också allra först.

Ingen orsak, tack själv.

Skulle du vilja beskriva din initieringsrit lite mer utförligt? Dvs. hur mycket tid och material du lägger vid respektive process samt om och i så fall hur lång tid du låter skorna vila mellan respektive process? Jag köper själv nya skor titt som tätt men har problem med att få min crème 1925 att grundas i ovanlädret. Den lägger sig som ett lager över befintlig kräm och när ovanlädret blir torrt så har det hänt att den nya krämen har spruckit och 'ömsats' bort. Jag ger mina nya skor renovateur en till två gånger innan jag låter skorna vila i 15-30 minuter (ibland över natten). Därefter vräker jag på med crème 1925 i omgångar med torkning på 15-30 minuter mellan respektive omgång. Jag avslutar inarbetandet med en eller två omgångar fuktad putsduk.

Glömde att tillägga frågan vad Dubbin Graisse fyller för funktion. (?)
Senast redigerad av KSOEskribent 2013-12-06 kl. 14:12.
Citera
2013-12-06, 14:56
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ingen orsak, tack själv.

Skulle du vilja beskriva din initieringsrit lite mer utförligt? Dvs. hur mycket tid och material du lägger vid respektive process samt om och i så fall hur lång tid du låter skorna vila mellan respektive process? Jag köper själv nya skor titt som tätt men har problem med att få min crème 1925 att grundas i ovanlädret. Den lägger sig som ett lager över befintlig kräm och när ovanlädret blir torrt så har det hänt att den nya krämen har spruckit och 'ömsats' bort. Jag ger mina nya skor renovateur en till två gånger innan jag låter skorna vila i 15-30 minuter (ibland över natten). Därefter vräker jag på med crème 1925 i omgångar med torkning på 15-30 minuter mellan respektive omgång. Jag avslutar inarbetandet med en eller två omgångar fuktad putsduk.

Nu ska jag inte föregå il Maestro på området men det låter som att du har för mycket kräm, och att du också lägger på för mycket på den gamla krämen.
Citera
2013-12-06, 15:24
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ingen orsak, tack själv.

Som nämnts ovan, det låter definitivt som att du tar för mycket kräm. Orden "vräker på" ska aldrig kunna användas i dessa sammanhang. Här en guide till hur jag gör (nu är layouten på sidan lite sisådär då jag precis flyttat bloggen, så bildtexter flyter ihop med brödtexten och så, ha överseende): http://www.shoegazing.se/2013/01/21/skovard-den-kompletta-guiden/
Citera
2013-12-06, 16:30
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Nu är måttet rågat. Jag märkte nyss att sulan på den ena av mina Markowski, vilka jag halvsulade om förra hösten (!!!!!!!), har det gått ett litet hål på. De halvsulade jag dessutom med en extra stark sula, enligt skomakarens utsago. Och förra veckan gick det hål i min ena Tricker'ssko, vilka jag bara har haft sen i mars, skorna hade dock en ägare sedan innan men det var inte många månader.
Mina JC Imperial double monks sprack efter knappt ett år i båda suljävlarna. Ekbarksgarvad sula och fiddle waist och fan och hans moster my ass.

Vad gör jag för fel? Jag är förbannat trött på att i tid och otid behöva gå till skomakaren och sula om dessa fanstyg. För det är ju ingen billig historia direkt. Det är helt okej att gå dit var tredje-fjärde år, men varje år?! Och då bor jag dessutom i Stockholm, rör mig nästan enbart på platt ogrusad trottoar och tycker att jag har bra rotation mellan skorna. Undviker förstås i det längsta att gå med dem när det är blött ute, men hur tusan ska man göra för att alltid behöva ta hänsyn till det? Jag har annat att tänka på. Går jag konstigt? Är jag kanske lytt men ingen bemödar sig att påpeka?

Ni kanske förstår mina tidigare inlägg om att jag är intresserad av en elegant oxfordsko eller känga med enkel dainite eller annat man kan slita på, för det här går mig på nerverna.

Vad göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in