2013-08-11, 15:18
Medlem
Cinnabars avatar
Hoppas IVO inte lämnar Alice i sticket, nu behöver hon en myndighet som strider för hennes rättigheter, eftersom hon blivit fråntagen möjligheten att välja om hon vill ha besök eller ej. Ett besök är harmlöst... och särskilt om hon har ekonomisk förvaltare. Vad är de rädda för?

Dottern Titti verkar vara en svårt störd person. Sekretessbeläggandet är skumt, det är ingen hemlighet att AB är dement, har förvaltare med mera. Vad mer vill man dölja? Dottern har skingrat ABs hem, hennes tillhörigheter, och sparade bara sådant som kan användas för museal verksamhet, vad jag har jag förstått. Hon har glömt att modern är i livet, även om hon är nedsatt av ålder. Låt inte ABs liv stängas av i förtid... som sagt, jag har mött Titti och hon snattade friskt. Människan kan inte riktigt skilja på vad som är andras, och vad som är hennes. Hon är en platstagande narcissist, hon vill att allt ljus skall fall på henne. Att hon inte vill uttala sig i AB är besynnerligt, har hon ett samvete trots allt?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-08-11 kl. 15:22.
Citera
2013-08-11, 15:31
Medlem
av expr-artikeln så får man ju intrycket av att det började brännas för titti & co, dvs myndigheten hade gjort en utredning där man pekade på och kritiserade det faktum att ab var isolerad samtidigt som det inte fanns någon dokumentation på att hon inte skulle vilja/eller var i stånd till att möta sina vänner.
men precis när vårdhemmet/nacka kommun ska svara på kritiken, ja då flyttar man alice så att hon hamnar utanför nacka kommuns omsorg.
dvs myndighetens kritik får ingen verkan eftersom alice nu är flyttad till ett annat boende, ett demensboende med ännu större möjligheter till restriktioner vad man kan anta.
Citera
2013-08-11, 16:57
Medlem
Stina-Linas avatar
Att förvaltaren är nöjd får en klocka att ringa av funderingar.Jag hoppas verkligen att det inte är så att AB "försvinner" och blir ännu mer omöjlig att nå för dem hon vill bli nådd av.

Med tanke på vad som stått att hennes demens inte är av det svåra slag som påståtts,vore det förfärligt om hon blev ännu mer instängd!?
Citera
2013-08-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det får förvaltaren bedöma, det är utanför min kunskap du. Vem vet,tantan kanske har massa glitter på rummet, dyra minnesvärda tavlor mm. Vem vet, ingen här kan jag lova utan endast de närmaste och förvaltaren.

Tyvärr har du helt fel, att hänvisa till Svergies domstolar och av egen erfarenhet vet jag att det sitter korrupta åklagare, advokater och förvaltare som skor sig på andra. Glittret som kanske finns på rummet är nog borta, det har säkert de anhöriga och förvaltaren sett till, därför vill de inte att AB
ska några besök.
PS När jag talar om korruptionen inom rättsväsendet, finns det ingen som kan göra något åt det, därför spelar jag in alla samtal och nu har en viss tingrätt problem.
Citera
2013-08-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvanus
Nacka kommun kritiseras för inlåsningen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17213096.ab

Bra det, sådana här kritiseringar glider oftast under medias radie. Det stärker de sjuka och äldres rätt.

Jaha, så nu har AB flyttats till ett renodlat demensboende om man ska tolka det som skrivits i tråden?

Bra för AB. Hoppas hon där får lagom med besök pga sin höga ålder och sjukdomar. Inte drösar med folk som vill påverka henne eller upprör henne.

Det vore smaskigt om den hemska Titti var en narcissistisk galning, men tyvärr verkar det inte så...
Citera
2013-08-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Bra det, sådana här kritiseringar glider oftast under medias radie. Det stärker de sjuka och äldres rätt.

Jaha, så nu har AB flyttats till ett renodlat demensboende om man ska tolka det som skrivits i tråden?

Bra för AB. Hoppas hon där får lagom med besök pga sin höga ålder och sjukdomar. Inte drösar med folk som vill påverka henne eller upprör henne.

Det vore smaskigt om den hemska Titti var en narcissistisk galning, men tyvärr verkar det inte så...

jag tycker att det verkar som att ab har flyttats just för att de som bestämmer över hennes ska glida undan kritiken. nu får nacka kritik för att de har hållit undan ab från besök utan att det finns någon dokumentation kring att ab vill detta. och precis när denna kritik hamnar på papper och bristerna kan rättas till, ja då flyttas ab lägligt nog utanför kommunens kontroll och bristerna kan lämnas utan åtgärd.
Citera
2013-08-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jag tycker att det verkar som att ab har flyttats just för att de som bestämmer över hennes ska glida undan kritiken. nu får nacka kritik för att de har hållit undan ab från besök utan att det finns någon dokumentation kring att ab vill detta. och precis när denna kritik hamnar på papper och bristerna kan rättas till, ja då flyttas ab lägligt nog utanför kommunens kontroll och bristerna kan lämnas utan åtgärd.

Kritiken uppmärksammas i pressen men har inget direkt med AB att göra. Det blir ny policyskrivning eller vad de väljer att kalla det och uppföljningar ändå.
Citera
2013-08-18, 22:32
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Ja, det är ett otroligt sammanträffande...

Få av er har träffat Titti. Jag har gjort det. I mina ögon är hon solklart en person som lider av narcissism och sjukligt bekräftelsebehov, iskall och klart förmögen att isolera sin mor om det gynnar hennes syften. Läskig människa.

Som vi har läst om nyligen i media är förvaltare+äldreboenden i samförstånd en kombination som kan skada en gammal person utan möjlighet att försvara sina rättigheter.

Vem är förvaltare för AB? Det borde vara en offentlig uppgift? Hur många klienter har personen?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-08-18 kl. 22:35.
Citera
2013-08-18, 22:38
Medlem
Var befinner sig AB i detta nu?
Citera
2013-08-19, 12:32
Medlem
Stina-Linas avatar
Lena Arenbjörk .Hur många klienter hon har vet jag inte
Citera
2013-08-20, 12:40
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Kom ihåg att det är min förtjänst att detta uppmärksammats och fått den spridingen det gjort. Hade jag inte skrivit om denna skandal hade det förblivit ett obskyrt blogginlägg och Expressen hade aldrig snappat upp detta, och Alice Babs hade alrig förflyttats från helveteshålan i Sjötäppan. jag kan ha räddat Alice babs liv! Tänk på detta, alla ni hatare som beskyller mig för trollfasoner!

Hursomhelst, är det någon som hört något om Alice Babs stipendiet i år? har hon något som helst att säga till om gällande vem som ska få det eller är detta ytterligare en sak som Titti stulit ifrån modern och gör i hennes namn?

http://www.dt.se/nojekultur/1.4644266-alice-babs-stipendium-till-munspelare

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1012&artikel=1318730
Citera
2013-08-20, 13:29
Medlem
Stina-Linas avatar
Jo men frågan är om AB är lika isolerad som tidigare.Om det vet i alla fall inte jag något bara att hon flyttats utifrån sin förvaltares beslut om jag fattat det rätt.Och enligt AB är det ingen förvaltare som hon vill ha.Det kan ju hända att det blir ännu mer tyst omkring AB.Det vet jag dock inte men risken finns ju?
FV sägs vara en maktmänniska så hon kan ju ha sett till att AB flyttades för att komma bort ifrån rampljuset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in